ANDERE - 2011-02-22 19:35:42

Mam pytanie jakie waszym zdanie ¶wiece zap³onowe najlepiej stosowaæ irydowy, platynowe czy zwyk³e ? Jacy producenci s± najlepsi ? Osobi¶ci u¿ywam ¶wiec  NGK DPR8EA-9, czyli tak jak producent przykaza³, ale producent zaleca³ takie ¶wiece w  1986r. A teraz mamy nowsze technologiê, a przewa¿nie co nowsze to lepsze (przynajmniej w wiêkszo¶ci ;)) wiêc zastanawiam siê czy by nie zamontowaæ nowszej technologi ¶wiec zap³onowych. Tylko nasuwa siê pytanie czy to mam sens ?

PS. Spotka³em siê z opini± ¿e z³e ¶wiece zap³onowe , chodzi mi tu o rodzaj a nie o ciep³otê mog± uszkodziæ silnik czy to prawda ?

Pozdrawiam Andrzej.

Raviking - 2011-02-27 23:13:40

W mojej krówce/RD02 pan h±da tez ka¿e u¿ywaæ DPR8EA-9 ,skoro takie zaleca i nadal s± produkowane to nie mam zamiaru zmieniaæ

jjank - 2011-03-01 20:03:09

dok³adnie, mozna bawic sie w irydowe, ale po co skoro zwyk³a NGK wystarcza, ja swoj± wkrêci³em równo 2 lata temu i od tamtej pory nie wykrêca³em

ANDERE - 2011-03-01 20:53:35

Co¶ w tym jest , niby producent zaleca inne ¶wiece, ale z drugiej strony kusi mnie sprawdziæ jak by siê sprawowa³y ¶wiece irydowe i pewnie kiedy¶ w³o¿ê sobie irydówkê do Hondy.

jjank - 2011-03-01 22:17:10

Kiedys gosc na forum-motocyklistów pisa³ ze XR600 l¿ej mu pali na irydówce, prawdopodobnie irydówke trudniej zalaæ, ale raczej nie ma wiêkszych ró¿nic,a skoro nie ma ró¿nicy to po co przep³acaæ :P

Rav88 - 2011-03-31 19:59:16

Ja mam problemy z zapaleniem motocykla, wtedy kiedy z jakiej¶ przyczyny silnik zga¶nie, albo sam go zgaszê i po chwili chce go zapaliæ muszê przedmuchaæ ¶wiece na wy³±czonym zap³onie z u¿yciem dekompresatora rêcznego. ¦wieca jest nowa, ale ten model motocykla chyba tak ma, gdzie¶ to wyczyta³em. Dlatego prawdopodobnie zakup takiej ¶wiecy wyeliminowa³ by ten problem.

ANDERE - 2011-03-31 20:30:01

Cytuj±c  ze strony http://tezla.freehost.pl/ 

Polecam zakup ¶wiecy irydowej przy no¿nym rozruchu jest to bardziej op³acalne ni¿ przy elektrycznym.
Odpalanie gor±cego silnika chwilkê po zgaszeniu mo¿e sprawiaæ problem (ten model tak ma o czym mo¿na siê dowiedzieæ w niemieckich testach z epoki) ale uprzednie przedmuchanie ¶wiecy sprawi ¿e zapali od razu.
W przypadku przewrócenia lub zduszenia motocykla zwykle zachodzi konieczno¶æ przedmuchania zalanej ¶wiecy robi siê to otwieraj±c przepustnicê na max, wciskaj±c dekompresator i kilkakrotnie przekopuj±c silnik.
D¼wigienka rêcznego dekompresatora daje mo¿liwo¶æ bezpiecznego i ³atwego odpalania motocykla na pochy³o¶ciach nawet gdy jest to sucha ziemia.

PS. Ostatnio czyta³em o irydowych ¶wiecach i my¶lê ¿e sobie kupie  :)

motorowiec600rm - 2012-01-03 23:26:25

Wracaj±c do tematu ¶wiec, kupi³em sobie z czystej ciekawo¶ci ¶wieczkê irydow± NGK za blisko 50 z³ i powiem Wam, ¿e nie zamieni³bym ju¿ jej na zwyk³±. Silnik zdecydowanie l¿ej odpala i lepiej siê wkrêca na obroty, jest troszkê elastyczniejszy. Teraz czêsto przy rozruchu na zimno nie u¿ywam ssania w ogóle, a jak je ju¿ w³±czê to tylko na moment. Do tego gdy zgasi siê silnik na chwilê i znów go dopala, to dzieje siê to od razu, a nie jak wcze¶niej, ¿e musia³em momencik pokrêciæ rozrusznikiem (na kopkê pali³ od razu). Mniejszego zu¿ycia paliwa raczej nie zauwa¿y³em. Ogólnie du¿y plus dla tych ¶wiec i polecam je ka¿demu, a na prawdê zobaczy pozytywn± ró¿nicê.

Jankes - 2012-01-15 21:51:16

Witam , zarejestrowa³em siê dzi¶ na tym forum , od niedawna jestem posiadaczem Hondy XL 600 rok 83
i mam takie pytanko odno¶nie gazinika (jest to podwójny gazinik) u do³u gazinika jest taka srubeczka z sprê¿ynk± i iglic± od czego ona jest co siê ni± reguluje ?

XRfanatyk - 2012-01-15 22:29:33

nigdy nie widzia³em tego ga¼nika, ale wnioskuj±c z twojego opisu jest to ¶ruba do regulacji mieszanki.

PS pomyli³e¶ dzia³y, ga¼nik raczej nie jest urz±dzeniem elektrycznym :)

motorowiec600rm - 2012-01-16 10:15:57

Racja, niech admin przeniesie do innego dzia³u. ¦rubki ze sprê¿ynk± to regulacja sk³adu mieszanki lub obrotów (otwarcia przepustnicy).

Tezla - 2012-02-05 22:56:28

Jankes napisa³:

Witam , zarejestrowa³em siê dzi¶ na tym forum , od niedawna jestem posiadaczem Hondy XL 600 rok 83
i mam takie pytanko odno¶nie gazinika (jest to podwójny gazinik) u do³u gazinika jest taka srubeczka z sprê¿ynk± i iglic± od czego ona jest co siê ni± reguluje ?

¦ruba regulacji powietrza uk³adu wolnych obrotów. wkrêcaj±c wiêcej paliwa, wykrêcaj±c wiêcej powietrza

Galar - 2015-08-11 22:46:04

Ciekawa koncepcja bo ta ¶ruba s³u¿y do ustawiania ilo¶ci paliwa w sk³adzie mieszanki wolnych obrotów.
Dodam, ¿e wystêpuje przy niej pod sprê¿yn± podk³adka i oring uszczelniaj±cy.
W starszych ga¼nikach pozioma ¶ruba by³a od ustawiania ilo¶ci powietrza.

Port Elizabeth