Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Nie zmieniłem. To nie chodziło o pompę tylko koła zębate napędu. Same koła nie do dostania tylko z pozostałym szpejem który jest mi na klajster potrzebny.
Wymieniłem oringi w układzie smarowania.
Wyjazd teren i temperatura 140 C. Zaczynam kombinować z chłodnicą od Daelim`a w dość prostacki sposób
wcinając się w metalowy przewód powrotny oleju do ramy. Wskazane byłoby zamontować jakiś termostat w chłodnicy ale niestety nie ma za bardzo miejsca. Montowanie kranika i robienie bypassa z chłodnicą to chyba przerost formy nad treścią. Znajomy miał mi pomierzyć rurki wychodzące z chłodnicy Daelim`a bo moja powrotna ma po zewnątrz 10 mm więc trzeba by było przerobić wejście i wyjście chłodnicy na 10 mm. Może uda mi się ruszyć z tematem po świętach. jak coś wystrugam to dam znać.
Offline
Wejście na chłodnicę powinno być dane z wyjścia pompy, gdyż musi być siła przepchnięcia. Potem niech on leci do zbiornika w ramie. Stamtąd bodaj grawitacyjnie skapuje z powrotem do silnika. Zlej termostat. Sprawdzałem fiszki NX350 Sahara, to jest ten sam silnik co XL, XLX tylko z rozrusznikiem no i coolerem. Ta sama pompa co w XL350R, tylko dane wyjście z filtra na przewody i cooler. Zaworu zwrotnego też nie ma.
https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV … sp=sharing str 45, 49, 124.
http://www.cmsnl.com/honda-xl350r-1985- … ml#results
Offline
Chłodnica zamówiona.
U mnie przewód powrotny wychodzi z bloku silnika. Pamiętaj że mówimy o 600-ce. Na początku jest elastyczny
i dalej łączy się ze stalową rurką, która wchodzi w górną część ramy. Opcji są dwie;
1. Przecięcie metalowej rurki i wpięcie się szeregowo z chłodnicą,
2. Dorobienie przewodów elastycznych wychodzącego z bloku do chłodnicy i z chłodnicy łączący się z przewodem metalowym.
Pierwsze rozwiązanie na pewno tańsze drugie wyglądałoby bardzie profesjonalnie.
Offline
Chodnica kupiona od Daelima 125.
U mnie przewód powrotny oleju wychodzi z przodu kartera (mówimy o 600-ce) najpierw jest odcinek elastyczny dalej łączy się z przewodem stalowym, który wchodzi w górną część ramy. Opcje są dwie;
1. Przecinam stalową rurkę i wpinam się szeregowo z chłodnicą,
2. Dorabiam przewód między karterem, a chłodnicą i między chłodnicą a stalową rurką.
Pierwsza opcja jest zapewnie tańsza w wykonaniu, druga wyglądać będzie bardziej profesjonalnie.
Niestety ale z chłodnicą dałem doopy. Niby taka sama a jednak inna jaką przymierzałem pożyczoną od kumpla.
Jest za długa ma 21 cm szerokości a miało być 16 cm. Szukam dalej. Może coś znajdę na bajzlu w Łodzi w połowie stycznia.
Ostatnio edytowany przez Galar (2016-12-30 19:50:17)
Offline
Koncepcja ewoluuje i będę dorabiał chłodnicę z pręta alu o śr. 40 mm. Przewód dolny elastyczny posłuży jako dawca końcówek do nowych przewodów dolotowego i wylotowego. Konstrukcja będzie pancerna.
Offline
Pomału zaczynam robić dokumentację zdjęciową. Ale trzeba będzie założyć oddzielny temat dot. chłodnicy
Ostatnio edytowany przez Galar (2017-01-03 19:45:04)
Offline