barszcz91 - 2012-06-19 23:30:17

Witam
mam problem z moja xr ponieważ nie chce pracować bez ssania jeżeli chce szybko gazu to silnik robi buuuuuu i zaczyna gasnąć odpuszczę manetkę silnik pracuje delikatnie dodam gazu to normalnie chodzi i się wkręca. Po prostu raptownie nie może wystartować z niskich obrotów jak już jest na wyższych obrotach to fajnie się wkręca. Na pół ssaniu chodzi elegancko bez problemów tylko wiadomo nie uzyskuje maksymalnej mocy i jest trochę lipa. Co może mu dolegać? podnosiłem i opuszczałem iglicę, wyczyściłem gaźnik, wyczyściłem filtr, zmieniłem dysze z 125 na 155 (trochę mu pomogło)

co to jest air cut ta gumowa membrana jakie ma zadanie w tym gaźniku?

motoandrzey - 2012-06-20 09:06:38

który masz gaźnik pojedyńczy czy podwójne ?

barszcz91 - 2012-06-20 09:39:22

pojedynczy keihin moto z 1995r

kupiłem już takiego z taką wadą poprzedni właściciel jeździł na półssaniu

motorowiec600rm - 2012-06-20 09:54:28

Air cut jest po to, żeby silnik nie zużywał dużo paliwa gdy nim hamujesz i przy okazji nie strzelał w tłumik. Może masz jakiś element nieoryginalny w tym gaźniku lub sam jest rozkalibrowany/wadliwy. Najlepiej jakbyś założył na próbę jakiś sprawny gaźnik od XR.

barszcz91 - 2012-06-20 10:24:28

skąd tu wziąć xr na Podlasiu jak możne jedyny mam xr albo 2 są

motoandrzey - 2012-06-20 10:48:24

to na początek sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej, później rozmiar dyszy głównej i położenie iglicy. W momencie kiedy dajesz gazu i zgaśnie to po wykręceniu świecy jest zalana czy sucha ?

barszcz91 - 2012-06-20 13:10:04

świeca jest sucha biała, położenie iglicy ustawiałem wszystkie na każdej pozycji było to samo aktualnie jest na drugiej pozycji czyli opuszczona, aktualnie dyszę mam 155 była 125  na dwóch dyszach to samo, paliwo prosto z polskiego CPN'nu pb 95 nie jakaś tam ruska chczona

mam jeszcze małe pytanko
gdzie powinien kończyć się ten kanalik który zaznaczyłem w czerwone kółko?
http://img402.imageshack.us/img402/7380 … eplate.jpg

motorowiec600rm - 2012-06-20 21:24:34

Nie wiem czy akurat ten, ale na pewno jeden jest potrzebny do wolnych obrotów. Odkręć śrubkę od składu mieszanki, dmuchnij w tę dziurę powietrzem, a powinno ono wylecieć właśnie przez zaznaczony otwór oraz przez otworek w gardzieli gaźnika.

barszcz91 - 2012-06-20 22:05:18

to już ogarnąłem
ale dalej się dławi podejrzewam że pływaki za szybko odcinają paliwo

motoandrzey - 2012-06-21 07:08:25

tak jak już pisałem sprawdź poziom paliwa w komorze. dokładne dane do twojego rocznika masz w serwisówce

barszcz91 - 2012-06-21 14:56:16

poziom paliwa w komorze jest dobry

barszcz91 - 2012-06-21 20:18:08

zauważyłem ze u mnie na dyszy nie ma takiego plastikowego kapturka http://i.ytimg.com/vi/SZeeydGyiw0/0.jpg
jaką rolę spełnia ten kapturek i czy brak takiego kapturka może być przyczyną tego dławienia?

motoandrzey - 2012-06-22 15:56:30

raczej nie. sprawdź poziom paliwa i później szukaj dalej! --- p.s. odpisz na PW

barszcz91 - 2012-06-22 17:16:46

poziom paliwa jest ok, nawet podginałem blaszkę na pływaku żeby było więcej paliwa w komorze pływakowej i dalej to samo, żadnej różnicy

motoandrzey - 2012-06-22 19:46:48

a jak wyglądają wolne obroty ? chodzi bez ssania ?
Nie zauważyłem posta wyżej, że sprawdzałeś poziom paliwa. Jeśli nie masz tam pompki przyśpieszającej jest to problem z układem wolnych obrotów. Gaźnik do porządnego czyszczenia na początek (albo carbcleaner albo ultradźwięki)

barszcz91 - 2012-06-23 00:38:45

na pół-ssaniu chodzi elegancko bez zarzutów nie dławi się nawet przy raptownym dodaniu gazu na full normalnie da się jeździć tylko że będzie miał duże spalanie i nie będzie taki agresywny. Bez ssania gdy silnik zejdzie na niskie obroty czyli takie jak na postoju i mu raptownie gaz do końca to robi buuu razem schodzi z obrotów prawie gaśnie przez jakąś ok 1,5s i odrazu agresywnie dostaje wysokie obroty, gdy utrzymuje się go na obrotach wyższych chodzi normalnie tak bardziej agresywniej (tak jak powinien) co może mu być, próbuje się do tej wady przyzwyczaić ale i to mnie drażni w terenie nawet potrafi zgasnąć albo szarpnąć na koło :/.
pompki przyspieszającej tam nie ma, kanaliki wszystkie przedmuchałem sprężarką czyli jest drożność. Zastanawia mnie ta sprężyna od membrany od air cut czy ona powinna być twarda, wygląda pasując ale widać że jest to zamiennik.

Jak będę miał przypływ kasy albo w lotka wygram  to zakupie heihina fcr z pompką przyspieszającą a tego to wypie...le w krzaki :D tylko nie wiem czy silnik by wytrzymał :/

_Radzio_ - 2012-06-23 10:04:35

to tym gaźnikem rzucaj we mnie :D , ten zawór air cut to spężynka ma ciasno wejść i ledwo dać się zamknąć ta pokrywka tak jest u mnie, a może cos z klapką ssania jest ?

barszcz91 - 2012-06-23 10:27:52

co ma klapka ssania jak jest wyłączone ssanie to ona leży w poziomie i żadnego oporu powietrza nie stawia, gorzej jak by na ssaniu coś mu dolegało to wtedy podejrzewał bym płytkę

_Radzio_ - 2012-06-23 11:27:26

no ale skoro chodzi na pół ssaniu tzn klapka jest uchylona lekko, a jak zamkniesz ssanie to klapka jest zamknięta i zamula i może się tam coś zacina właśnie ( tak wnioskuje bo nie wiem dokladnie jak to tam działa).

barszcz91 - 2012-06-24 20:43:43

ssanie chodzi jak powinno bez żadnych zacięć

iwald - 2012-07-27 21:56:30

Witam, czy udało Ci się rozwiązać problem? Ja mam te same objawy.

barszcz91 - 2012-08-02 21:42:11

niestety nie udało mi się rozwiązać tego problemu jakoś się przyzwyczaiłem do tego problemu

motoandrzey - 2012-08-03 12:49:06

jeśli na ssaniu chodzi okej to znaczy, że jednak problem leży z zbyt ubogiej mieszance. Spróbuj podnieść poziom paliwa w komorze, a najlepiej jak byś wrzucił zdjęcie świecy

barszcz91 - 2012-08-03 19:24:45

nie wiem o co tam chodzi nie mam już na niego nerwów iglice podnosiłem na max dalej to samo ale na całym zakresie obrotów jest za dużo paliwa wtedy to już strzela i czuć jak nie przepala paliwa.

dodam ze nie posiadam części nr 11 na obraku http://images.cmsnl.com/img/partslists/ … 0_90f3.gif

i nie posiadam tej końcówki w tłumiku na obrazku nr 4 http://www.cmsnl.com/honda-xr600r-1989- … ml#results

czy może to mieć jakieś znaczenie?

_Radzio_ - 2012-08-11 16:14:54

11 to snorkel też go nie mam :P, niby to dławi moto ale nie mam porównania bo nigdy nie miałem tego :/

iwald - 2012-08-24 16:01:49

Ponieważ mam dokładnie te same objawy i również brakuje u mnie tej zwężki w filtrze postanowiłem zwiększyć dyszę główną, ponieważ podejrzewam że dostaje za dużo powietrza.Dam znać jakie będą efekty

jaca - 2012-09-12 14:30:27

Koledzy ja mam to samo, tyle, że u mnie paliwo leci dosłownie ciurkiem spod dolnej "pokrywki" gźnika.. Moje pytanie, a nie znam się na tym wogole, XLę mam od dwóch miesięcy- czy to właśnie to jest ten air-cut - bo tam jest ta sprężyna, ale ta gumka jest umieszczona na takiej iglicy - szukam tego na allegro, a fizycznie motocykl i gaźnik stoją rozebrane 500 km ode mnie , a ta gumka była cała spruchniała i nie chciałem jej spowrotem w sobote zakladac, a teraz chciałem juz zamówić żeby to do soboty mieć, by w weekend pośmigać.. Drugie pytanie, to czy pod tą "pokrywką" nie powinno być żadnej uszczelki?? Proszę o pomoc

motoandrzey - 2012-09-12 18:15:54

pod pokrywą komory pływakowej powinna być uszczelka i to najlepiej zdrowa :) Membrana air cut działa jak zamykamy gaz, żeby motocykl nie strzelał z tłumika i jeśli ma jakikolwiek wpływ na odkręcanie gazu to napewno minimalny

_Radzio_ - 2012-09-19 11:55:46

dzisiaj przeglądając serwisówke zawuważyłem że są dwie wersje xrek: pierwsza z dyszą główną 165 i bez snorkela, a druga z dyszą 135 i snorkelem. Może w tym tkwi problem?

barszcz91 - 2012-10-05 23:37:17

wstawiłem dyszę 165 i dalej to samo. Pewnie to wina wyeksploatowanego gaźnika możliwe że łapie lewe powietrze przez przepustnice.

barszcz91 - 2012-10-10 22:57:53

a czy mogę prosić któregoś posiadacza xr 600 z pojedynczym mechanicznym gaźnikiem żeby sprawdził jak będzie chodziła bez snorkela?

_Radzio_ - 2012-12-26 13:16:33

załatwiłem sobie taki gaźnik, jestem w trakcie rozbierania i czyszczenia: dysza główna 162, dysza wolnych 62, dam znać jak chodzi dopiero jak załatwie klapke ssania, i jak wyreguluje ;/

przemytnikhonda29 - 2013-01-30 08:27:24

Witam,jesteś w błedzie jeśli chodzi o to ze sa tylko dwie na podlasiu,jest ich wiecej i to całkiem niedaleko od ciebie,mam podobny problem z takim samym gaźnikiem,jak chcesz to mozemy zamienić gaźniki i się zobaczy co się dzieje,jak coś to napisz na maila,kiedyś miałem taką samą sytuację,teoretycznie gaźnik potrzebuje czyszczenia,ja go przedmuchałem sprężonym powietrzem i jakoś jest dobrze,ważne jest dobre ustawienie powietrza i proponuję zajrzec di filtra powietrza,może masz uwalonego w błocie...

dawid6011 - 2013-02-02 00:50:36

rozkręć wszystko i go gara wygotuj go. mi kiedyś pomogło. powietrzem nie zawsze wszystko wydmuchasz.

barszcz91 - 2013-02-11 00:05:53

okazuje się że jest gdzieś pękniętą głowica czy świeca nie szczelna (gdzieś puszcza) może przez to łapie lewe powietrze, zobaczymy mam już drugą głowicę niedługo będę montował tylko czekam na części z serwisu.

przemytnikhonda29 skąd jesteś?

Skierś Serwis - 2013-02-12 12:21:23

Mam pytanie.
Czy mógł byś zmierzyć średnicę grzybków zaworowych ssących i wydechowych.
mam na warsztacie teraz Hondę XL600R i mam problem z głowicą.
Zastanawiam się czy od XR będzie pasować.

_Radzio_ - 2013-02-28 19:52:41

napiszcie ktoś jak wyregulować gaźnik, podobne objawy jak u kolegi barszcz91 na półssaniu w miare da się jeździć dysze oryginalne moto do pewnego momentu reaguje na skład mieszanki  do 2obr bodajże, pozdrawiam.

barszcz91 - 2013-03-03 11:50:11

wstawiłem drugą głowicę bo gdzieś przy świecy puszczała i dalej się dławi nie wiem co jest

_Radzio_ - 2013-03-03 18:22:24

ja dziś pojeżdziłem na takim ustawieniu: dysze 152/62 mieszanka 2,1/4 obrotu i iglica na 2 rowku od dołu
i dalej jest mały muł przy raptownym dodaniu gazu ale potem zapierdala ładnie z otwartym ssaniem oczywiście na fulla. Btw. Kupię dysze 155/158 i 68 wolnych.

bociancross - 2013-10-26 21:26:06

Witam
Jestem tu nowy i mam problem z honda xl 600lm na 2 gaźnikach mianowicie chodzie  to ze cross zapala i chodzi na ssaniu i jakoś się wkręca na obroty lecz gdy wyłączę sanie robi buuu i słychać go filtrem ale gdy mu zatkam fitrter szmata to jakoś się wkręca lecz strzela kicha itd  czyściłem z głupsza gaźniki i świece iskra jakas słaba.czekam na wasze pomysły od czego mam zacząć:) z góry dziękuje

bociancross - 2013-10-31 19:12:21

Witam psiadam od nie dawna honda xl 600 lm 2 gazniki i mam problem ciezko pali zakupiłem nowy filter powietrza załozyłem fitr i odpalam oczywiscie az mnie noga boli i odpalił  na ssaniu ok zamkłem ssanie przegazuwka a tu buuuuu słychac filtrem i strzela rozgrany jest idałem mu dawke na iglicy na pierwszym na sam dół a na drugim na sirodku i nadal słychac go fitrem nie wiem co moze byc fitr zatkam mu szata to jakos jezdzi aleno jak na moje to nie tej werwy pomocy

ducati996 - 2013-11-03 09:32:15

bociancross napisał:

Witam psiadam od nie dawna honda xl 600 lm 2 gazniki i mam problem ciezko pali zakupiłem nowy filter powietrza załozyłem fitr i odpalam oczywiscie az mnie noga boli i odpalił  na ssaniu ok zamkłem ssanie przegazuwka a tu buuuuu słychac filtrem i strzela rozgrany jest idałem mu dawke na iglicy na pierwszym na sam dół a na drugim na sirodku i nadal słychac go fitrem nie wiem co moze byc fitr zatkam mu szata to jakos jezdzi aleno jak na moje to nie tej werwy pomocy

Jak byś napisał wyrażniej i bardziej po polsku...:( bo ciężko się jest doczytać...

alphameble.com zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika