XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

  • Index
  •  » Silnik
  •  » Grzanie się silnika xl 250r MD 03

#16 2016-02-24 16:49:10

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Acha, szczęśliwie miałem drugi kpl. tyle że z wydania 79-81. Niby taki sam ale dokładnie niby.Po delikatnym przedłużeniu grzybka- nr 13 http://www.partzilla.com/parts/search/H … parts.html (około 5mm) powinno być git.
Mam małą spawarę i może coś wykminię z tym kluczem, nie pomyslełem nawet że można nabyć nowy Galar dzięki.
Nie posiadam również dynamometryka, mam nadzieję że dokręcenie kosza mocno w h... wystarczy.
To że dupa ze mnie nie mechanik już mówiłem zdaje się.
Dam znać czy engine wystartuje.

Offline

#17 2016-02-24 17:06:33

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

No ale bez przesady z dociskaniem bo urwiesz gwint albo potem nie odkręcisz. Tam bodaj idzie 63Nm, czyli 6,3kg na 1 metrze wajhy czyli 12,6kg na pół metra idzie czyli jak masz klucz 25cm, to na końcu przyłóż 25kg siły. Tak jakbyś tależ duży sztangi położył na nim albo podnosił dwa wiadra wody . Musisz sobie wypracować jakoś tak czucie

Offline

#18 2016-02-24 20:00:52

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Jak chcesz przedłużyć ten grzybek (popychacz sprzęgła)? Najlepiej byłoby wykonać go od podstaw i odpowiednio go utwardzić. Bo jak z gównolitu go zrobisz to szybko przestanie działać.

Ostatnio edytowany przez Galar (2016-02-24 20:01:50)

Offline

#19 2016-02-24 21:43:42

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Ano miałem zamiar wytoczyć dwie różne długości owego popychacza (ni jak zmierzyć ile brakuje pod pokrywą) u tokarza prosząc o coś twardego.

Offline

#20 2016-02-26 15:40:19

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Nie inaczej. Napawanie takiego elementu to kiepściuchny pomysł. Przy szlifowaniu spaw odleci.

Offline

#21 2016-03-05 09:47:03

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Dramat. Po spasowaniu popychacza sprzęgło nie chce dac się popchnąć. Patrzę na partzille i nie mogę załapać. Skrecilem raczej poprawnie, choć zastanawia mnie bo nie pamiętam czy sprężyny mają być dociagniete do końca czy powinien zostać jakiś luz?
Hilfe!!!

Offline

#22 2016-03-06 08:09:33

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Ok. Moto złożone. Sprzęgło działa. Engine uzczelniony i zalany nowym olejem. Udało się odpalić nawet lecz ze względu na późną porę nie robiłem dłuźszej próby drogowej, za to dziś kończę kawę, wskazuję w rajtuzy i mnie nie ma.
Mam nadzięję źe wrócę w takiej samej konfigóracji jak wyjadę.

Offline

#23 2016-03-06 15:09:35

 ducati996

Użytkownik

Skąd: Nowy Sącz
Zarejestrowany: 2012-07-12
Posty: 97
Punktów :   
Motocykl: FJ1200,XL600RM,WSK125

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

No tego Ci życzę...
Bardzo mi się podoba MD11 tak do taplania się w błocie ...miałem kiedyś ND03...ale to była moja pierwsza XL i wydawała mi sie wielka i ciężka ...dopóki nie kupiłem FJ1200 i PD04...MD11 czy ND03 to hulajnogi
I tak mysle że do lekkiego taplania się by było w sam raz...ale coraz mniej tych wspaniałych sprzetów...a CRF mnie jakoś nie kręci...


http://images35.fotosik.pl/1105/54e93863f70699aem.jpg

Offline

#24 2016-03-06 17:02:44

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Napisz emilloo czy grzanie silnika się zmniejszyło.
Ja w piątek pojechałem na teścik swoją maszyną po wszystkich tematach elektryczno-gaźnikowych. Spalanie przy 90 wyszło 4,2 ale przy temperaturze otoczenia 5 stopni olej doszedł do 110 stopni. Boję się myśleć co będzie w lato.

Offline

#25 2016-03-06 18:19:16

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

No właśnie kuźwa chyba niespecjalnie. Nie mam termometru ale plujkowa sonda Dzikidzika wskazuje że kartery spoko- lekko paruje tylko, natomiast head smaży substancję próbkową niemiłosiernie.
Na wolnych odkręciłem dekielek zaworów i olej chlapie mocno.
Żałuję że nie ściągnąłem wałka jak już na wierzchu był, może łoża wałka na głowicy porychane jakieś?
Reasumując na zjeździe do boksu oprócz objawów wyżej wspomnianych nie trzymała wolnych i zdechła jak kobyła po Wielkiej Pardubickiej.Nie kopałem już jej dalej bo padać zaczęło...
Nerw mam bo wizualnie i gabarytowo dla mnie dycha.
Jedenastki właśnie już takie nie fajne w moim odczuciu.
Zegary prostokątne, tanie i bez grama wyrafinowania, lampa również. Kanapa na baku choć zasadna też jakoś mi nie leży...
Tyle moich wyzewnętrznień a jak tak dalej pójdzie będzie trza przeprosić i się przesiąść chyba.

Offline

#26 2016-03-07 08:09:44

Grajek

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2016-03-05
Posty: 3
Punktów :   

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Szkoda , ale faktycznie temat cieżki. Ja remontowalem swoje pdo3 przez ostatni rok i chwilowo odpukac wszystko jest dobrze . Pozdrawiam

Offline

#27 2016-04-10 22:18:25

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Witka.
Obowiązki przytłaczają puki co...ale pomału zbieram siły na drugą rundę.
Pamiętacie historię spuchniętego tłoka?
Otóż  słyszałem dwie historie o przegrzewaniu się silnika gdzie powodem były zapieczone pierścienie.
Myślę sobie że w moim przypadku też to możliwe.
Jak tylko ogarnę uszczelki i czas pozwoli ściągnę cylinder no i zobaczymy.W między czasie przeglądam nowe pierściony i znalazłem coś takiego:
http://www.ebay.pl/itm/Kolbenringe-1-UB … Swxp9W3T2W
Czy te trzy od spodu składa się w jeden olejowy???
Poza tym te +0,25mm znaczy szlif konieczny???

Offline

#28 2016-04-11 06:38:06

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Tak te trzy ostatnie elementy na zdjęciu składa się w jeden pierścień olejowy.
A skąd wiesz że masz zapieczone pierścienie? Jak by były zapieczone to mogłoby być słabo z kompresją i przez to z mocą silnika jaki z uruchamianiem jego. Nie wspominając o zużyciu oleju. Tak naprawdę to nic nie wiesz co się porobiło po przytarciu bo nie zdjąłeś głowicy i cylindra a chcesz już kupować pierścienie. (zmień doradców) Pierścienie są nad wymiarowe i trzeba by było robić szlif cylindra. Ale czy na pewno? przecież nie wiesz czy masz cylinder nominał bo nie sprawdziłeś.
Ja walcząc z grzaniem silnika sprawdzałem jego temperaturę przy 100 st. tem. oleju karter miał 104, dół cylindra 130, góra cylindra 150, a głowica 180 st.
Po różnych walkach i obserwacjach wyszło, że grzanie jest spowodowane zbyt ubogą mieszanką. Do tego zdjąłem osłonę miski olejowej (nie jeżdżę po kamieniach) i temperatura oleju podczas jazdy oczywiście bardziej szosowej przy prędkości 90 km/h oscylowałą w okolicach 100 st. przy jezdzie po mieście wzrastała do 110 st.
Olej jaki mam to 10W/50 syntetyk.

Ostatnio edytowany przez Galar (2016-04-13 06:54:09)

Offline

#29 2016-06-07 11:18:43

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Witam.
No i rozebrałem górę pieca.
Hipoteza zapieczonych pierścieni obalona- Galar miałeś rację.
Obracają się swobodnie, tłok wydaje się być ok, luz na korbie niewyczuwalny.
Za to jak pewnie się zorientowaliście (temat "Kupię") z głowicą nie jest najlepiej.
Środkowa podpora wałka mocno zajechana (aż alu glut wyspawało na górę).
Moja wina. Olej może był zmieniany, ale dół silnika nie czyszczony, a znalazłem tam sporo przepracowanej gęstej mazi- co pewnie było powodem słabego smarowania i w efekcie...
Poza tym jeden z zaworów jakby lekko pordzewiały, kiedy reszta normalna z nagarem- jedna komora spalania(może dorabiany).
Tak czy inaczej, używki w necie nie mogę namierzyć.
W Gorzowie nie zregeneruję.
Dzwoniłem do firmy "Świątek"- tam rozwiercanie + nad wymiarowy wałek=1200pln. Sporo za sporo...
i tu pojawia się moje pytanie czy nie macie może jakichś sprawdzonych namiarów na regenerację za rozsądne pieniądze???

Offline

#30 2016-06-08 21:25:03

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Witaj.
To, że tłok wydaje Ci się o.k to nic nie znaczy. Naszym oczom jeszcze wiele brakuje do precyzyjnej oceny.
Do oceny tłoka nadaje się mikrometr a do cylindra średnicówka. Sprawdz przerwy na zamkach pierścieni wsadzając je do cylindra. Podaj wyniki. Sprawdzaj w 3/2 wysokości cylindra. Wracając do "pordzewiałego zaworu" nie był czasem przytarty w prowadnicy zaworowej głowicy? Co do regeneracji głowicy niestety potrzebna jest duża precyzja, która jest uzyskiwana przez obrabiarki cyfrowe kosztujące nie małe pieniądze.
Poza tym wiedza też kosztuje.
Jeszcze raz chcę niektórym uświadomić, że nasze motocykle choć już wydawało by się, że stare z epoki wuechy niestety nią nie są. Nie dadzą się w prosty sposób naprawić meslem, młotkiem czy na tokarce w stodole wujka Władka tak jak wspomniany wyżej Wiejski Sprzęt Kaskaderski(WSK). Jak masz już rozbebeszoną górę to bym sprawdził wszystko i ewentualnie zrobił remont. A nie bawił się pojedynczymi elementami silnika. Oczywiście jak chcesz dalej jeździć tym motocyklem.

Offline

  • Index
  •  » Silnik
  •  » Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
mapa fotowoltaiki