XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#16 2015-10-15 11:58:30

spoksiasty

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-21
Posty: 11
Punktów :   

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Witam, mnie chyba tez bedzie czekało przewiniecie, ale jezeli chodzi o mój problem to sprawdzilem jeszcze raz gaźnik, przeczyscilem i dobralem sie do tej śrubki odpowiedzialnej za wolne obroty czy tam dawke paliwa nie wiem nie znam sie za bardzo na tym ale miało być 3,5 obrotu wykrecona, na takim ustawieniu mam kichanie i gasniecie motocykla, pobawiłem sie nia wkrecalem wykrecalem i ustawilem. W tym momecie motorek pali od kopa trzyma obroty nie gasnie i jest wszystko wporzadku.. na weekend bede testował jeszcze bo słyszałem, że jak bedzie zbyt wysoka dawka paliwo to moge zawory upalic i zebym ustawił tą wartość jak najblizej serwisówki czyli tych 3,5 obrotów śrubki, a i mam jeszcze problem z ssaniem bo nie dziala, jak motor jest zimny to na kazde kopniecie pali odrazu ale gasnie, jak go tak z 5 - 6 razy odpale to sie robi cieply i juz normalnie zaczyna działać, lecz fajnie by było wlaczyc to ssanie kopnac raz i zeby pochodzil tą minute i było git.

Prosze o jakies opinie co do tego upalenia zaworow czy to mit czy tak moze sie stac i czy powinienem miec te 3,5 obrotu srubki czy moge tym sobie krecic tak zeby bylo dobrze

Offline

#17 2015-10-16 09:23:03

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Wypalenie zaworów nastąpi przy zbyt ubogiej mieszance nawet łącznie z wypaleniem dziury w tłoku.
Poza tym zbyt ubogi skład mieszanki na wolnych obrotach, z resztą i za bogaty też będzie skutkował
brakiem stabilnych obrotów na biegu jałowym i dławieniem się silnika przy próbie gwałtownego dodania gazu.
W twoim przypadku wykręcanie śruby wzbogaca mieszankę a wkręcanie zubaża. Ja ustawiłem na 3,5 i dalej nie kombinowałem bo pali bez problemów. Pamiętaj, że przy tej śrubie regulacyjnej powinna być sprężynka pod nią
mała podkładka i dalej oring gumowy uszczelniający śrubę regulacyjną w korpusie gaźnika.
Co do ssania to jest to bardzo proste urządzenie. Jeśli nie działa to albo kanał podający paliwo jest zapchany albo
łapie gdzieś lewe powietrze. No ewentualnie zbyt niski poziom paliwa.

Ostatnio edytowany przez Galar (2015-10-17 17:05:18)

Offline

#18 2015-10-19 19:20:40

spoksiasty

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-21
Posty: 11
Punktów :   

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Sprawdziłem i mam ja wykręconą na pół obrotu tylko, i chodzi ladnie super ale przy chaotycznym dodaniu gazu odrazu sie dławi, czyli faktycznie musze zrobic na te 3,5 obrotu i probowac dalej, jak wyciagnalem tą śrubke to jest tylko sprezynka nie widzialem tam oringu i uszczelki, i mało tego bo myslalem ze tej srubki nie mam i zamowilem nowke na allegro wlasnie z tymi podkladkami i sprezynka, i chce to teraz zwrócić. To może faktycznie zerkne tam jeszcze raz czy to jest czy tego nie ma i najwyzej wkręce tą nową i zobacze jaki jest efekt.

PS. a czy ta gumka i podkladka są jakoś daleko wciśnięte ? musze sie naszarpać żeby to wyciągnąć ?

Offline

#19 2015-10-19 22:18:25

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Ta podkładka dociska oring a ten uszczelnia śrubę regulacyjną w korpusie gaznika. Weź lusterko i popatrz co jest w otworze po odkręceniu śruby. Po wymianie oringów przed gaźnikiem i uzupełnieniu przy śrubie regulacyjnej
reakcja na gwałtowne otwarcie gazu jest właściwa czyli silnik nie dławi się.
Nie twierdzę, że bez oringu przy śrubie nie da się jeździć bo sam zrobiłem 3 tys. ale wtedy silnik dusi się bo nie ma przejścia pomiędzy wolnymi obrotami a średnimi, łapie lewe powietrze.
Tą podkładkę i oring ludzie często gubią czyszcząc gaznik sprężonym powietrzem. Są to małe elementy, których można nie zauważyć.

Offline

#20 2015-10-21 10:31:58

spoksiasty

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-21
Posty: 11
Punktów :   

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

No ja jeszcze nie odesłałem te srubki z tymi oringami, ale wlasnie odpakowalem i wydaje mi sie, że mam inna srubke u siebie w sesie ze jest chyba krotsza... zawsze cos... moze ja mam w ogole inny gaznik...  na weekend sprawdze czy to pasuje i czy dziala... a jak nie to juz nie wiem sam co robić.

Offline

#21 2015-10-21 17:57:12

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Rozumiem że mówimy o śrubie która jest od dołu gaźnika jeśli o tej z boku gaźnika to ta w starszych gaźnikach to ona reguluje ilość powietrza a nie paliwa i nie ma oringu i podkładki

Offline

#22 2015-10-21 18:56:41

spoksiasty

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-21
Posty: 11
Punktów :   

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Mam mega pytanko, mam zamiar kupić rame od XL500 i teraz czy wszystko bedzie mi pasowało od xl600 ??

Offline

#23 2015-10-21 19:12:47

spoksiasty

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-21
Posty: 11
Punktów :   

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Dobra już wiem, xl600 olej w ramie, sucha miska, a xl500 mokra miska... czyli jednym slowem kibel szukam ramy z dokumentami do 600 gdyby ktos mial chetnie kupie

Offline

#24 2015-10-22 17:02:09

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

spoksiasty napisał:

Dobra już wiem, xl600 olej w ramie, sucha miska, a xl500 mokra miska... czyli jednym slowem kibel szukam ramy z dokumentami do 600 gdyby ktos mial chetnie kupie

Ale trzymajmy się głównego tematu. Na takie pytania są inne miejsca.

Nie odpowiedziałeś na moje ostatnie pytanie, do którego wymiana ramy nie jest potrzebna

Offline

#25 2015-11-02 16:25:15

spoksiasty

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-21
Posty: 11
Punktów :   

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Galar napisał:

Rozumiem że mówimy o śrubie która jest od dołu gaźnika jeśli o tej z boku gaźnika to ta w starszych gaźnikach to ona reguluje ilość powietrza a nie paliwa i nie ma oringu i podkładki

No to ja mam właśnie ją od boku, i założyłem jej podkladke i uszczelke ^^ i w sumie na 3,5 obrotu dziala ale nie wiem jak na zimnym czy poradzi sobie i nie bedzie zdychac.. nie miałem za wiele czasu na testowanie, nastepny weekend sprawdze, ale jeżeli mówisz, że tam nie ma ani oringu ani podkladki to dupa.. nie mam pojecia co jest nie tak z nia.. bede smigał na 0,5 obrotu albo oddam ja do mechanika i niech robi

Offline

#26 2015-11-02 19:16:12

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Mówiłeś że korzystałeś z filmiku na youtubie i tam jest wyraźnie widać, że śruba regulacyjna jest od dołu i tą ustawiamy na 3,5 obrotu. Śruba pozioma występuje we wcześniejszych wersjach gaźnika i jest do regulacji ilości powietrza w składzie mieszanki wolnych obrotów i może mieć inne ustawienie a na pewno nie ma podkładki i oringu. Ale oring i podkładka mogą zostać bo w tym przypadku niczemu nie przeszkadzają.

U mnie po wszystkich zmianach motocykl odpala na zimno na ssaniu na ciepło też nie ma problemu. Ale wczoraj polatałem po mieście i poza miastem. W mieście nie jest to odczuwalne ale na trasie brakuje ewidentnie paliwa.
Pewnie coś nie tak z poziomem paliwa, ewentualnie z drugim gaźnikiem bo motocykl jedzie do 90 km/h a dalej ma problemy. Za to spalanie z jazdy po mieście na cmentarze i poza miastem 3,9 /100 km niby super ale bez przesady wolałbym jednak większą dynamikę na najwyższym biegu.

Ostatnio edytowany przez Galar (2015-11-02 19:17:11)

Offline

#27 2015-11-04 10:54:04

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

U mnie podobnie.  80kmh i nie chce dalej.  Na ssaniu jak bujnę motorkiem do przodu to gaśnie. Jak zdejmę ssanie juz nie.  Śruba pozioma składu na ok 2.5 obrotu tak by się nie dławił po dodaniu gazu.  Ładnie obroty trzyma wolne na 1500 i mniej.   
W środku ta dyszę w lewym gaźniku  się ustawia jakoś czy wkręca do końca?

Offline

#28 2015-11-04 18:44:03

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Wrzuć fiszkę gaźnika i zaznacz o co Ci chodzi.
Bo jeśli o dyszę wolnych obrotów czy też dyszę główną to obie mają być wkręcone do oporu.
Poza tym pchnięcie motocykla do przodu czy do tyłu nie powinno mieć wpływu na pracę silnika obojętnie czy na ssaniu czy bez niego. No chyba że paliwa w komorach pływakowych jest ledwo co i przemieszczając się do przodu i tyłu chwilowo może go zabraknąć w układzie ssania.

Offline

#29 2015-11-07 06:47:23

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

http://www.partzilla.com/parts/search/H … parts.html nr 7 regulacja składu mieszanki, reguluję na 2-3 obroty tak by sie nie dławił przy dodaniu gazu lub nie gasł.
Pytałem oczywiście o dyszę główną 46 i tą drugą 47 (slow obrotów zdaje się) czy mają być wkręcone czy służą do regulacji ?  Te co mieszczą iglice przepustnic w sobie. Dopiero co wgryzam się w budowę, stąd moje lamerskie pytania. Pierwszy raz rozbebrałem karburetor. Regulacja poziomu paliwa to dla mnie nieznane pojęcie.

Jak bujnę na hamulcu to gaśnie momentalnie, jakbym odciął zapłon, a potem kopać muszę trochę. Nie wiem czy za dużo czy za mało paliwa się wtedy robi, ale zaraz po odpaleniu postawienie na stopkę potrafi go też czasem prawie zgasić.  Dodam, że mam mały filterek paliwa i może on stopuje przepływ gdy wydatek jest duży czyli na ssaniu i przy prędkości sporszej. Przetestuję bez niego i napiszę.
Przyglądałem się zaworkom -2, przelewowym i nie widziałem nic niepokojącego. Aircuta nie widziałem bo od XLki gaźniki rozebrałem ino od dołu.
Jałowe da radę na 1300obr ustawić ale wolę wyższe 1500- mniejsze prawdopodobieństwo zgaśnięcia przy ruszaniu. Po nagrzaniu chodzi na nich równiutko, na ssaniu faluje czasem.
Airbox mam uszczelniony, gumy zaciśnięte, króciec głowicy też okrejony.

Offline

#30 2015-11-07 16:49:29

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

To z opisu by wynikało że jest mały poziom paliwa. Poziom paliwa ustawia się odginając lub przyginając blaszkę pływaka (4) na której jest zamocowany zaworek iglicowy (2). W manualu pokazują, że gaznik powinien być ustawiony tak aby korpus do którego przylega pokrywa komory pływakowej była w pionie. Ale tak się nie da ustawić bo pływak jest w położeniu niestabilnym, buja się. Więc ja ustawiam korpus do góry aby ciężar pływaka domykał zaworek iglicowy i wtedy doginając/odginając omawianą blaszkę ustawia się poziom paliwa. W manualu podają odległość od krawędzi gaźnika do górnej części pływaka. U mnie jest to 20 mm.
Wczoraj na głównym gaźniku i drugim miałem 21,5 mm i przestawiłem na ~20 mm drugi na 19,5 mm Na obu gaźnikach iglicach zawleczka ustawiona została na drugi rowek od dołu. W tej chwili nie ma problemu z dynamiką na 5 biegu. Co do wolnych obrotów to mam 1500 bo niżej to mam wrażenie że nie raz chce gasnąć po zatrzymaniu na światłach.

Ostatnio edytowany przez Galar (2015-11-07 17:09:59)

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
pomoc drogowa bydgoszcz tłumacz przysięgły niemiecki gorzów wlkp