XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.


#1 2015-04-16 21:14:25

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Smarowanie zawieszenia

W manualu wyczytałem że do smarowania wahacza (kalamitki dół) przewidziany jest specjalny smar z dużą zawartością molibdenu czy czegoś podobnego z NASA rodem, stąd pytanie- jaki smar stosujecie do swoich naj... xelek?

Offline

 

#2 2015-04-17 20:01:44

 motorowiec600rm

Moderator

Skąd: Mieroszów
Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 225
Punktów :   
Motocykl: XL600RM, KLX650C

Re: Smarowanie zawieszenia

Smarowałem polskim łt-4 i działo bardzo dobrze.

Offline

 

#3 2015-04-19 19:09:27

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Smarowanie zawieszenia

Czyli za mocno się wczułem,dzięki.

Offline

 

#4 2015-06-02 14:45:29

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Smarowanie zawieszenia

Aby tłuste było. Wiadomo, że są specjalne mazidła to kulkowych do ślizgowych to szybkoobrotowych itp itd, ale to wahliwe połączenia mało obciążone. Ma być nasmarowane i czasami przeczyszczone. Dobrze, że w tych starych moturkach są właśnie kalamitki i tuleje. Wystarczy napchać smarownicą ze dwa razy do roku by wyszło szczelinami i już. Świeży smar na tulejach plus uszczelnienie przed wodą. Co dwa lata np rozebrać i umyć.

Offline

 

#5 2015-06-02 17:04:01

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Smarowanie zawieszenia

Dobrze że z tym rozbieraniem nie za często bo świeży ze mnie rajdowiec no i mechanicznie abstrakcyjny raczej jestem jeszcze...

Offline

 

#6 2015-06-08 00:26:36

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Smarowanie zawieszenia

A to zależy od użytkowania. Jak co sobotę przeorujesz bagna i rowy melioracyjne to stosownie częściej trzeba się dobrać do łożysk gdyż woda najbardziej szkodzi łożyskowaniu. Rozebrałem w XLce niedawno kiwaczkę i niestety jedna śruba zespawała się z tulejką. Pewnie lata nie rozbierane, ino dobijane smaru. A czy działa kalamitka, czy idzie smar bokami to się jusery nie przejmowały.
Wybijanie śruby powodowało gięcie uchwytu w ramie- to była ta od ramy. WD i opalarka nie pomogły. Pomogła kątówka i mała tarcza. Śrubę w rolniczym dokupiłem o wytrzymałości ST 8,8, kolor czarny. Te boczne uszczelki podgumowane mocne są, nie przedarły się, trzeba jednak uważać przy cięciu. Już myślałem że będę wiercił osobny otwór na kalamitkę, bo ten mimo moczenia w czym się dało i dmuchaniu kompresorem, był zabity. Pomógł smar pod ciśnieniem ze smarownicy o nowej, szczelnej końcówce. Po wymyciu, przeczyszczeniu pilnikiem i nasmarowaniu nabiłem smaru przed skręceniem i po skręceniu zawieszki. Ma być widać jak idzie z obu uszczelniaczy smar. Wtedy jest uszczelnione fest. Kalamitki nowe kupiłem ale odłożyłem bo tak opornie szedł przez nie smar, że wolałem orydżinalne.

Offline

 

#7 2015-06-29 22:18:11

 Tezla

Użytkownik

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2011-04-28
Posty: 47
Punktów :   
Motocykl: biała XL 600 RM
WWW

Re: Smarowanie zawieszenia

Zdecydowanie odradzam LT-4 do zawieszenia, takim smarem to można nasmarować łożyska w kołach.
W zawieszeniu zwłaszcza przy wersji na łożyskach igiełkowych (XL600RM/LM XR600) występują na tyle duże naciski że wymuszają stosowanie smaru molibdenowego bądź litowego (smary do przegubów).
Dobry smar litowy jest wodoodporny a łożyskowy... jeden wjazd w wodę i wpuści ją do środka.

Śruby mocujące kiwaczkę mają mieć twardość 10,8.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
różne wylewki BoĂŽte de vitesses