- XLclub.pun.pl http://www.xlclub.pun.pl/index.php - Silnik http://www.xlclub.pun.pl/viewforum.php?id=9 - xr 600 dławi się http://www.xlclub.pun.pl/viewtopic.php?id=155 |
barszcz91 - 2012-06-19 23:30:17 |
Witam |
motoandrzey - 2012-06-20 09:06:38 |
który masz gaźnik pojedyńczy czy podwójne ? |
barszcz91 - 2012-06-20 09:39:22 |
pojedynczy keihin moto z 1995r |
motorowiec600rm - 2012-06-20 09:54:28 |
Air cut jest po to, żeby silnik nie zużywał dużo paliwa gdy nim hamujesz i przy okazji nie strzelał w tłumik. Może masz jakiś element nieoryginalny w tym gaźniku lub sam jest rozkalibrowany/wadliwy. Najlepiej jakbyś założył na próbę jakiś sprawny gaźnik od XR. |
barszcz91 - 2012-06-20 10:24:28 |
skąd tu wziąć xr na Podlasiu jak możne jedyny mam xr albo 2 są |
motoandrzey - 2012-06-20 10:48:24 |
to na początek sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej, później rozmiar dyszy głównej i położenie iglicy. W momencie kiedy dajesz gazu i zgaśnie to po wykręceniu świecy jest zalana czy sucha ? |
barszcz91 - 2012-06-20 13:10:04 |
świeca jest sucha biała, położenie iglicy ustawiałem wszystkie na każdej pozycji było to samo aktualnie jest na drugiej pozycji czyli opuszczona, aktualnie dyszę mam 155 była 125 na dwóch dyszach to samo, paliwo prosto z polskiego CPN'nu pb 95 nie jakaś tam ruska chczona |
motorowiec600rm - 2012-06-20 21:24:34 |
Nie wiem czy akurat ten, ale na pewno jeden jest potrzebny do wolnych obrotów. Odkręć śrubkę od składu mieszanki, dmuchnij w tę dziurę powietrzem, a powinno ono wylecieć właśnie przez zaznaczony otwór oraz przez otworek w gardzieli gaźnika. |
barszcz91 - 2012-06-20 22:05:18 |
to już ogarnąłem |
motoandrzey - 2012-06-21 07:08:25 |
tak jak już pisałem sprawdź poziom paliwa w komorze. dokładne dane do twojego rocznika masz w serwisówce |
barszcz91 - 2012-06-21 14:56:16 |
poziom paliwa w komorze jest dobry |
barszcz91 - 2012-06-21 20:18:08 |
zauważyłem ze u mnie na dyszy nie ma takiego plastikowego kapturka http://i.ytimg.com/vi/SZeeydGyiw0/0.jpg |
motoandrzey - 2012-06-22 15:56:30 |
raczej nie. sprawdź poziom paliwa i później szukaj dalej! --- p.s. odpisz na PW |
barszcz91 - 2012-06-22 17:16:46 |
poziom paliwa jest ok, nawet podginałem blaszkę na pływaku żeby było więcej paliwa w komorze pływakowej i dalej to samo, żadnej różnicy |
motoandrzey - 2012-06-22 19:46:48 |
a jak wyglądają wolne obroty ? chodzi bez ssania ? |
barszcz91 - 2012-06-23 00:38:45 |
na pół-ssaniu chodzi elegancko bez zarzutów nie dławi się nawet przy raptownym dodaniu gazu na full normalnie da się jeździć tylko że będzie miał duże spalanie i nie będzie taki agresywny. Bez ssania gdy silnik zejdzie na niskie obroty czyli takie jak na postoju i mu raptownie gaz do końca to robi buuu razem schodzi z obrotów prawie gaśnie przez jakąś ok 1,5s i odrazu agresywnie dostaje wysokie obroty, gdy utrzymuje się go na obrotach wyższych chodzi normalnie tak bardziej agresywniej (tak jak powinien) co może mu być, próbuje się do tej wady przyzwyczaić ale i to mnie drażni w terenie nawet potrafi zgasnąć albo szarpnąć na koło :/. |
_Radzio_ - 2012-06-23 10:04:35 |
to tym gaźnikem rzucaj we mnie :D , ten zawór air cut to spężynka ma ciasno wejść i ledwo dać się zamknąć ta pokrywka tak jest u mnie, a może cos z klapką ssania jest ? |
barszcz91 - 2012-06-23 10:27:52 |
co ma klapka ssania jak jest wyłączone ssanie to ona leży w poziomie i żadnego oporu powietrza nie stawia, gorzej jak by na ssaniu coś mu dolegało to wtedy podejrzewał bym płytkę |
_Radzio_ - 2012-06-23 11:27:26 |
no ale skoro chodzi na pół ssaniu tzn klapka jest uchylona lekko, a jak zamkniesz ssanie to klapka jest zamknięta i zamula i może się tam coś zacina właśnie ( tak wnioskuje bo nie wiem dokladnie jak to tam działa). |
barszcz91 - 2012-06-24 20:43:43 |
ssanie chodzi jak powinno bez żadnych zacięć |
iwald - 2012-07-27 21:56:30 |
Witam, czy udało Ci się rozwiązać problem? Ja mam te same objawy. |
barszcz91 - 2012-08-02 21:42:11 |
niestety nie udało mi się rozwiązać tego problemu jakoś się przyzwyczaiłem do tego problemu |
motoandrzey - 2012-08-03 12:49:06 |
jeśli na ssaniu chodzi okej to znaczy, że jednak problem leży z zbyt ubogiej mieszance. Spróbuj podnieść poziom paliwa w komorze, a najlepiej jak byś wrzucił zdjęcie świecy |
barszcz91 - 2012-08-03 19:24:45 |
nie wiem o co tam chodzi nie mam już na niego nerwów iglice podnosiłem na max dalej to samo ale na całym zakresie obrotów jest za dużo paliwa wtedy to już strzela i czuć jak nie przepala paliwa. |
_Radzio_ - 2012-08-11 16:14:54 |
11 to snorkel też go nie mam :P, niby to dławi moto ale nie mam porównania bo nigdy nie miałem tego :/ |
iwald - 2012-08-24 16:01:49 |
Ponieważ mam dokładnie te same objawy i również brakuje u mnie tej zwężki w filtrze postanowiłem zwiększyć dyszę główną, ponieważ podejrzewam że dostaje za dużo powietrza.Dam znać jakie będą efekty |
jaca - 2012-09-12 14:30:27 |
Koledzy ja mam to samo, tyle, że u mnie paliwo leci dosłownie ciurkiem spod dolnej "pokrywki" gźnika.. Moje pytanie, a nie znam się na tym wogole, XLę mam od dwóch miesięcy- czy to właśnie to jest ten air-cut - bo tam jest ta sprężyna, ale ta gumka jest umieszczona na takiej iglicy - szukam tego na allegro, a fizycznie motocykl i gaźnik stoją rozebrane 500 km ode mnie , a ta gumka była cała spruchniała i nie chciałem jej spowrotem w sobote zakladac, a teraz chciałem juz zamówić żeby to do soboty mieć, by w weekend pośmigać.. Drugie pytanie, to czy pod tą "pokrywką" nie powinno być żadnej uszczelki?? Proszę o pomoc |
motoandrzey - 2012-09-12 18:15:54 |
pod pokrywą komory pływakowej powinna być uszczelka i to najlepiej zdrowa :) Membrana air cut działa jak zamykamy gaz, żeby motocykl nie strzelał z tłumika i jeśli ma jakikolwiek wpływ na odkręcanie gazu to napewno minimalny |
_Radzio_ - 2012-09-19 11:55:46 |
dzisiaj przeglądając serwisówke zawuważyłem że są dwie wersje xrek: pierwsza z dyszą główną 165 i bez snorkela, a druga z dyszą 135 i snorkelem. Może w tym tkwi problem? |
barszcz91 - 2012-10-05 23:37:17 |
wstawiłem dyszę 165 i dalej to samo. Pewnie to wina wyeksploatowanego gaźnika możliwe że łapie lewe powietrze przez przepustnice. |
barszcz91 - 2012-10-10 22:57:53 |
a czy mogę prosić któregoś posiadacza xr 600 z pojedynczym mechanicznym gaźnikiem żeby sprawdził jak będzie chodziła bez snorkela? |
_Radzio_ - 2012-12-26 13:16:33 |
załatwiłem sobie taki gaźnik, jestem w trakcie rozbierania i czyszczenia: dysza główna 162, dysza wolnych 62, dam znać jak chodzi dopiero jak załatwie klapke ssania, i jak wyreguluje ;/ |
przemytnikhonda29 - 2013-01-30 08:27:24 |
Witam,jesteś w błedzie jeśli chodzi o to ze sa tylko dwie na podlasiu,jest ich wiecej i to całkiem niedaleko od ciebie,mam podobny problem z takim samym gaźnikiem,jak chcesz to mozemy zamienić gaźniki i się zobaczy co się dzieje,jak coś to napisz na maila,kiedyś miałem taką samą sytuację,teoretycznie gaźnik potrzebuje czyszczenia,ja go przedmuchałem sprężonym powietrzem i jakoś jest dobrze,ważne jest dobre ustawienie powietrza i proponuję zajrzec di filtra powietrza,może masz uwalonego w błocie... |
dawid6011 - 2013-02-02 00:50:36 |
rozkręć wszystko i go gara wygotuj go. mi kiedyś pomogło. powietrzem nie zawsze wszystko wydmuchasz. |
barszcz91 - 2013-02-11 00:05:53 |
okazuje się że jest gdzieś pękniętą głowica czy świeca nie szczelna (gdzieś puszcza) może przez to łapie lewe powietrze, zobaczymy mam już drugą głowicę niedługo będę montował tylko czekam na części z serwisu. |
Skierś Serwis - 2013-02-12 12:21:23 |
Mam pytanie. |
_Radzio_ - 2013-02-28 19:52:41 |
napiszcie ktoś jak wyregulować gaźnik, podobne objawy jak u kolegi barszcz91 na półssaniu w miare da się jeździć dysze oryginalne moto do pewnego momentu reaguje na skład mieszanki do 2obr bodajże, pozdrawiam. |
barszcz91 - 2013-03-03 11:50:11 |
wstawiłem drugą głowicę bo gdzieś przy świecy puszczała i dalej się dławi nie wiem co jest |
_Radzio_ - 2013-03-03 18:22:24 |
ja dziś pojeżdziłem na takim ustawieniu: dysze 152/62 mieszanka 2,1/4 obrotu i iglica na 2 rowku od dołu |
bociancross - 2013-10-26 21:26:06 |
Witam |
bociancross - 2013-10-31 19:12:21 |
Witam psiadam od nie dawna honda xl 600 lm 2 gazniki i mam problem ciezko pali zakupiłem nowy filter powietrza załozyłem fitr i odpalam oczywiscie az mnie noga boli i odpalił na ssaniu ok zamkłem ssanie przegazuwka a tu buuuuu słychac filtrem i strzela rozgrany jest idałem mu dawke na iglicy na pierwszym na sam dół a na drugim na sirodku i nadal słychac go fitrem nie wiem co moze byc fitr zatkam mu szata to jakos jezdzi aleno jak na moje to nie tej werwy pomocy |
ducati996 - 2013-11-03 09:32:15 |
Jak byś napisał wyrażniej i bardziej po polsku...:( bo ciężko się jest doczytać... |