Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Nowy użytkownik
Witam jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem niedawno honde xl185s w którym posypał się rozrząd Rozebrałem silnik i okazało się, że łańcuch urwał kilka rzeczy posypało się jakiś aluminiowa blaszka z kartera to wiem, ale posypało się coś jeszcze lecz nie mam pojęcia co to są to dwie blaszki metalowe wyglądają w kształcie L. One też są urwane nie wiem gdzie to ma być Macie może jakieś zdjęcie jak to ma wyglądać ? Gdzie dostaną części do tego? Potrzebuję zawór ssący, łańcuch rozrządu, możliwe że napinacz. Nie wiem co robić z cylindrem bo jest w kiepskiej formie. Czy szlif wystarczy? Ale nie wiem gdzie dostanę tłok do tego bo części nigdzie nie ma. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Offline
Jaki rok nie piszesz. To jest raczej najtańsza strona: http://www.partzilla.com/parts/search/H … parts.html
dwa zawory 200zł,
http://www.partzilla.com/parts/search/H … parts.html ślizg napinacza stówa
łanuczszek poszukaj w PL wedle liczby ogniw. ItalyRacing ma parę częśći
http://allegro.pl/ir-uszczelki-uszczelk … 29430.html 76zł uszczelasy i nawet korba
http://allegro.pl/korba-tkrj-korbowod-h … 59100.html
Głowicę masz tu http://www.partzilla.com/parts/search/H … parts.html nie wiem jakie blaszki.
Wiseco robi tłoki i to najmniejszy o dziwo jest aż 2,5mm większy ponad standard
http://www.wiseco.com/ProductDetail.asp … ppID=25324
140$ plus 33 za pierścienie. Jak masz pokancerowaną powierzchcnię to ci te 2,5mm szlifu wyrówna.
Nie rób szlifu jak nie masz tłoka do niego. Luz musi być między nimi odpowiedzni, na setne mm wręcz. Jak masz tłok OverSized w łapie, dopiero możesz dawać do warsztatu na szlif.
Niestety takie motki są tanie w zakupie ale nie w remoncie.
Honda XL185s Restoration http://www.youtube.com/watch?v=lz8mrVXZNb4
Offline
Nowy użytkownik
Jest to rok 82. Mam pytanie bo mogę kupić nową tuleję do niego, i czy da radę ją wymienić?
Offline
Nowy użytkownik
Znalazłem podobny tłok do tego Orginalny jest 62.3 a znalazłem 63 mm (pochodzi z chińskich quadów na tej samej licencji były robione) zrobić szlif i spasować go, co o tym sądzicie ? A jeszcze jedno tłok jest od quada chłodzony wodą a ja zastosuje go do powietrza, nie spuchnie albo coś?
Offline
Nie mam pojęcia jak się wymienia tuleję, chyba prasą. Jak już to ona nie nadrobi zużycia tłoka. Trzeba nowy albo szlif plus nadwymiar.
Nie wiem co to za tłok z chińskich kładów. Tłok ma wiele wymiarów, nie tylko średnicę. wystarczy 1mm będzie wyższy i będzie klepał w zawory co równa sie niepowodzenie. Puchnął będzie jak jest z drewna czy bambusa hehe.
Offline
Niestety ale tłoki szczególnie z kiepskich materiałów maja tendencję do puchnięcia - przyczyną jest zbyt szybkie wystygniecie materiału po odlaniu.Rada na to jest taka - gotowanie kilkakrotne niepewnego tłoka we wrzącym oleju - około 2 godzin,następnie należy mu pozwolić w tym oleju wystygnąć i powtarzamy tą procedurę kilka - 2-3 razy,powinno to pomóc,przynajmiej w przypadku WSK czy Komarków w dobie rzemieślniczych tłoków pomagało.Należy szczególnie uważać gdyż wrzący olej jest bardzo łatwopalny i trudny do zgaszenia.Po zamontowaniu takiego tłoka pierwsze jazdy wykonujemy bez zbytniego nagrzewania się silnika - nie jedziemy od razu dookoła swiata tylko parę km bez wysilania i gasimy moto.I tak tez ze 3-4 razy.
Offline
Moderator
Na co dzień zajmuję się naprawami chińskich wozów i muszę powiedzieć, że nie spotkałem się z puchnięciem ich tłoków. Za to pierścienie niestety mają z gównolitu. Najlepiej weź hondowski tłok, suwmiarkę i powędruj z nimi do sklepu, gdzie mają części do chińskich quadów. Wtedy będziesz mógł dopiero porównywać.
Offline