Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Witam
Dzis rozebralem swoja malo honde, uszczelnialem pokrywe statora wymienialem oring a takze zajrzalem do sprzegla, tarcze w porzadku ale mam juz ugniecione sprezyny poza limit ale nie o tym
Po zdjeciu kosza sprzelowego zauwazylem ze probujac ruszac walem korbowym na boki czyli od siebie do siebie wał rusza sie w korpusie silnika wraz z lozyskami. Lozyska na wale siedza ciasno ale w korpusie przesuwaja sie jakies 0,5 mm raz w ta raz w ta zalezy w ktora strone popychamy wal...
czy tak ma byc czy cos jest z osadzeniem łożem łożysk w korpusie ???
dzieki za podpowiedzi
Offline
Moderator
Łożyska raczej powinny siedzieć ciasno w karterach. Jak masz wyrąbane gniazda przez wcześniejsze, nieudolne naprawy, to możesz spróbować wkleić łożyska na specjalny specyfik.
Offline
Luz poosiowy jest niewskazany ,może w konsekwencji doprowadzić do uszkodzenia wału korbowego.Łozyska również nie powinny mieć luzów w gniazdach karterów.
Należy rozpołowić silnik,za pomocą podkładek postarać się skasować luz poosiowy (ważne żeby nie włożyć zbyt grubych podkładek bo możemy wtedy mieć problem ze złożeniem karterów i z wyciekami oleju z silnika) zaś karter w miejscu osadzenia łożysk napunktowac i łożyska jak motorowiec radzi osadzić na kleju np takim http://allegro.pl/klej-do-mocowania-loz … 4362.html.
Oczywiście nowa uszczelka pomiędzy kartery - opcja rzeżnia to silikon
Mając rozpołowiony silnik pokusiłbym się o nowe łozyska na czopy wału (jakieś NSK sympatyczne ) i zrobiłbym inspekcje czopa wału/korby - jeśli tam jest tez łozysko to bym je zmienił.
Ostatnio edytowany przez ducati996 (2014-03-21 08:38:58)
Offline