Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Witam serdecznie!
Panowie, niedawno kupiłem xl600r 83/84r
Wcześniej miał ją znajomy, tylko że przed zakupem paliła ok. Jakiś czas później dowiedziałem się że się wyglebił na niej i moto zaczęło ciężej odpalać, iskra słaba... Jak ją zabierałem odpaliła za strzała.
No ale działo się coraz gorzej... słaba iskra, nie paliła z kopa tylko trzeba ciągnąc było, pomierzyłem i wszystko o polowe mniejsze wartości niż w serwisówce...
Dzisiaj zdjąłem lewy dekiel w celu oględzin statora, i moje podejrzenia co do modułu zniknęły.
Na statorze niektóre przewody przetarte! na cewce widoczne pęknięcie...
I teraz pytanie - czy to była przyczyna słabej iskry oraz ciężkiego odpalania?
I drugie pytanie - w sklepach są statory z dwoma cewkami np.-http://www.motorus.pl/uklad-elektryczny … 12319.html
Czy będzie to jakoś grało z moją xlą gdzie w mojej jest tylko jedna?
Może ktoś ma do polecenia ogólnie gdzie warto kupić w miarę dobry stator żeby po jednym oraniu znowu tego samego problemu nie było...
Zdjęcia poniżej... (duża rozdzielczość w zależności od łącza może ładowanie foto potrwać)
http://zapodaj.net/87c5574e38833.jpg.html
http://zapodaj.net/04274afbc88e8.jpg.html
http://zapodaj.net/1d10236c16708.jpg.html
http://zapodaj.net/0672a1d95a295.jpg.html
http://zapodaj.net/2b507573a47a7.jpg.html
Offline
Moderator
Może na razie wstrzymaj się z zakupem statora i ogarnij same przewody? To praktycznie nie kosztuje a zawsze trochę sprawa się rozjaśni. Być może kabel ocierał o magneto i iskra ginęła, itd. Cewki możesz pokryć żywicą epoksydową z utwardzaczem. Już miałem tak kiedyś w chińskim quadzie i ponowne zaizolowanie przewodów pomogło. Jak się nie uda to będziemy myśleć dalej.
Offline