XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.


  • Index
  •  » Silnik
  •  » Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

#1 2020-04-22 19:12:02

kickusbs

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-04-22
Posty: 27
Punktów :   

Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Witam,

Jestem tutaj, nowy i mam świeży nabytek. Wszystko było okey przez jeden dzień później zaczęło przelewać mi gaźniki i leciało spustem paliwa z komory.
Rozebrałem dół i jeden pływak ma uszkodzony ten zaworek co odpowiada za utrzymanie pływaka w jednej pozycji.
Pytanie gdzie ja mogę kupić zestaw naprawczy do tego gażnika. Nr to PH68C [A]WL i dziwny znaczek przypominający "F".
Nie mogłem ustawić wolnych obrotów chwile o nagrzaniu moto gasło, i podczas jazdy gdy wciskam sprzęgło.

Nr silnika PD03E rok bodajże 1985.

Ostatnio edytowany przez kickusbs (2020-04-22 20:02:13)

Offline

#2 2020-04-26 16:11:17

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Jeśli chodzi o zaworki iglicowe to są w Larssonie po 23 zł szt.
Co do reszty to może allegro albo oryginał.
Poczytaj mój opis o gaźniku.

Offline

#3 2020-04-29 13:23:33

kickusbs

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-04-22
Posty: 27
Punktów :   

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Galar napisał:

Jeśli chodzi o zaworki iglicowe to są w Larssonie po 23 zł szt.
Co do reszty to może allegro albo oryginał.
Poczytaj mój opis o gaźniku.

Zaworek juz mam, z alledrogo. Szczerze to mam dosyć tego motoru. Wyczyściłem te gaźniki pływaki ustawiłem metodą na suwmiarkę, że odwracam je o 180* i mierze te 18mm. Dalej przelewa komory, i na dodatek teraz nie odpala. Niby ustawione wszystko jak w manualu i totalna porażka.
Pytanie jeszcze o membranę na zaworze, zauważyłem dwie malutkie dziurki w tej membranie. Mam rozumieć jest ona do dupy? Ale to oznacza problemy z tym, że moto przed moimi zabiegami nie trzymało wolnych obrotów?

I jeszcze na którym stopniu patrząc od góry iglicy powinna być ustawiona blokada? '

Ps. Ogólnie zestaw naprawczy znalazłem jakiś na alieexpress.  nie wiem czy dobry zestaw, ale raczej tak
https://pl.aliexpress.com/item/40006939 … 5c0f8RHLzE

Offline

#4 2020-04-30 07:21:17

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

1.  Sprawdź gniazda zaworów iglicowych może został tam jakiś syf i się nie domykają. Jak jest O.K.spróbuj zmniejszyć jeszcze poziom paliwa o 1-2 mm
2. Membrana nie powinna posiadać żadnych dziurek. Nie ma wpływu na wolne obroty. U mnie musi się silnik nagrzać żeby pracował na wolnych obrotach trzeba pomału schodzić z ssania.
3. Iglicę ustaw na początek na środkowym nacięciu.
4. Masz gaźnik 66 więc ze śrubą regulacji składu mieszanki od dołu gaźnika. W zestawie z alli brakuje mi podkładki pod sprężynę śruby regulacyjnej biegu jałowego. Chyba że masz je w swoim zestawie to je wykorzystasz. Często się gubią bo po rozkręceniu gaźników do mycia pozostają wraz z oringiem uszczelniającym w kanale gaźnika. Podczas przedmuchiwania zostają wyrzucone na zewnątrz a ponieważ są małe można tego nie zauważyć. A bez oringu łapie lewe powietrze i jest  problem z obrotami.
5. Rozumiem, że znasz zasadę odpalania jednocylindrowca? Jak nie odpala to czy świeca mokra czy sucha. Sprawdź czy jest iskra ale potrzeba tu drugiej osoby. Jeden kopie i to dynamicznie (siła iskry zależy od obrotów silnika podczas kopania bo wzbudza cewkę która zasila moduł zapłonowy. Żeby było śmieszniej napięciem zmiennym) drugi sprawdza. Częstą przyczyną problemów z odpalaniem jest właśnie ta ww. cewka. Ja musiałem ją przewinąć ale teraz iskra jest jak bardzo dobra.
Nie zniechęcaj się ja walczyłem z iskrą i gaźnikami parę miesięcy ale teraz moto od paru lat pali od strzała.
Co do zestawu naprawczego z Chin wiem że jest tani ale poszukałbym coś lepszego. Na allegro rozpiętość cenowa jest od 30 do 130 zł nie myślę, że chodzi tu tylko o większy zysk sprzedającego.
Powodzenia

Offline

#5 2020-04-30 13:08:30

kickusbs

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-04-22
Posty: 27
Punktów :   

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Galar napisał:

1.  Sprawdź gniazda zaworów iglicowych może został tam jakiś syf i się nie domykają. Jak jest O.K.spróbuj zmniejszyć jeszcze poziom paliwa o 1-2 mm
2. Membrana nie powinna posiadać żadnych dziurek. Nie ma wpływu na wolne obroty. U mnie musi się silnik nagrzać żeby pracował na wolnych obrotach trzeba pomału schodzić z ssania.
3. Iglicę ustaw na początek na środkowym nacięciu.
4. Masz gaźnik 66 więc ze śrubą regulacji składu mieszanki od dołu gaźnika. W zestawie z alli brakuje mi podkładki pod sprężynę śruby regulacyjnej biegu jałowego. Chyba że masz je w swoim zestawie to je wykorzystasz. Często się gubią bo po rozkręceniu gaźników do mycia pozostają wraz z oringiem uszczelniającym w kanale gaźnika. Podczas przedmuchiwania zostają wyrzucone na zewnątrz a ponieważ są małe można tego nie zauważyć. A bez oringu łapie lewe powietrze i jest  problem z obrotami.
5. Rozumiem, że znasz zasadę odpalania jednocylindrowca? Jak nie odpala to czy świeca mokra czy sucha. Sprawdź czy jest iskra ale potrzeba tu drugiej osoby. Jeden kopie i to dynamicznie (siła iskry zależy od obrotów silnika podczas kopania bo wzbudza cewkę która zasila moduł zapłonowy. Żeby było śmieszniej napięciem zmiennym) drugi sprawdza. Częstą przyczyną problemów z odpalaniem jest właśnie ta ww. cewka. Ja musiałem ją przewinąć ale teraz iskra jest jak bardzo dobra.
Nie zniechęcaj się ja walczyłem z iskrą i gaźnikami parę miesięcy ale teraz moto od paru lat pali od strzała.
Co do zestawu naprawczego z Chin wiem że jest tani ale poszukałbym coś lepszego. Na allegro rozpiętość cenowa jest od 30 do 130 zł nie myślę, że chodzi tu tylko o większy zysk sprzedającego.
Powodzenia

Dzisiaj odpaliłem to ujstwo. Wyregulowałem zawory, iglice ustawione na drugi stopień od dołu, membrana (teraz się śmiej ;p) zaklejone ma dziurki kropelką. Moto trochę się nasłuchało zanim odpaliło, ale jak odpalił to trochę pokręciłem śrubą od powietrza i wkręciłem lekko tę od mieszanki. Zagrzał się, gazowałem nie zgasł. Zgasiłem odpalił od kopa i zobaczę jak jutro na zimnym odpalli. Btw. dzisiaj to bez ssania odpalił. Ale komory dalej przelewa.

Powiadasz zmniejszyć jeszcze poziom paliwa czyli z tych odwróconych do góry dnem gaźników pływaki nie na 18mm, a na 19-20? Czy 16-17 bo jakoś ciężko mi załapać w którą stronę. Ale na moje myślenie z 18+ to mniej paliwa w komorze?

Cewkę mierzyłem na tym czarno-czerwonym przewodzie przy wyjętej pokrywie na stole (bo jakiś baran ukręcił górny dekielek od podglądu na znaki i musiałem wyciągać pokrywę) i było 139,albo 129 Ohm.


Ogólnie w motorze nie ma instalacji jest tylko są dwa przewody z aku i muszę się zabrać za zrobienie od podstaw bo chcę ładowanie mieć.

Możesz  napisać komu dawałeś do przewijania alternator i ile zawołał? Ogólnie mam wujka co przewija, ale z racji tej burzy z wirusem, siedzi w domu i nie przyjeżdża do siebie na zakład.

Offline

#6 2020-05-03 18:28:13

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Do przewinęcia była tylko cewka zasilająca moduł zapłonowy.
Przewijałem tu http://www.cyklo-motorelektryk.pl/
Serwisówka podaje 235-319Ohm
Ważne żeby się nie zmieniała bo u mnie raz opór był o.k. a raz wychodził poza zakres.
Jak pali to póki co zostaw ten temat a weź się za gaźnik.

Poziom do góry nogami powinien być  19-20 mm

Ostatnio edytowany przez Galar (2020-05-03 21:28:13)

Offline

#7 2020-05-04 12:10:53

kickusbs

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-04-22
Posty: 27
Punktów :   

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

U mnie nie ma przejścia na jednej cewce z ładowania. Na trzech przewodach nie ma reakcji na jednym. Póki co cewka od zapłonu daje radę.

Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu będą już te zestawy. Bo problem mam natury takiej, że non stop przelewa drugi gaźnik nie ten główny. Eksperymentalnie na jednym jest 19mm, na drugim 20mm i dalej przelewa. Dawka jako tako ustawiona, świeca ma praktycznie dobrą barwę a i tak przelewa. Ja już nie wiem, nawet pływaki zamieniałem miejscami. Wczoraj zauważyłem, że paliwo zeszło z wężyka to obstawiam zaworek iglicowy. Ale jak dmuchałem w wężyk mając gaźniki w ręku to dwa zaworki trzymały.

Edit,


Dzisiaj wyrównałem obydwa pływaki na 20mm. Wszystko super nic się nie przelewa do momentu chwilowej jazdy. Im mocniej odkręcam manetkę tym mocniej przelewa drugi gaźnik. Może to kwestia źle ustawionej iglicy? Pamiętam jak je pierwszy raz rozbierałem to nie były one na równych poziomach ustawione. A ja ustawiłem tak samo obydwie. Może tę w tym felernym gaźniku powinienem maksymalnie dać ?

Ostatnio edytowany przez kickusbs (2020-05-04 19:21:14)

Offline

#8 2020-05-05 06:59:34

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Ja mam iglice ustawione tak samo. Iglice nie mają nic wspólnego z przelewaniem gaźników.
Przez przelewanie rozumiem wyciekanie paliwa z komór paliwowych rurkami przelewowymi?
Jeśli przelewa sprawdziłbym gniazda zaworków jak wyglądają. Może zaworki mają za duży luz w gniazdach i je kosi ale to by dyskwalifikowało korpus gaźnika. Jak sam stożek gniazda to jest do uratowania.
Mówisz, że statycznie gaźniki nie leją ale podczas jazdy już tak. No to wskazuje że podczas jazdy wszystko w tych gaźnikach drży pływaki i zaworki iglicowe też. Tu bym szukał przyczyny.
A i jeszcze druciki zaworków czy są dobrze osadzone na blaszkach pływaków? Jak nie to też będzie lało.

Ostatnio edytowany przez Galar (2020-05-05 10:10:42)

Offline

#9 2020-05-05 21:18:28

kickusbs

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-04-22
Posty: 27
Punktów :   

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Tak przez rurki przelewowe leje. Dzisiaj by trochę pojeździć złączyłem wężykiem dwa spusty paliwa ;p.
Nagrałem dwa filmiki jak wygląda u mnie to wszystko pod pokrywkami. Wgl. ktoś przy tych gaźnikach kiedyś majstrował.

https://www.youtube.com/watch?v=iUnQbjvEKFk
lhttps://www.youtube.com/watch?v=OG71KRn60ik

Jak się okazało ja wcześniej spierdzieliłem oring od śrubki dawkującej i o dziwo wszystko działało, ale lekko paliwo przeciekało. No mój błąd, ale to nie jest powodem problemu z drugim gaźnikiem.

I kilka zdjęć.


lhttps://photos.app.goo.gl/sdTh7ivXatGzPcsG7

Powiedz mi czy dobrze myślę, że ktoś kiedyś pomylił nawet dysze główne?
Dysza 105 była wkręcona w gaźnik dodatkowy, a dysza 108 w główny. Gdzie w gaźniku głównym igła jest chudsza niż w bliźniaczym gaźniku.

Oraz czy masz jakiś konkretny link do dyszy z oringiem do mieszanki?

Ostatnio edytowany przez kickusbs (2020-05-05 21:19:21)

Offline

#10 2020-05-05 23:49:51

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Mam manuala do 1985 r. i nie ma danych gaźnika PH68C.
Dysze mogą siedzieć prawidłowo to że iglica pierwszego gaźnika jest cieńsza to tylko potwierdza że dysza też musi być mniejsza.
Co jeszcze może powodować przelewanie? A no blokowanie pływaka o komorę pływakową. Pływak się podwiesza i paliwo leci.

https://www.cmsnl.com/honda-xl600l-1985 … rHfRcAwhPY

Tylko zdjęcia w katalogu pomieszane nie pod właściwym podpisem.

Ostatnio edytowany przez Galar (2020-05-05 23:51:52)

Offline

#11 2020-05-06 10:28:29

kickusbs

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-04-22
Posty: 27
Punktów :   

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Co do śrubki regulacji u mnie jest dobra, tylko nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów oringu btw. po co kupować komplet jak można sam oring ;/

Wiesz sposób z wieszaniem się pływaków sprawdziłem tylko w jeden sposób, zdejmowałem z jednego gaźnika pływak, skręcałem do kupy drugi i ruszałem gaźnikiem góra-dół. I niby wszystko tam pracowało. W dodatku nawet pływaki miejscami zamieniałem.

Mam już tak dosyć, że chciałbym inne gaźniki założyć, albo przerobić na jeden taki do którego od ręki będą części w normalnych cenach.  Tylko niezbyt wiem od czego podpasują i w sumie mało miejsca tam.

Offline

#12 2020-05-06 14:37:32

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Oring dobierałem mierząc średnicę kanału śruby regulacyjnej i grubość samej śruby w miejscu gdzie osadzony jest oring. Podkładkę tą metalową też sam rzeźbiłem. I wszystko działa.
No nie ma bata żeby nie zrobić cieknącego gaźnika. Weź butelkę z odciętym dnem, w nakrętce osadź przewód paliwowy i uszczelnij to. Podłącz do gaźnika ze zdjętą komorą paliwową. I baw się pływakami zaworkami i obserwuj co się dzieje
na pewno coś wypatrzysz że jest nie tak.
Więcej wiary w siebie.

Offline

#13 2020-05-06 22:06:23

kickusbs

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-04-22
Posty: 27
Punktów :   

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Tak miałem wyrypane dzisiaj w ten oring, że dorobiłem z innego małego oringu z citroena c5 od pompy zawieszenia. Ale z tym przelewaniem komory to mam serdecznie dosyć. Nawet wzrokowo szukałem pływaków z innych gaźników serii PWK keihina np. taki https://www.racing-planet.pl/296651-ply … 62830.html

wzrokowo to samo.

Bo już mam chęć sprzedać moto i kupić sobie coś co wcześniej chciałem od samego początku. Bo ten zakup nie był zbytnio planowany.

Offline

#14 2020-05-07 07:11:46

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Wg. mnie oglądając filmik to gaźniki są lekko zapyziałe i ja jeszcze wrzucił bym je do myjki ultradźwiękowej.
Nie szukaj innych pływaków jak własne masz dobre. Spróbuj zrobić to co napisałem wyżej w poście.

Offline

#15 2020-05-07 22:56:39

kickusbs

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-04-22
Posty: 27
Punktów :   

Re: Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Mam ziomka z myjką, ale ciężko się z nim zgrać także wiesz...

Jutro ustawie każdy z osobna pływak z pomocą wężyka i butelki na zasadzie fizyki.

Powiedz mi jeszcze jedno, bo coś mi teraz spokoju nie daję. Przeglądam jakiś niemiecki opis gaźników i coś mi się w oczy rzuciło. Jak rozbierałem gaźniki to później złożyłem tak jak było i tu jest to.
Na zdjęciu zaznaczyłem w czerwone koło to gdzie mam założone zabezpieczenie na igle, a na niebiesko to jak ten typek miał. Czyżby te igły były u mnie źle założone?

https://s6.ifotos.pl/mini/igicajpg_qaqnsrn.jpg

I teraz mam tak, że najpierw wsadzona igła, później celowanie sprężynką na igłę i kombinacja z zakręceniem śrubek, aby sprężynka nie spadła z igły.

Ostatnio edytowany przez kickusbs (2020-05-07 23:01:30)

Offline

  • Index
  •  » Silnik
  •  » Poszukiwania zestawu naprawczego gażników.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zaproszenia ślubne