Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Źle te zawory wydechowe nie wyglądają. Bardziej sugerowałby się kolorem świecy. Widać, że nie bierze oleju.
Bardziej mnie zastanawiają rysy (pęknięcia) na głowicy pomiędzy komorą a rurką z prawej strony oraz idące od otworu gdzie pracuje łańcuch rozrządu a komorą spalania. Chyba że to tylko tak wygląda na zdjęciu. Co do oleju ja mam zalany 20W/50 i rzeczywiście stawia trochę większy opór przy uruchamianiu ale bez przesady. U mnie odpali i chwilę pochodzi i gaśnie a za drugim odpaleniem pracuje bez problemu przy temperaturze 0 st.
Ostatnio edytowany przez Galar (2015-12-18 15:15:43)
Offline
To nie rysy tylko pewnie nici ze szmaty lub sierść psa. Po wizycie w autoszlifie celem naprawy kilku gwintów wyglądała tak: https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV … sp=sharing
Zmiana oleju na 10W40 poprawiła uruchamianie. Przy okazji przypomniałem sobie, że przy malowaniu blaszek gaźnika naruszyłem śrubkę regulującą wysokość lewej przepustnicy (plombowana żółtą farbą fabrycznie). Nie jest to śruba wolnych obrotów. Ją też podniosłem trochę.
Offline
Dzikidzik w związku z tym, że podobnie jak Ty swego czasu staram się zregenerować głowicę, a zawory do wymiany chciałbym się Ciebie zapytać jak tam sprawują się dorabiane? Nowe na motoriście dostępne ale cena absurdalna jak dla mnie...
Offline
No działają. Jak tam się wytarły to musiałbym rozebrać sam i pomierzyć bo jak dałem do autoszlifa miejscowego by mi gwinty naprawili i sprawdzili przy okazji stan, to powiedzieli że dobra jest i nie ma co szukać dziury w moście. Poka te w motoriście. Niedawno pojawiły się wydechowe w Holandii http://www.cmsnl.com/honda-xl350r-1985- … l_q=xl350r o , został już jeden, ale ceny netto... http://www.cmsnl.com/honda-xl350r-1985- … 6jfwhKCi6Q
Pojawiły się nawet tłoki, niestety komplet kosztuje więcej niż Wossner http://www.cmsnl.com/honda-xl350r-1985- … ml#results
Offline
http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/ … 21-471-000
i
http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/ … 11-428-000
...tyle że ja o dwieściepięćdziesionie prawie.
Offline
A ja bym uderzył do firmy Paradowscy http://www.amp.eu/
Na pewno tańsi niż oryginał a dorabiają zajebiście.
Offline
Koleżka xl350wro twierdzi, że wsadził zawory od XR400 i chodziły. Ułamki mm ponoć się różnią. No jak można się nie podzielić takimi info na forum to nie rozumiem...
No ba... https://drive.google.com/open?id=0B3RIq … zZsLXU5cTQ zrezać mm po fi grzyba jednego, uciąć kawałek jednego i drugiego, sprawdzić spasowanie z gniazdami i już. 4szt za 330zł. Ciekawe jak kąty przylgni gniazd się różnią.
Ostatnio edytowany przez DzikiDzik (2016-09-01 11:00:40)
Offline
Hej. Jestem tutaj znowu ponieważ moto znowu padł.. Pisze dla potomnych. Odpowiadajac na poprzedniego posta nie twierdzilem wczeniej ze wsadziłem zawory tylko sa podobne i prosiłem by ktos zmierzyl suwmiarka dlugosc oryginalnych zaworow skoro tyle osob ma rozebrany silnik.. Ale bez echa sie rozeszlo takze dzieki za pomoc.. Wiec tak rok temu zaryzykowalem i faktycznie kupilem 4 nowe zawory od xr400 ktore sa torche dluzsze nie wiem o ile bo wszystkie moje oryginalne zawory sa pogiete. Glowica miała wymieniane jedno gniazdo zaworowe reszta została oryginalna zawory zostały dotarte i tak moto odpalilo! I przejechalem tak z 400km i niestety zawor wydechowy zlamal sie znowu.. W kazdym razie zawory pasuja wedlug mnie i chyba jeszcze raz tak zaryzykuje. Z tego co sie dowiedzialem oryginalne zawory sa z domieszka tytanu a te z xr400 nie moze stad problem chociaz.. Jakby ktos mial wiecej pytan to zapraszm do kontaktu rowniez jezeli ktos ma czesci gory silnika do tego modelu, chetnie sie powymieniam bo tez sporo ich mi zostalo. Pozdrawiam.
Offline
jeśli wszystko jest złożone tak jak powinno to musi jeździć. W jaki sposób rozleciał się ten zawór? może nie ma osiowości prowadnicy względem gniazda bo po strzale rozrządu ruszyło całość. Zobacz z czego masz prowadnicę,w jakim stopie jest osadzona- a z czego jest zawór. Tu się nie ma co spuszczać nad tematem itd bo potencjał w tych czasach jest potężny- co nie wymyślimy- to zrobią.
Offline
Słuszne jest powiedzenie 'gdy trwoga to do Boga'. Widzę że ludzie wychodzą na fora jak się coś popsuje i trzeba pomocy lub obrobić dupę sprzedawcy czy rzemieślnikowi. Jak wszystko gra to reszta może nie istnieć...
Wymiary zaworów pisałem w poście nr 7 w czwartym akapicie, 3,5 roku temu... Ale czytać też trza umić.
Urwane zawory mogą być skutkiem przegrzania. Ono jest skutkiem braku oleju w głowicy. Sprawdź drogę olejową np. czy masz siemering na prawym końcu wału działający. Bez niego nie ma oleju idącego na TOP.
Offline