Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Mianowicie razu któregoś (kwiecień chyba) w czasie dłuższej przejażdżki (około 45min ciągłej jazdy), przez temp. silnika jak domniemam, zablokowało mi tłok no i stop rzecz jasna. Kwadrans przerwy i ponownie udało się odpalić, pomału pojechałem do mety. Kolejna trochę dłuższa przejażdżka - i na postoju - pod wpływem temp. olej na pokrywie i głowicy (trochę się poci przez rockerarms śruby) wyraźnie paruje (przez co rozumiem że osiągnął temp. wrzenia - chyba) a moto jakby stracił parcie na jazdę i mimo wcześniej ustawionych obrotów użytkowych zwalnia i gaśnie a ponowne odpalenie było kłopotliwe(konieczne było dokręcenie śruby obrotów). Moto nie dymi i nie wciąga oleju (poza wspomnianymi ubytkami) a ja traktuję ją bardzo rozważnie. Rzadko kiedy odkręcam powyżej 5 tys. obrotów, do 3,5 przeważnie no a jazda spokojna i turystyczna powiedziałbym...
Acha i nie było mega super gorąco.
Macie może jakieś pomysły albo coś z życia wzięte...?
Offline
Wymień olej. Kup termometr do oleju koszt 25zł elektryczny. Być może Top nie ma dobrego smarowania bo np uszczelki na pompie się rozpadły i ciśnienie idzie gdzie chce a nie do filtra i na górę.
Offline
No tak, olej zmienię. Czujnik temp. oleju na aledrogo stówka wychodzi, na larssonie nie znalazłem(skąd za 25 zika jeśli mogę wiedzieć???). Co do wymiany uszczelek (lub samej pompy) to mimo że posiadam manual, dzień w którym bym wyciągnął pompę byłby chyba ostatnim dniem moto. Niestety w okolicy nie znam żadnego godnego zaufania mechaniora, i tak o...
Ps. nie wiem czy gdzieś podświadomie nie czekam odpowiedzi "no weź, wymiana pompy to dziecinada..." ha ha!
Offline
Termometr ja zamierzam zastosować jak Tezla z tego i innych for. Polecił mi takowe TERMOMETR PANELOWY TABLICOWY CYFROWY -50C DO 150
http://allegro.pl/termometr-panelowy-ta … 09649.html
mini cyfrowy TERMOMETR samochodowy LED 12V 24V
http://allegro.pl/mini-cyfrowy-termomet … 17145.html
Taki ma w korku oleju. Tylko on go lutował. Ja zamierzam wywiercić otwór i go wkleić na poxipol obok albo zamiast bagnetu. Ma akurat ta sonda 6cm tyle co bagnet z gwintem. Pilnikiem lub farbą podznaczę poziomy oleju.
nr 13 u ciebie http://www.partzilla.com/parts/search/H … parts.html
Nie wymiana pompy a uszczelek, tam są zwykłe oringi gumowe tudzież jeden zimering do dostania w sklepach za parę złotych. Najlepiej zdjąć pompę bo pod nią jest także oring. Nie musisz jej rozbierać acz jest to bardzo wskazane. Zakładając że twoje problemy biorą się z kiepskiego obiegu oleju, trzeba go sprawdzić od źródła.
Pompa wygląda tak http://www.partzilla.com/parts/search/H … parts.html
Przy okazji ściągnij sprzęgło i zmierz grubość tarcz. Serwisówka podaje wartości min.
Przedmuchaj sprężarką rurki olejowe, no i kanały, z którymi się łączą. Dobrze byś zdjął pokrywę zaworową w tym celu.
Podczas jazdy jak jest dobrze nagrzany silnik, pluj na kartery czy chlapnij wodą. Jak na dół silnika. Jak paruje szybko czy syczy ślina, znaczy ponad sto stopni. Powinno być 90-100C około najlepiej, dlatego ja zamierzam założyć termometr, bom ciekaw.
Offline
Mnie temperatura doszła do 140 st. i nic się nie stało. Przytarcie tłoka raczej związane było albo ze złym stanem oleju/jakością oleju albo ze zbyt małym stanem oleju.
Offline
Ostatnio przestudiowałem budowę mojej pompy oleju w XL350 znaczy. Jest dwuwirnikowa i mniejszy tryb zasysa przez rurkę olej z komory alternatora i wypluwa go przy pompie do miski. W XRce tego nie ma bo jest jeden wirnik. W XL i XR główny tryb pompuje na filtr stamtąd wraca i się rozdwaja w prawym deklu gdzie jest zimmering na dwie drogi : wchodzi do wału bocznym otworem i jest tryskany przez kilka otworów na układ korbowy oraz drugim tunelem wychodzi przez rurkę do głowicy. Wystarczy ze ten simmer jest padnięty i juz nie ma odpowiedniego smarowania najważniejszych elementów silnika.
Do tego idzie rurka do skrzyni a wchodzi tam dwoma otworami. Wałkiem z wodzikami oraz zdawczym. Żeby wejść olej do wałka owego musi być szczelna komora którą robi łożysko wałka i metalowy uszczelniacz. I sama rurka ma oringi i dobrze przylegać. Można ją lekko podgiąć.
Offline
Korzystając z dodatnich temp. zabrałem się w końcu za próbę wyeliminowania efektu przegrzewania się silnika.
Budowa faktycznie prosta, nawet jak dla tak niedoświadczonego mechaniora jak ja.
Wymieniłem o-ringi pod pompa,przedmuchałem kanały niestety nie skończyłem jeszcze składać.
Odkręcenie kosza natomiast nie było proste i skończyło się wyłamaniem wszystkich czterech króćców na które nakłada się sprężyny- http://www.partzilla.com/parts/search/H … parts.html część nr 9 - było to jedyne miejsce gdzie mogłem zblokować jakoś małą breszkę. Czy macie na to jakieś mniej "inwazyjne" sposoby (poza posiadaniem clutch center holder made for honda)...?
Offline
Jeśli zęby kół 3 i 14 współpracują (a wszystko na to wskazuje) to tu bym blokował kosz jeśli nie ma się klucza. Ale chyba można go kupić w Larssonie. I tak wyjdzie taniej niż zakup uszkodzonych części. Nie wspomnę o czasie na ich poszukiwanie. Na drugi raz najpierw pytaj a później rób bo okaże się, że więcej wydasz na części niż zapłaciłeś za motocykl.
Offline
No to lipa. Teraz z jebaja musisz ściągać tą część albo w PL całe sprzęgło kupić za 250. Musisz dorobić sobie klucz. Ja radziłem sobie tak:
https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV … sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV … sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV … sp=sharing
To sprzęgło jest źle pomyślane, w 600, 650 jest lepiej rozwiązane.
Offline