Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Witam!
Zauważyłem, że moja Honda zdążyła mi wciągnąć całe 2l oleju w ciągu bardzo krótkiego czasu. Moglibyście mi podać jak najwięcej informacji co i gdzie może wciągać olej? Dziś jak odkręciłem bagnet po przejażdżce to aż dym poleciał z tamtego otworu... Zapewne pierścienie są do wywalenia... I jeszcze jedno pytanie... Jak sprawdzić, czy uszczelniacze zaworowe są sprawne? Zaczyna mnie irytować ten silnik, więc zimą będę musiał wydać kupę kasy, żeby to wszystko miało ręce i nogi...
Pozdrawiam
Offline
Moderator
Uszczelniacze zaworowe ciężko jest sprawdzić tak o na oko mistrza. Z uwagi, że kosztują grosze, a górę silnika i tak będziesz miał zdjętą, to warto zainwestować tych kilka złotych więcej i wymienić je, przy okazji można dotrzeć zawory. Olej jest najczęściej "wciągany" przez zużyte pierścienie, później zostają uszczelniacze zaworowe. Ale po rozbiórce dokładnie zmierz tłok i cylinder, bo może się okazać, że sama wymiana pierścieni i gumek może nie wystarczyć, a konieczny będzie większy remont.
Offline
Dzisiaj postanowiłem poświęcić nieco czasu (i o wiele więcej nerwów ) aby dobrać się do tłoka i obmierzyć go zgodnie z waszymi zaleceniami W trakcie rozbiórki sprawdziły się moje najgorsze wizje tj. ponownie skatowany wałek rozrządu oraz skończony tłok... O rozrząd zbytnio się nie martwię, ponieważ regeneracji bądź wymiany mogę dokonać kiedy tylko będę chciał, natomiast jeżeli chodzi o tłok i cylinder wraz z wymiarami:
TŁOK, 89,00:
CYLUNDER, 89,25:
To chyba wskazuje bez dwóch zdań, że życie tłoka jak i cylindra dobiegło końca? Dodatkowo dorzucam fotkę jak wyglądała jedna strona tłoka w stosunku do drugiej:
W instrukcji graniczne zużycie cylindra 89,11, tłok jeszcze mieści się w granicach używalności...
Ostatnio edytowany przez Shadow878 (2011-09-27 16:50:07)
Offline
Moderator
Tłok wyglada jakby go już zaczynało łapać zacieranie, a pierścienie smarujące-olejowe nadają się już raczej do wymiany. Ponadto jeśli zużycie jest ponad graniczne, to potrzebny jest remont.
Offline
No to wymiana tłoka i szlif cylindra gwarantowany... Wydaje mi się, że nadwymiar 89,44 powinien w zupełności załatwić sprawę, ponieważ cylinder był praktycznie gładziutki, jedynie niewyczuwalnie bardziej zużyty w miejscu, gdzie stykał się z powierzchnią pracującą tłoka.
Offline
Było jeszcze widać w cylindrze ślady honowania ??
Musisz wybrać się z cylindrem do zakładu który zrobi ci szlif podać im rozmiary dostępnych nadwymiarów i oni ci powiedzą jaki masz kupić potem zrobią ci pod niego szlif.
Czasami zdarza się że cylinder robi się jajowaty ale w tych sprzętach to pewnie rzadkość.
Po za tym jak pisał Motorowiec wymień przy okazji uszczelniacze zaworowe no i jak masz wszystko na wierzchu daj jeszcze głowicę do jakiegoś zakłady albo warsztatu motocyklowego na dotarcie zaworów(nie wiem czy w 500 też jest głowica RFVC). Mało cię to będzie kosztowało a różnica wielka.
P.S następnym razem jak będziesz coś sam rozbierał przy motorze ściągnij sobie serwisówke, wszystko jest tam ładnie i prosto opisane jak rozebrać pomierzyć i złożyć
Pozdro
Offline
Moderator
Myślę, że tak 0,04-0,05mm powinno być ok.
Offline