- XLclub.pun.pl http://www.xlclub.pun.pl/index.php - Zawieszenie http://www.xlclub.pun.pl/viewforum.php?id=18 - XL350R zawieszenie http://www.xlclub.pun.pl/viewtopic.php?id=253 |
DzikiDzik - 2013-08-03 13:00:32 |
Mało jest topiców to pozwolę sobie założyć do tego motka. |
motoandrzey - 2013-08-09 20:20:42 |
Te imbusy na dole służą do rozdzielenia lag, aby je odkręcić potrzebny jest pneumat albo mocne ściśnięcie lagi do gleby najlepiej w dwie osoby. |
ducati996 - 2013-08-12 23:04:08 |
Motoandrzey,pneumat pneumatem ale czy trzeba blokowac jakims sposobem tłoczysko (chodzi o zawias w RM-G),w FJ1200 w której robiłem parę razy zmianę ,tłoczysko przez lagę trzeba zablokowac imbusem 27 długim na około 55cm,a jak jest w XL ? Przymierzam sie do zmiany oliwki i kompleksowego czyszczenia stąd moje pytanie - uszczelniacze nie leja ale olej chyba pamięta stan wojenny i jest bardzo twarde więc przypuszczam że będzie masło w srodku. |
motorowiec600rm - 2013-08-13 12:48:53 |
Z tego co pamiętam wystarczyło użyć imbusa na dosyć długiej przedłużce i tłoczysko się pięknie blokowało. Rozmiar imbusa to 8 albo 10. |
motoandrzey - 2013-08-13 17:23:58 |
ja rozbierałem bez blokowania, laga dociśnięta do gleby w 2 osoby i śruba puszcza |
ducati996 - 2013-08-13 21:29:39 |
Hmmm czyli że wychodzi na to że tłoczysko jest w jakiś sposób zablokowane wewnątrz goleni...w FJ była śrubka ustalająca położenie tłoczyska i zabezpieczająca przed obracaniem się zaś w tłoku było gniazdo do którego wkłada się przez lage od góry wieeeelki imbus.Gdyby tego nie zrobić to ścinało ten kołek ustalający i nie dało by się odkręcic śruby od dołu bo tłok niezablokowany zaczął by sie kręcić wokół własnej osi. |
motorowiec600rm - 2013-08-14 05:13:20 |
U mnie chyba jak wlałem olej w odpowiedniej ilości, to odległość lustra się zgadzała. Przy wymianie zalałem Orlen ATF IID za ok 17zł i wszystko działało jak należy, tyle że za długo się nie nacieszyłem, bo motór mimowolnie zmienił właściciela. Jak na moje oko, oleje ATF mają różne lepkości i np. oliwka z BP była wyraźnie "rzadsza", niż z Orlenu, a to pewnie zależy do jakiej generacji automatów ma zastosowanie. |
motoandrzey - 2013-08-14 08:13:39 |
nie lepiej zamiast kombinować z atf'ami zalać zwykły fork oil 5w obojętnie jakiego producenta ? |
motorowiec600rm - 2013-08-14 16:16:13 |
Tylko, że ATF jest bardziej lepki niż 5w i łatwiej go dostać w małej miejscowości, jak np. moja. W dodatku jest nawet połowę tańszy niż motul czy elf, a jest równie dobry. |
ducati996 - 2013-08-16 00:07:47 |
Akurat koszt oliwy nie grał roli,uważam że najważniejsze jest zdrowie wehikułu ;) Nie wiem czy jest tańszy,do FJ leje co 2 lata Panolin Fork Synthetic 10 W i cena to jakies 35 zeta za litr,więc w porównaniu z tym co mam do Hondy cena Panolina jest bardzo ok,tym bardziej że Yamahę opędze na litrze spokojnie - 395ccm w lagę. |
motorowiec600rm - 2013-08-16 10:07:21 |
To zawieszenie jest proste jak cep. Zwracaj uwagę w jakiej kolejności wszystko wyciągasz, to bez problemu je złożysz. Pamiętaj o nowych podkładkach uszczelniających(miedzianych) do dolnych śrub. |
ducati996 - 2013-08-16 21:55:10 |
A to to wiem,w FJ jest tak samo,nowe miedziaki :) tylko zastanawiam sie czy tez czeka mnie wbijanie delikatne panewek prowadzących rury? W FJ sa to miedziane teflonowane półpierścienie i to trzeba baaaardzo delikatnie...Czy w Pikselu też tak jest czy zastosowano inne rozwiązanie? |
motorowiec600rm - 2013-08-17 09:02:31 |
Ja jak rozbierałem zawieszenie to nie ruszałem żadnych tulei prowadzących. Wszystko dokładnie umyłem, przedmuchałem, poskładałem i tyle. A co do uszczelniaczy to raczej nie ma większego znaczenia, bo ariete i athena raczej ich nie produkują, tylko kupują z zewnątrz i pakują w swoje pudełka. |
ducati996 - 2013-08-17 17:59:44 |
Aha...w FJ tuleje wychodziły wraz z rurami - dolne były załozone na lagę natomiast górne przy wyciąganiu rury wychodziły z górnej części goleni wraz z uszczelniaczem. |
motorowiec600rm - 2013-08-17 20:39:25 |
Spokojnie dasz radę je zrobić w niedzielę przed obiadem, nawet jak zaczniesz o 10 rano:) |
motoandrzey - 2013-08-18 18:23:23 |
te pierścienie najłatwiej włożyć jak ściśniesz je opaską zaciskową |
ducati996 - 2013-08-19 08:47:19 |
O widzisz! Dobry sposób,nie wpadłem na to. |
DzikiDzik - 2013-08-25 10:56:36 |
Tak po prawdzie to popsikałem obie dolne imbusowe śruby WD i jedną z ledwością odkręciłem przyciskając lagę na krawędzi stołu. Odkręciłem chyba niecałkowicie bo się środek zaczął kręcić i siem przestraszył, że bez czegoś specjalistycznego zrobię sobie kłopot. Jakimś sposobem dokręciłem z powrotem (tj bez blokowania środka) i tak zostawiłem. |
motoandrzey - 2013-08-25 21:23:48 |
szczypce segera kosztują 15zł. JAk odkrecasz dolną śrubę musisz ścisnąć lagę do oporu |
motorowiec600rm - 2013-08-26 07:51:46 |
Albo zablokować od środka imbusem tak, jak wcześniej już napisałem. Na pierścienie segera też istnieje kilka ratunkowych patentów. |
topsekret - 2014-03-27 18:54:21 |
Możesz mi powiedzieć ,pokazać gdzie jest ta regulacja........... |
DzikiDzik - 2014-03-28 15:57:12 |
Na jego dole tuż przy mocowaniu kiwaczki między chwytami. Weź latarkę i długi śrubokręt i pchaj pokrętło |
DzikiDzik - 2015-08-30 17:35:43 |
Tym razem przy remoncie generalnym motka nie obeszło się bez wymiany uszczelniaczy, gdyż jedna laga luż puszczała. Zakupiłem ściągacz pierścienie segera ale taki mały. Tutaj niestety wymiękł i się giął, gdyż Honda zrobiła solidny dwumilimetrowy mega pierścień. Musiałem użyć szczypco-kombinerek o cienkich końcach, które mieściły się w otworach końcowych owego. |
Galar - 2017-04-17 15:51:22 |
No i jak Dziku jeździ się na 5W? Coś zagęściłeś? Ja wlałem od początku 10W i nie narzekam. |
DzikiDzik - 2017-04-22 08:49:36 |
Źle się jeździło po drodze równej jak szutry asfalty, gdyż za szybko chodził amor, nie było komfortu tłumienia odpowiedniej do nawierzchni. Na rzadkim oleju się świetnie jedzie szybko na dziurawych drogach terenowych, najlepiej na stojąco- bo wtedy koło ma szybko wracać do powierzchni by było trzymanie. Zmieszałem 5 i 10W na ok 7-8W :) . I teraz jestem zadowolony. |
ducati996 - 2017-04-22 22:56:51 |
Piękna ta Twoja Honda :) Dokładnie taka jak moja pierwsza XL którą z sentymentem wspominam...To malowanie i wogóle cud miód... |
DzikiDzik - 2017-04-25 18:23:05 |
Dzięki. Pozdro, 1200 😁 Jak FJ ? |