Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Witam
mam problem z moja xr ponieważ nie chce pracować bez ssania jeżeli chce szybko gazu to silnik robi buuuuuu i zaczyna gasnąć odpuszczę manetkę silnik pracuje delikatnie dodam gazu to normalnie chodzi i się wkręca. Po prostu raptownie nie może wystartować z niskich obrotów jak już jest na wyższych obrotach to fajnie się wkręca. Na pół ssaniu chodzi elegancko bez problemów tylko wiadomo nie uzyskuje maksymalnej mocy i jest trochę lipa. Co może mu dolegać? podnosiłem i opuszczałem iglicę, wyczyściłem gaźnik, wyczyściłem filtr, zmieniłem dysze z 125 na 155 (trochę mu pomogło)
co to jest air cut ta gumowa membrana jakie ma zadanie w tym gaźniku?
Offline
Moderator
który masz gaźnik pojedyńczy czy podwójne ?
Offline
Moderator
Air cut jest po to, żeby silnik nie zużywał dużo paliwa gdy nim hamujesz i przy okazji nie strzelał w tłumik. Może masz jakiś element nieoryginalny w tym gaźniku lub sam jest rozkalibrowany/wadliwy. Najlepiej jakbyś założył na próbę jakiś sprawny gaźnik od XR.
Offline
Moderator
to na początek sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej, później rozmiar dyszy głównej i położenie iglicy. W momencie kiedy dajesz gazu i zgaśnie to po wykręceniu świecy jest zalana czy sucha ?
Offline
świeca jest sucha biała, położenie iglicy ustawiałem wszystkie na każdej pozycji było to samo aktualnie jest na drugiej pozycji czyli opuszczona, aktualnie dyszę mam 155 była 125 na dwóch dyszach to samo, paliwo prosto z polskiego CPN'nu pb 95 nie jakaś tam ruska chczona
mam jeszcze małe pytanko
gdzie powinien kończyć się ten kanalik który zaznaczyłem w czerwone kółko?
http://img402.imageshack.us/img402/7380 … eplate.jpg
Offline
Moderator
Nie wiem czy akurat ten, ale na pewno jeden jest potrzebny do wolnych obrotów. Odkręć śrubkę od składu mieszanki, dmuchnij w tę dziurę powietrzem, a powinno ono wylecieć właśnie przez zaznaczony otwór oraz przez otworek w gardzieli gaźnika.
Offline
Moderator
tak jak już pisałem sprawdź poziom paliwa w komorze. dokładne dane do twojego rocznika masz w serwisówce
Offline
zauważyłem ze u mnie na dyszy nie ma takiego plastikowego kapturka http://i.ytimg.com/vi/SZeeydGyiw0/0.jpg
jaką rolę spełnia ten kapturek i czy brak takiego kapturka może być przyczyną tego dławienia?
Offline
Moderator
raczej nie. sprawdź poziom paliwa i później szukaj dalej! --- p.s. odpisz na PW
Offline
Moderator
a jak wyglądają wolne obroty ? chodzi bez ssania ?
Nie zauważyłem posta wyżej, że sprawdzałeś poziom paliwa. Jeśli nie masz tam pompki przyśpieszającej jest to problem z układem wolnych obrotów. Gaźnik do porządnego czyszczenia na początek (albo carbcleaner albo ultradźwięki)
Offline