XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2013-08-03 13:00:32

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

XL350R zawieszenie

Mało jest topiców to pozwolę sobie założyć do tego motka.
Zrobiłem serwis lag... brzmi dumnie, wymieniłem olej raczej Motula 10W. Nie miałem sposobu i narzędzia by wyjąć pierścienie blokujące uszczelniacze, a one i przeciwpyłowe były ok, nie ciekły więc zostały. Po wylaniu nalałem trochę świeżego i wyplułem dolnymi korkami syf.
Nie wiem do czego dolne imbusowe w osi lagi śruby są i czy warto to rozbierać drugim razem, wie kto ?
Do napełniania użyłem strzykawy 100cm, dobra rzecz, objętość 411cm3, poziom 184mm, z broszury info wziąłem, wrzuciłem w dziale opisy.
Rozmiary tulej dystansowych: fi=32mm, L=50mm,
Sprężyny L=572mm  - kapsle wchodziły z potrzebą wciśnięcia, więc nie wiem na ile są wyrobione springi.
Lagi  fi=39mm, L rozciągniętych rozebranych= 94cm
Uszczelka przeciwpyłowa fi=52,5mm, głębokość części w ladze = 6mm
Korki lag:  fi gwintu=35mm, fi kapsla 38,4mm, głębokość gwintu do kapsla/kołnierza= 18mm
zaworki zwykłe maszynowe, ciśnienie ma być 0 do 0,4 atm, dobrze się nabija na CPNie cyfrowym kompresorem z opcją "pusta opona", oczywiście z podniesionym kołem.
link do zdjęć rar:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/186 … 0forks.rar 

Tyłu nie robiłem... da się rozebrać/zregenerować??  Nie cieknie, działa. Nastawa nominalna to 2. Na 4ce buja się pomału jak amerykańskie auto stare, ustawiłem na 1 i jest dobrzem, odbija szybko. Napięcie muszę podkręcić bardziej bo przód mam ciśnienie na max i tak do skakania niskiego się kwalifikuje, tył odstaje.

Wie ktoś czy wejdzie fork od XR400 ? Wymiary pewnie podobne, tylko ta bańka...

Ostatnio edytowany przez DzikiDzik (2013-08-03 13:08:06)

Offline

 

#2 2013-08-09 20:20:42

motoandrzey

Moderator

Zarejestrowany: 2011-09-22
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: Xl 600R

Re: XL350R zawieszenie

Te imbusy na dole służą do rozdzielenia lag, aby je odkręcić potrzebny jest pneumat albo mocne ściśnięcie lagi do gleby najlepiej w dwie osoby.

Tył da radę zregenerować ale samemu trzeba mieć sporo wprawy, w serwisie offroad około 300zł więc jak Ci padnie lepiej poszukać sprawnej używki za 1/3 tej kwoty.

Offline

 

#3 2013-08-12 23:04:08

 ducati996

Użytkownik

Skąd: Nowy Sącz
Zarejestrowany: 2012-07-12
Posty: 97
Punktów :   
Motocykl: FJ1200,XL600RM,WSK125

Re: XL350R zawieszenie

Motoandrzey,pneumat pneumatem ale czy trzeba blokowac jakims sposobem tłoczysko (chodzi o zawias w RM-G),w FJ1200 w której robiłem parę razy zmianę ,tłoczysko przez lagę trzeba zablokowac imbusem 27 długim na około 55cm,a jak jest w XL ? Przymierzam sie do zmiany oliwki i kompleksowego czyszczenia stąd moje pytanie - uszczelniacze nie leja ale olej chyba pamięta stan wojenny i jest bardzo twarde więc przypuszczam że będzie masło w srodku.
Dwa: czy jak wleje olej zgodnie z ilością serwisową (jak pamiętam 555 cm3) muszę pilnować jeszcze tego poziomu mierzonego miarką ?


http://images35.fotosik.pl/1105/54e93863f70699aem.jpg

Offline

 

#4 2013-08-13 12:48:53

 motorowiec600rm

Moderator

Skąd: Mieroszów
Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 225
Punktów :   
Motocykl: XL600RM, KLX650C

Re: XL350R zawieszenie

Z tego co pamiętam wystarczyło użyć imbusa na dosyć długiej przedłużce i tłoczysko się pięknie blokowało. Rozmiar imbusa to 8 albo 10.

Offline

 

#5 2013-08-13 17:23:58

motoandrzey

Moderator

Zarejestrowany: 2011-09-22
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: Xl 600R

Re: XL350R zawieszenie

ja rozbierałem bez blokowania, laga dociśnięta do gleby w 2 osoby i śruba puszcza

Offline

 

#6 2013-08-13 21:29:39

 ducati996

Użytkownik

Skąd: Nowy Sącz
Zarejestrowany: 2012-07-12
Posty: 97
Punktów :   
Motocykl: FJ1200,XL600RM,WSK125

Re: XL350R zawieszenie

Hmmm czyli że wychodzi na to że tłoczysko jest w jakiś sposób zablokowane wewnątrz goleni...w FJ była śrubka ustalająca położenie tłoczyska i zabezpieczająca przed obracaniem się zaś w tłoku było gniazdo do którego wkłada się przez lage od góry wieeeelki imbus.Gdyby tego nie zrobić to ścinało ten kołek ustalający i nie dało by się odkręcic śruby od dołu bo tłok niezablokowany zaczął by sie kręcić wokół własnej osi.
Czy ilość oleju w lagę (555cm3) jest poprawna? Czy muszę robić pomiar lustra oleju? Czy olej ATF taki http://allegro.pl/mercedes-olej-do-auto … 14942.html  będzie odpowiedni? Bo zanabyłem 2 litry na zmianę...


http://images35.fotosik.pl/1105/54e93863f70699aem.jpg

Offline

 

#7 2013-08-14 05:13:20

 motorowiec600rm

Moderator

Skąd: Mieroszów
Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 225
Punktów :   
Motocykl: XL600RM, KLX650C

Re: XL350R zawieszenie

U mnie chyba jak wlałem olej w odpowiedniej ilości, to odległość lustra się zgadzała. Przy wymianie zalałem Orlen ATF IID za ok 17zł i wszystko działało jak należy, tyle że za długo się nie nacieszyłem, bo motór mimowolnie zmienił właściciela. Jak na moje oko, oleje ATF mają różne lepkości i np. oliwka z BP była wyraźnie "rzadsza", niż z Orlenu, a to pewnie zależy do jakiej generacji automatów ma zastosowanie.

Offline

 

#8 2013-08-14 08:13:39

motoandrzey

Moderator

Zarejestrowany: 2011-09-22
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: Xl 600R

Re: XL350R zawieszenie

nie lepiej zamiast kombinować z atf'ami zalać zwykły fork oil 5w obojętnie jakiego producenta ?

Offline

 

#9 2013-08-14 16:16:13

 motorowiec600rm

Moderator

Skąd: Mieroszów
Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 225
Punktów :   
Motocykl: XL600RM, KLX650C

Re: XL350R zawieszenie

Tylko, że ATF jest bardziej lepki niż 5w i łatwiej go dostać w małej miejscowości, jak np. moja. W dodatku jest nawet połowę tańszy niż motul czy elf, a jest równie dobry.

Offline

 

#10 2013-08-16 00:07:47

 ducati996

Użytkownik

Skąd: Nowy Sącz
Zarejestrowany: 2012-07-12
Posty: 97
Punktów :   
Motocykl: FJ1200,XL600RM,WSK125

Re: XL350R zawieszenie

Akurat koszt oliwy nie grał roli,uważam że najważniejsze jest zdrowie wehikułu Nie wiem czy jest tańszy,do FJ leje co 2 lata Panolin Fork Synthetic 10 W i cena to jakies 35 zeta za litr,więc w porównaniu z tym co mam do Hondy cena Panolina jest bardzo ok,tym bardziej że Yamahę opędze na litrze spokojnie - 395ccm w lagę.
Czekaja mnie jakies niespodzianki jak odkręce śruby z dołu i korki z góry? Zwrócić na cos uwage przy rozbiórce i składaniu?


http://images35.fotosik.pl/1105/54e93863f70699aem.jpg

Offline

 

#11 2013-08-16 10:07:21

 motorowiec600rm

Moderator

Skąd: Mieroszów
Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 225
Punktów :   
Motocykl: XL600RM, KLX650C

Re: XL350R zawieszenie

To zawieszenie jest proste jak cep. Zwracaj uwagę w jakiej kolejności wszystko wyciągasz, to bez problemu je złożysz. Pamiętaj o nowych podkładkach uszczelniających(miedzianych) do dolnych śrub.

Offline

 

#12 2013-08-16 21:55:10

 ducati996

Użytkownik

Skąd: Nowy Sącz
Zarejestrowany: 2012-07-12
Posty: 97
Punktów :   
Motocykl: FJ1200,XL600RM,WSK125

Re: XL350R zawieszenie

A to to wiem,w FJ jest tak samo,nowe miedziaki tylko zastanawiam sie czy tez czeka mnie wbijanie delikatne panewek prowadzących rury? W FJ sa to miedziane teflonowane półpierścienie i to trzeba baaaardzo delikatnie...Czy w Pikselu też tak jest czy zastosowano inne rozwiązanie?
Uszczelniacze mam do wyboru - Athena,Ariete i NAK - jakies sugestie?


http://images35.fotosik.pl/1105/54e93863f70699aem.jpg

Offline

 

#13 2013-08-17 09:02:31

 motorowiec600rm

Moderator

Skąd: Mieroszów
Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 225
Punktów :   
Motocykl: XL600RM, KLX650C

Re: XL350R zawieszenie

Ja jak rozbierałem zawieszenie to nie ruszałem żadnych tulei prowadzących. Wszystko dokładnie umyłem, przedmuchałem, poskładałem i tyle. A co do uszczelniaczy to raczej nie ma większego znaczenia, bo ariete i athena raczej ich nie produkują, tylko kupują z zewnątrz i pakują w swoje pudełka.

Offline

 

#14 2013-08-17 17:59:44

 ducati996

Użytkownik

Skąd: Nowy Sącz
Zarejestrowany: 2012-07-12
Posty: 97
Punktów :   
Motocykl: FJ1200,XL600RM,WSK125

Re: XL350R zawieszenie

Aha...w FJ tuleje wychodziły wraz z rurami - dolne były załozone na lagę natomiast górne przy wyciąganiu rury wychodziły z górnej części goleni wraz z uszczelniaczem.
Czyli że ok,nie powinno byc problemów chyba dam radę


http://images35.fotosik.pl/1105/54e93863f70699aem.jpg

Offline

 

#15 2013-08-17 20:39:25

 motorowiec600rm

Moderator

Skąd: Mieroszów
Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 225
Punktów :   
Motocykl: XL600RM, KLX650C

Re: XL350R zawieszenie

Spokojnie dasz radę je zrobić w niedzielę przed obiadem, nawet jak zaczniesz o 10 rano:)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
pojemniki https://thermofood.pl/