XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.


#1 2015-08-21 11:26:25

spoksiasty

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-21
Posty: 11
Punktów :   

Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Witam,
mam taki problem z moją Hondzinką, nie ma problemu z odpaleniem jej, ale po chwili badz odrazu potrafi kichnac i zgasnac, gdy silnik jest nagrzany to czasami popracuje normalnie przez chwilke jak gdyby nigdy nic ale zaraz ja coś dławi i albo zgasnie albo probuje pracować dalej. Rzeczy które wymieniłem to świeca, filtr powietrza, czyszczenie gaźników i ustawienie luzów zaworowych lecz dalej jest ten sam problem. Na dniach postaram sie nagrac filmik z tego bo lepiej to zobaczyc i uslyszec niz tylko czytać. Sam jestem w tym zielony i sugeruje sie tylko tym co ktos podpowie także z góry dziekuje i prosze o jakies porady.

PS. wydaje mi sie, że gubi zaplon w sesie tak jak by iskra sie konczyla a zaraz jest i motorek strzela raz w gaznik a raz w wydech , a i przy probie ustawienia obrotów na te powiedzmy 1500 chociaz jest niemozliwe bo dziwnie pracuje i czesciej gasnie, przy 2tys juz jest o niebo lepiej no ale tez kicha i lipa, a co jeszcze do samego obrotomierza to wydaje mi sie ze oszukuje, bo gdy odkrece manetke do końca to wskazówka wyskakuje poza 7k az do ogranicznika

Pozdrawiam Krystian

Offline

#2 2015-08-21 14:23:19

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Dobrze ci się wydaje.  Prześledź drogę prądu miernikiem od sprawdzenia wg manualu stojanu po iskrę.

Offline

#3 2015-08-21 16:35:00

spoksiasty

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-21
Posty: 11
Punktów :   

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Fajnie, że ktoś tu zagląda postaram sie jeszcze w tym tygodniu to sprawdzić co prawda nie wiem co z czym sie je ale moze akurat coś tam sie uda zbadać, na co zwrócić jeszcze uwage ? kable czy nie sa poprzecierane i ten stator czy drut jest dobrze nawiniety i bez peknięć ?

Offline

#4 2015-08-21 16:59:33

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Tak. W manualu powinno pisać (w moim jest) jak sprawdzić miernikiem podzespoły. A mianowicie sprawdzasz rezystancję stojana na wtyczce wyjściowej, tak samo impulsatora, cewki, przewodność kabli, masę, itp. Jedynie CDI nie da się sprawdzić, jak ktoś wie niech napisze. Wszelkie połączenia przeczyść, tam gdzie masa = oczyścić na nowo do metalu. U mnie kabel WN ma 5,5kOhma np., także jak sprawdzasz cewkę to oczywiście bez niego Być może on też wymaga u Ciebie wymiany czy fajka? Jeśli drogę benzyny wykluczyłeś to drogę prądu trzeba sprawdzić od A do Z miernikiem, czujnikiem napięcia czy palcyma. Mnie też to czeka...

Offline

#5 2015-08-23 15:32:57

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Oporność cewki zapłonowej w alternatorze powinna wynosić 235-319 ohmów (kabel czerwono/czarny z masą motocykla).
A ile powinno wynosić napięcie, które daje ta cewka na moduł zapłonowy?
Ale proszę o konkretną odpowiedź wynikającą z danych serwisowych lub zmierzonych na własnym sprawnym motocyklu.
Nie interesuje mnie odpowiedź typu "nie wiem ale wydaje mi się".

Offline

#6 2015-08-24 22:26:17

spoksiasty

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-21
Posty: 11
Punktów :   

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Witam, tak wygląda praca mojej hondy, w 30 i 32 sec slychac bardzo dobrze te cykniecia i zanik zaplonu lub nie wiem czego, powiedzcie co o tym sądzicie. Mój kabel WN ma 9,3k Ohma reszta wydaje mi sie w normie, w jednym bodajże regulator napiecia tam powinno byc 510 - 570 Ohm a ja mam 400+ nie pamietam dokladnie teraz ile ale na pewno około 100 mniej tylko, że to chyba nie jest odpowiedzialne za prace silnika..
Oporność cewki zapłonowej w alternatorze na pewno było git ok. 308 Ohm

Czy jest ktoś może z Lubuskiego kto posiada taką maszyne i mógłbym przetestować na jego częściach ?




https://www.youtube.com/watch?v=GNNrTdgQUtU

Offline

#7 2015-08-26 13:42:06

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Nie wiem jak w 600ce, ale wydaje mi się że pamiętam jak zmierzyłem u siebie bodaj 1.2V.

Ostatnio edytowany przez DzikiDzik (2015-08-26 13:43:28)

Offline

#8 2015-08-26 22:20:24

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

I u mnie taka wartość występuje. Ale waha się od 0,6 do 1,2 V Zresztą tak samo jak oporność cewki od 600 do 1700 ohmów.
Ale iskra jest na ruskiej świecy od wietieroka o.k (sprawdzenie czy w ogóle jest iskra) a na irydowej NGk jakby słabsza.
Walczę z gaźnikami, ale o tym w będzie po zakończeniu w innym wątku.

Ostatnio edytowany przez Galar (2015-08-26 22:22:28)

Offline

#9 2015-09-07 15:05:55

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

No jak tam spoksiasty, doszedłeś co jest przyczyną?
Ja mam podobne objawy i czekając na resztę części wymieniłem oringi między głowicą a
dystansem termicznym, czekam na tą wygibaną uszczelkę między tystansem termicznym
a króćcami gaźnika. Staram się po prostu usunąć możliwość łapania lewego powietrza. Powiedz jaki masz kolor
świecy zapłonowej, bo u mnie jest biała jak śnieg co świadczy o bardzo ubogiej mieszance.
Iglica na drugim rowku od dołu więc w miarę bogato. Wcześniej był problem z poziomem
paliwa w gaźnikach ale po wymianie zaworków wygląda że jest o.k.
Co do oporności cewki w stojanie to po ponownych pomiarach wyszło 287~292 Ohmy więc o.k.

Ostatnio edytowany przez Galar (2015-09-07 15:09:03)

Offline

#10 2015-09-11 14:53:01

spoksiasty

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-21
Posty: 11
Punktów :   

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Galar niestety nie ;(
Nie mam pojęcia już co może być przyczyną, mam zamiar teraz na dniach sciagnac jeszcze raz gaźnik i wyczyscic.. bo wczesniej dalem go do roboty fachowcowi ale jednak jak sam nie zobacze to sie nie dowiem.
Potrzebowal bym tylko informacji co jak i gdzie bo jestem troche zielony w tym, bede sugerował się tym filmikiem : https://www.youtube.com/watch?v=lOCDfy46mbU

Galar a miał byś możliwość podesłać mi swoje części na test ? oczywiscie ja płace za przesyłke w obie strony oraz za pomoc wyśle dobra flaszke i również moge Ci w ten sam sposob pomoc jezeli chciałbyś coś zdiagnozować

PS świece postaram sie dzisiaj sprawdzić to dam Ci jeszcze znać jaki ma kolorek a najlepiej pstrykne jej fote i zobaczysz sam

Offline

#11 2015-09-13 15:43:22

spoksiasty

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-21
Posty: 11
Punktów :   

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

https://youtu.be/HDUQbZgD_IM

Dzisiaj stwierdziłem że jednak coś jest nie tak z paliwem chyba mam przytkany zbiornik, muszę go jakoś wyczyścić i jeszcze raz zobaczyć gaźnik, ogólnie dodałem więcej paliwa dałem na pozycję rezerwy, furmanka odpalila trochę pogazowalem bo nie trzymała obrotów, przejechałem się i tutaj macie filmik jak motorek jest nagrzany.
Problem jest jedynie na zimnym silniku i nie działa mi ssanie... Jak jest nagrzany to jak ręką odjal pali na strzał nawet nie trzeba mocno kopać, nie gaśnie i trzyma obroty

Offline

#12 2015-09-20 23:23:52

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Ja po wymianie uszczelek pomiędzy głowicą, a przekładką termiczną, i między przekładką termiczną, a króćcami gaźnika oraz paru oringów w gaźniku nie uzyskałem zadowalających efektów. Jedynie teraz świeca widać, że po włączeniu ssania jest wilgotna. Sprawdziłem wszystkie połączenia i oporności w elektryce i wszystko wskazuje jednak na cewkę podającą napięcie na moduł zapłonowy. Oporność zmienia się co chwilę przez co napięcie podawane na cewkę zapłonową waha się od 8 do 14 V i to nie regularnie przez co iskra na świecy jest dość słaba.
Te strzelanie i gubienie zapłonu u spoksiastego też może mieć takie przyczyny.
Jak znajdę chwilę czasu to zdejmę pokrywę boczną i dostanę się do cewki aby tylko jej oporność, która w chwili obecnej mierzona na złączce kabla czerwono-czarnego z modułem jest za duża. Może to świadczyć o np. lekko naderwanym kablu lub problemem z masą samej cewki.
Co ciekawe w piątek po dłuższej próbie odpalił i później po wyłączeniu nie było problemu.
W sobotę rano wielka kupa ani prychnął.

Offline

#13 2015-10-08 21:52:38

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Pokrywa już dawno zdjęta oporność wyszła 510 ohmów więc za duża. Poszła do przewinięcia i trochę
to trwało i dziś odebrałem. Jutro dam znać po testach.

Offline

#14 2015-10-12 12:31:04

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Jaki koszt przewinięcia?

Offline

#15 2015-10-12 22:59:04

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Niestety dość wysoka jak to w W-wie 250 zł ale z wymianą sztywnych od starości przewodów stojana.
Sprzęt odpalił od kopa. Ssanie działa prawidłowo. Świeca zmieniła kolor z śnieżnobiałego na kawę
z mlekiem. Sprzęt dostał porządnego kopa. Paczka na liczniku pojawia się dość szybka mimo 27 KM.

Dla potomnych.
Cewka zasilająca moduł zapłonowy daje napięcie prądu zmiennego a nie stałego.
Na wolnych obrotach 110-120V przy 3,5 tys. 170V Oczywiście miernik może pokazywać jakieś
napięcie prądu stałego ale to jakieś głupoty.
Po przewinięciu moja cewka ma oporność 220 Ohmów.

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
analiza czasu pracy