XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.


Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

DzikiDzik
2017-08-29 01:42:38

Słuszne jest powiedzenie 'gdy trwoga to do Boga'.  Widzę że ludzie wychodzą na fora jak się coś popsuje i trzeba pomocy lub obrobić  dupę sprzedawcy czy rzemieślnikowi. Jak wszystko gra to reszta może nie istnieć...
Wymiary zaworów pisałem w poście nr 7 w czwartym akapicie, 3,5 roku temu... Ale czytać też trza umić.
Urwane zawory mogą być skutkiem przegrzania. Ono jest skutkiem braku oleju w głowicy. Sprawdź drogę olejową np. czy masz siemering na prawym końcu wału działający. Bez niego nie ma oleju idącego na TOP.

Łysy
2017-08-27 21:40:07

jeśli wszystko jest złożone tak jak powinno to musi jeździć. W jaki sposób rozleciał się ten zawór? może nie ma osiowości prowadnicy względem gniazda bo po strzale rozrządu ruszyło całość. Zobacz z czego masz prowadnicę,w jakim stopie jest osadzona- a z czego jest zawór. Tu się nie ma co spuszczać nad tematem itd bo potencjał w tych czasach jest potężny- co nie wymyślimy- to zrobią.

xl350wro
2017-08-12 11:52:15

Hej. Jestem tutaj znowu ponieważ moto znowu padł.. Pisze dla potomnych. Odpowiadajac na poprzedniego posta nie twierdzilem wczeniej ze wsadziłem zawory tylko sa podobne i prosiłem by ktos zmierzyl suwmiarka dlugosc oryginalnych zaworow skoro tyle osob ma rozebrany silnik.. Ale bez echa sie rozeszlo takze dzieki za pomoc.. Wiec  tak rok temu zaryzykowalem i faktycznie kupilem 4 nowe zawory od xr400 ktore sa torche dluzsze nie wiem o ile bo wszystkie moje oryginalne zawory sa pogiete. Glowica miała wymieniane jedno gniazdo zaworowe reszta została oryginalna zawory zostały dotarte i tak moto odpalilo! I przejechalem tak z 400km i niestety zawor wydechowy zlamal sie znowu.. W kazdym razie zawory pasuja wedlug mnie i chyba jeszcze raz tak zaryzykuje. Z tego co sie dowiedzialem oryginalne zawory sa z domieszka tytanu a te z xr400 nie moze stad problem chociaz.. Jakby ktos mial wiecej pytan to zapraszm do kontaktu rowniez jezeli ktos ma czesci gory silnika do tego modelu, chetnie sie powymieniam bo tez sporo ich mi zostalo. Pozdrawiam.

DzikiDzik
2016-08-31 07:38:37

Koleżka xl350wro twierdzi, że wsadził zawory od XR400 i chodziły. Ułamki mm ponoć się różnią. No jak można się nie podzielić takimi info na forum to nie rozumiem...
No ba... https://drive.google.com/open?id=0B3RIq … zZsLXU5cTQ   zrezać mm po fi grzyba jednego, uciąć kawałek jednego i drugiego, sprawdzić spasowanie z gniazdami i już. 4szt za 330zł. Ciekawe jak kąty przylgni gniazd się różnią.

Galar
2016-08-09 17:12:58

A ja bym uderzył do firmy Paradowscy http://www.amp.eu/
Na pewno tańsi niż oryginał a dorabiają zajebiście.

emilloo
2016-08-09 16:55:50
DzikiDzik
2016-08-08 21:42:32

No działają. Jak tam się wytarły to musiałbym rozebrać sam i pomierzyć bo jak dałem do autoszlifa miejscowego by mi gwinty naprawili i sprawdzili przy okazji stan, to powiedzieli że dobra jest i nie ma co szukać dziury w moście. Poka te w motoriście. Niedawno pojawiły się wydechowe w Holandii  http://www.cmsnl.com/honda-xl350r-1985- … l_q=xl350r  o , został już jeden, ale ceny netto... http://www.cmsnl.com/honda-xl350r-1985- … 6jfwhKCi6Q
Pojawiły się nawet tłoki, niestety komplet kosztuje więcej niż Wossner   http://www.cmsnl.com/honda-xl350r-1985- … ml#results

emilloo
2016-08-08 17:52:51

Dzikidzik w związku z tym, że podobnie jak Ty swego czasu staram się zregenerować głowicę, a zawory do wymiany chciałbym się Ciebie zapytać jak tam sprawują się dorabiane?  Nowe na motoriście dostępne ale cena absurdalna jak dla mnie...

DzikiDzik
2016-01-03 18:09:23

To nie rysy tylko pewnie nici ze szmaty lub sierść psa. Po wizycie w autoszlifie celem naprawy kilku gwintów wyglądała tak:  https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV … sp=sharing
Zmiana oleju na 10W40 poprawiła uruchamianie. Przy okazji przypomniałem sobie, że przy malowaniu blaszek gaźnika naruszyłem śrubkę regulującą wysokość lewej przepustnicy (plombowana żółtą farbą fabrycznie). Nie jest to śruba wolnych obrotów. Ją też podniosłem trochę.

Galar
2015-12-18 15:15:03

Źle te zawory wydechowe nie wyglądają. Bardziej sugerowałby się kolorem świecy. Widać, że nie bierze oleju.
Bardziej mnie zastanawiają rysy (pęknięcia) na głowicy pomiędzy komorą a rurką z prawej strony oraz idące od otworu gdzie pracuje łańcuch rozrządu a komorą spalania. Chyba że to tylko tak wygląda na zdjęciu. Co do oleju ja mam zalany 20W/50 i rzeczywiście stawia trochę większy opór przy uruchamianiu ale bez przesady. U mnie odpali i chwilę pochodzi i gaśnie a za drugim odpaleniem pracuje bez problemu przy temperaturze 0 st.

DzikiDzik
2015-12-14 16:44:51

Po 300km zdjąłem głowicę bo zapomniałem zrobić gwintów nadwyrężonych i puściły ze 3 jak dokręcałem pokrywę. Olej ciekł nieco więc trzabyło znów gmernąć.  Co sądzicie o jej wyglądzie?
https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV … sp=sharing
Zawory wydechowe wyraźnie jasne, czyli mieszanka zbyt uboga? Musze zmienić olej z minerała 20W50 na 10W40 bo przy temp poniżej 10st to nie chce palić. Par-par zrobi po każdy kopniaku i tyle. Z pychu muszę go gnać.
Gaźnik poszedł na myjkę, sprawdziłem poziom paliwa na pływakach, był ok czyli 18mm. Poddały się warstwy antykorozyjne na blaszkach gaziora tom pomalował.
Kolektor ssący sklejony na sztywno pastą alu epoxy, bo wcześniej był na gumowo tj płynną uszczelką i puścił. Na razie trzymie.
Olej 5W jednak za rzadki w teleskopy bo telepie nieco na szutrze itp. Podczas szybkiej jazdy po dołach ok ale do zwykłej jazdy czuć brak komfortu.
Tylne kierunki wędrują na krótko przy lampie gdyż zbyt są narażone na zniszczenie.

DzikiDzik
2015-10-18 08:33:28

No zamierzam zmienić po jakichś 100-300km. Przy okazji tego sprzęgła obczyściłem siatkę w odstojniku, zmieniłem filterek i przesiałem olej przez te 190um. Nie mieliście problemów w 600kach z lewą stroną głowicy jak ten yankee:
https://www.youtube.com/watch?v=eplHeAcgnrI ?  Czyż instalacja szerszej rurki i otworów dolotowych tudzież powiększenie chłodzenia rurki nie jest dobrym pomysłem w przypadku tych silników, gdzie jest mało oleju?
Przy okazji: łożysko prawe wałka ma mieć uszczelnienie na zewnątrz, by stworzyć komorę dla wchodzącego tam oleju z pokrywy. Dzięki temu wchodzi on do wałka i smaruje rozbryzgowo wszystko, a nie spada komorą łańcuchową bezużytecznie.

ducati996
2015-10-17 21:45:04

Tak po mojemu to jeszcze żadnemu sprzętowi częstsza wymiana oliwki nie zaszkodziła,jak masz finanse to zmieniaj a silnik napewno ci tego nie wypomni

DzikiDzik
2015-10-17 14:27:01

Ech te rzeczy martwe, czasem nie ma na nie siły. Składam rozkładam, no nie ma luzu koszyk wewnętrzny a musi być by tarcze mogły się zluzować od wciśnięcia blachy działającej na 4 bolce. Rok jeździłem na tym sprzęgle a teraz co za kaprys? Mierzę suwmiarką je i XR's clutch. Indentyczne. Jednak XRka nie ma pierścieni sprężynujących (lub sprężyn pierścieniowych) między koszykiem a zestawem tarcz: nr 6 i 13 http://www.partzilla.com/parts/search/H … parts.html
No to wyjąłem jeden pierścień ten stożkowy (drugi jest płaski, stanowi podkładkę) i luz się zrobił, jakieś 2mm. Skręciłem na nowych sprężynach, elegancko rabotajet.

W sklepach z farbami są fajne filterki lejkowate do farb o oczkach np 190mikrometrów. Dobre do przesiewania niepewnej benzyny czy oleju.

Bak sklejony epoxydem TechnicqLL, foty w galerii. Trochę to było konsystencji białka jaja na patelni i spływało, pewnie za dużo nałożyłem. Chciałem wypełnić jednocześnie a to jak budapren się zachowuje i musiałem się pobawić by zostało na miejscu szpachelką i opalarką. Łaty z białym i klarem pędzelkiem położone, pójdą na to nalepki .

15km zrobione po ciemku. Trochę prycha i nierówno chodzi na postoju, ale poczekam jak starą benę wypali i gaźnik się przepłuka. Nie chciałem go rozbierać bo mam zimę od tego. Zdjąłem miseczki i poczyściłem ale nie było co. Mam filterek założony przy kraniku i widać robotę robi.
Odkryłem, że śrubka po lewej stronie lampy pod nią reguluje kąt światła na boki, a nie na wysokość..

Silnik prysłem Motipem do silników 150C, gar Motip 800C, wyżej chyba wcześniej Championem 650C bodaj. Rury po dokładnym szczotkowaniu i fosolowaniu pokryłem antracytowym Motipem 800C. WIdać za dużo go dałem bo na kolankach złuszczyły się zewnętrzne warstwy. Pewnie za mało wypaliłem opalarą albo zwyczajnie za dużo.

Kierunek tylny potrzebuję. Jakieś namiary? ITracing i inne mają przednie. Są na jebaju w USA czy Tajwanie z darmową przesyłką za 36$ jeno widzę.

Wsadziłem gniazdo klasysczne/USB i mi chyba ono zeżarło aku, ścierwo zjadło mego Yuasa do 5V w kilka dób! A rok stał bez ingerencji i trzymał ponad 12V.  Co to za szczur w tym siedzi  http://centerdi.pl/product-pol-1514-AG4 … wgodqxUMwQ  że zjada me elektrony ??

Ledy bym wsadził w kokpit i tył bo zajada to 12W na postoju. Podświetlenie licznika i obrotka to 2x 1,7W, przód postój 4W tył 5W. Kontrolka kierunków czy neutrala ma aż 3W, długich 2W. Na wsuwki małe, 18mm długości, T5 bodaj mount. Warte są te ledziki montażu, czy słabo lub za mocno świecą? Tylna P21/5W to już 25zyko sensowna kosztuje. Ma takie kto?  Do kierunków to pewnie i przerywacz trzeba inny, ale bez przesady. Instrukcja podaje 230W stojana. To 650L ma 180W !

Dziś miałem jechać na przegląd, ale po porannym ustawieniu zaworów na ścisło, dostałem takiego kopa, że jadę do jakuzzi na basen, bo mi jazdę wybiła na parę dni...  Z resztą pada.

DzikiDzik
2015-10-13 21:04:22

A we deupie s tym. Nabawiłem się już tym bakiem. Jest wyjątkowo wredny bo ręki do niego nie włoży. Ma kołnierz stalowy w postaci odcinka rury że paliwa przez wlew nie wyleje. Żeby wylać resztkę fuelu trzeba wykręcić kranik i wyciągnąć rurkę filtrującą u mnie trzeba ją wyrywać kombinerkami bo tak ciasno wchodzi w tuleję baku. Ma ze 2cm ponad dno baku wystawanie więc bez jej wyjęcia nie wyleje resztki. Bawiłem się nim tyle że mnie wk..ił dobrze. Zastosuję klej epoksydowy metalowy co go mam i pisze w nim że się nadaje do łatania baków. Dziura jest mm lub półtorej średnicy, drugiej to ledwo dostrzec można. Oczyszczę zewnętrznie, zaleję klejem i zamaluję. Przez zimę będzie czas dla paliwa na ew. przewiercenie ujścia. Jest takie coś jak epoksyd wewnętrzny fenol foxol jakoś tam czytałem ale drogie i pracochłonne, 3 etapowe. wolę dać 200 za używkę bak dobry.
Fosol jakiś taki wujowy, robi się z niego olej o konsystencji oleju, ropy spod paznokcia kuźwa,  zielony, liter zużyłem do baku. Co zostało nie gryzie śrub czyli do wylania tylko gdzie?

Ktoś pytał o blaszkę w głowicy. W XL jej nie ma, jest zaślepiona. W XR owszem jest i ona przeprowadza na złączeniu głowicy i pokrywy powietrze z lewego kanału gaźnika do prawego i zabezpiecza przed powrotnym przelotem, bo to zawór jednokierunkowy z tej blaszki jest. Czyli jakiś strzał czy ciśnienie swobodne daje na prawy ale zamyka powrót. Czemu to służy, donno.

PS. O Fertan i Tapox 2k mi chodziło http://fertan.pl/zastosowanie/motoryzac … ki-paliwa/  wygląda obiecująco ale sporo roboty i koszt też, a przy trudnym wylewaniu nie chcę mi się bawić. Widziałem po 150zł bak.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
matki pszczele unasiennione https://athler.pl/