Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Mam pytanie jakie waszym zdanie świece zapłonowe najlepiej stosować irydowy, platynowe czy zwykłe ? Jacy producenci są najlepsi ? Osobiści używam świec NGK DPR8EA-9, czyli tak jak producent przykazał, ale producent zalecał takie świece w 1986r. A teraz mamy nowsze technologię, a przeważnie co nowsze to lepsze (przynajmniej w większości ) więc zastanawiam się czy by nie zamontować nowszej technologi świec zapłonowych. Tylko nasuwa się pytanie czy to mam sens ?
PS. Spotkałem się z opinią że złe świece zapłonowe , chodzi mi tu o rodzaj a nie o ciepłotę mogą uszkodzić silnik czy to prawda ?
Pozdrawiam Andrzej.
Offline
W mojej krówce/RD02 pan hąda tez każe używać DPR8EA-9 ,skoro takie zaleca i nadal są produkowane to nie mam zamiaru zmieniać
Offline
Coś w tym jest , niby producent zaleca inne świece, ale z drugiej strony kusi mnie sprawdzić jak by się sprawowały świece irydowe i pewnie kiedyś włożę sobie irydówkę do Hondy.
Offline
Kiedys gosc na forum-motocyklistów pisał ze XR600 lżej mu pali na irydówce, prawdopodobnie irydówke trudniej zalać, ale raczej nie ma większych różnic,a skoro nie ma różnicy to po co przepłacać
Offline
Ja mam problemy z zapaleniem motocykla, wtedy kiedy z jakiejś przyczyny silnik zgaśnie, albo sam go zgaszę i po chwili chce go zapalić muszę przedmuchać świece na wyłączonym zapłonie z użyciem dekompresatora ręcznego. Świeca jest nowa, ale ten model motocykla chyba tak ma, gdzieś to wyczytałem. Dlatego prawdopodobnie zakup takiej świecy wyeliminował by ten problem.
Offline
Cytując ze strony http://tezla.freehost.pl/
Polecam zakup świecy irydowej przy nożnym rozruchu jest to bardziej opłacalne niż przy elektrycznym.
Odpalanie gorącego silnika chwilkę po zgaszeniu może sprawiać problem (ten model tak ma o czym można się dowiedzieć w niemieckich testach z epoki) ale uprzednie przedmuchanie świecy sprawi że zapali od razu.
W przypadku przewrócenia lub zduszenia motocykla zwykle zachodzi konieczność przedmuchania zalanej świecy robi się to otwierając przepustnicę na max, wciskając dekompresator i kilkakrotnie przekopując silnik.
Dźwigienka ręcznego dekompresatora daje możliwość bezpiecznego i łatwego odpalania motocykla na pochyłościach nawet gdy jest to sucha ziemia.
PS. Ostatnio czytałem o irydowych świecach i myślę że sobie kupie
Offline
Moderator
Wracając do tematu świec, kupiłem sobie z czystej ciekawości świeczkę irydową NGK za blisko 50 zł i powiem Wam, że nie zamieniłbym już jej na zwykłą. Silnik zdecydowanie lżej odpala i lepiej się wkręca na obroty, jest troszkę elastyczniejszy. Teraz często przy rozruchu na zimno nie używam ssania w ogóle, a jak je już włączę to tylko na moment. Do tego gdy zgasi się silnik na chwilę i znów go dopala, to dzieje się to od razu, a nie jak wcześniej, że musiałem momencik pokręcić rozrusznikiem (na kopkę palił od razu). Mniejszego zużycia paliwa raczej nie zauważyłem. Ogólnie duży plus dla tych świec i polecam je każdemu, a na prawdę zobaczy pozytywną różnicę.
Offline
Witam , zarejestrowałem się dziś na tym forum , od niedawna jestem posiadaczem Hondy XL 600 rok 83
i mam takie pytanko odnośnie gazinika (jest to podwójny gazinik) u dołu gazinika jest taka srubeczka z sprężynką i iglicą od czego ona jest co się nią reguluje ?
Offline
nigdy nie widziałem tego gaźnika, ale wnioskując z twojego opisu jest to śruba do regulacji mieszanki.
PS pomyliłeś działy, gaźnik raczej nie jest urządzeniem elektrycznym
Offline
Moderator
Racja, niech admin przeniesie do innego działu. Śrubki ze sprężynką to regulacja składu mieszanki lub obrotów (otwarcia przepustnicy).
Offline
Jankes napisał:
Witam , zarejestrowałem się dziś na tym forum , od niedawna jestem posiadaczem Hondy XL 600 rok 83
i mam takie pytanko odnośnie gazinika (jest to podwójny gazinik) u dołu gazinika jest taka srubeczka z sprężynką i iglicą od czego ona jest co się nią reguluje ?
Śruba regulacji powietrza układu wolnych obrotów. wkręcając więcej paliwa, wykręcając więcej powietrza
Offline
Ciekawa koncepcja bo ta śruba służy do ustawiania ilości paliwa w składzie mieszanki wolnych obrotów.
Dodam, że występuje przy niej pod sprężyną podkładka i oring uszczelniający.
W starszych gaźnikach pozioma śruba była od ustawiania ilości powietrza.
Ostatnio edytowany przez Galar (2015-08-24 21:43:25)
Offline