Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Zamiast kupować cokolwiek powinieneś rozebrać i zawieść tłok z pierścieniami i cylindrem do jakiegoś specjalisty na pomiary. Jeśli cylinder jest wyrobiony to wymiana pierścieni nic Ci nie pomoże a nawet potrafi być jeszcze gorzej. Czasem cylinder wyrabia się w "jajo" a nowe pierścienie są okrągłe więc nie uszczelnią. Kawał roboty i pieniędzy psu w d.... Dane granicznych wyrobień są w manualu.
Offline
Wszystko rozebrane , pomierzone , miesci sie w normach wyrobień wiec wystarczy wymienic pierscnie , nawet kanaly nie sa zbyt wyrobione wiec pierscienie orginal , tylko mechanik kazal m isie zatroszczyc o nie samemu
Offline
http://www.tomring.pl znalazłem coś takiego, ale nie wiem ile to przeżyje
Offline
Moderator
Na to rada jest tylko jedna i pewna: części oryginalne.
Offline
Kiedyś widziałem na allegro ofertę firmy, która dorabia pierścienie tłokowe. Jednak jeśli wolisz naprawić sprzęta i jeździć latami to kup oryginalne (jeśli tłok rzeczywiście trzyma wymiar). Takie dorabiane to loteria.
Offline
Jeśli robiłbym remąt pod siebie na parę lat to na pewno mając rozebrany silnik zainwestowałbym w nowy nad wymiarowy tłok i zrobił to raz na zawsze. Wiadomo, że koszty są dużo większe. Dużo większa jest też pewność, że nie trzeba będzie rozbierać za 2 miesiące Ja w XR mam tłok t.k.r.j czy jakoś tam. Wsadził go poprzedni właściciel i jak narazie chodzi wszystko super a gazu wcale nie oszczędzam. Koszt takiego tłoka to ok 315zł, więc nie jest najgorzej.
Offline
Ja podczas reanimacji mojej XL (kopciła jak lokomotywa) miałem problem, mianowicie pierścienie mają już nad wymiar 100,25 i w Hondzie powiedzieli mi 390zł....
Po przemyśleniach doszedłem do wniosku że kupuje pierścienie z Ale...o cena około 120zł,
Zrobiłem z ja wiem 2900 km po terenie i wszystko jak w najlepszym porządku Kompresja jest nic nie dzwoni,
Myślę ze dobrze dorabiają te pierścionki.
Offline