Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Witam wszystkich i proszę o pomoc, zrobiłem mały remont silnika wymiana pierścieni uszczelniaczy docieranie zaworów Potem mechanik ustawił rozrząd i zawory. Ale przy składaniu dekla od strony sprzęgła zapomniałem jak był ustawiony odprężnik i t teraz podczas próby odpalania tak mi kopniak odbił że przez dwa dni nie mogłem chodzić Nie wiem jak go ustawić Teraz boje się że znowu tak się stanie i do niej nawet nie podchodzę . Prosze po muszcie będę bardzo wdzięczny;)
Offline
Moderator
Odbicie raczej nie było spowodowane ustawieniem odprężnika, a prędzej gaźnika. Gdyby odprężnik miał za duży luz kopka chodziłaby swobodnie - przy zbyt małym luzie ledwo przeskoczył by GMP. Zobacz luz na lince gazu i ustawienia wolnych obrotów.
Offline
Gaznik co prawda nie był rozkręcany jedynie śruba od obrotów była przestawiana. Dziś gdy próbowałem odpalić troszke załapała ale dosłownie na chwilke i zgasła i zauważyłem że niebieski dym wyleciał z górnego wlotu filtra powietrza ;( Czym to może być spowodowane??
Offline
Moderator
w dziale wyżej masz link do serwisówek, tam jest ustawienie obu odprężników co do milimetra opisane. Niebieski dym to spalony olej cięzko wydedukować na odległość skąd się wziął w komorze spalania. Jak nie możesz odpalić ja sprawdził bym ustawienie rozrządu i gaźnika dla pewności.
Odpalałeś na ssaniu ? Spróbuj na poczatek opuścić trochę przepustnicę tą śrubą od obrotów tak, żeby była prawie całkiem przymknięta.
Ostatnio edytowany przez motoandrzey (2012-03-30 09:41:51)
Offline
A jak powinien być ustawiony rozrząd a konkretnie wałek rozrządu ? w jakiej pozycji ? bo GMP wiem jak ustawić Może ktoś dokładnie opisać Bo już nie wiem co robić;(
Offline
Najpierw rozbierz pokrywę zaworów i zobacz czy jest ustawione tak jak powinno. Ustawiasz gmp czyli na kole magnesowym znak T, na wału rozrządu są 2 znaki na przeciwko siebie. Musisz ustawić wałek tak żeby znaki były równo z powierzchnią głowicy a na kole kreska znaku T na środku otworu. Oczywiście musisz przedtem wyjąć napinacz. Jeśli będziesz miał trudności z przełożeniem łańcuszka to odkręć koło zębate od wałka, ustaw tak jak ma być i przykręć wałek (koniecznie na klej do śrub).
Offline
Moderator
przed wyjęciem napinacza sprawdź najpierw znaki, jak się wszystko pokrywa to nie musisz go wyjmować. Zobacz jeszcze nastawy gaźnika - o ile masz wykręconą śrubę od regulacji powietrza wolnych obrotow i jak wysoko jest podniesiona przepustnica - jeśli będzie za bardzo uchylona dostaje za dużo powietrza i będzie odbijał i niechętnie odpali.
Co do manuala przejrzyj dział ZNALEZIONE W INTERNECIE, tam w którymś z tematów powienien być do xl 500 jak nie to daj znać spróbuję Ci pomóc go znaleźć.
Ostatnio edytowany przez motoandrzey (2012-03-31 11:42:38)
Offline
http://speedy.sh/uFTe5/xl-500.JPG z manuala do xl 500
Offline
Dzięki kolego za ten bardzo pomocny link bardzo się przydał zaobserwowałem złe ustawienie rozrządu O jeden ząbek jest nie właściwie ustawiony To może być przyczyna moich kłopotów??
Offline
Gość
Panowie, znacie jakiegoś zapaleńca mechanika w okolicach warszawy, co by zajął się moją xl 500 r. mam problemy z 2 biegiem i z tym cholernym kopniakiem, jest taki opór że nie da sie kopać ((