XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.


#1 2012-02-13 20:53:27

Rav88

Moderator

Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 112
Punktów :   
Motocykl: XL 600R

Naprawa głowicy

Witam, remontuje moją Hondę, okazało się, że po wlaniu benzyny w głowice (w gardziele) zawory przepuszczają. Na denku tłoka są lekkie ślady po uderzeniu w nie zaworów i teraz pytanie co z tym zrobić? Rozpiąć zawory i dotrzeć to na paście czy wymieniać zawory na nowe i dotrzeć czy oddać to do zakładu i niech oni się martwią?

Offline

#2 2012-02-13 22:23:36

 XRfanatyk

Użytkownik

7183841
Skąd: Łobez
Zarejestrowany: 2011-11-29
Posty: 58
Punktów :   
Motocykl: XR 600R

Re: Naprawa głowicy

jeśli na tłoku sa ślady od zaworów to lepiej zawieść głowicę do specjalisty. Jest duże prawdopodobieństwo, że mógł się któryś zawór podgiąć. U mnie był jeden wydechowy lekko wygięty, ale uratowali i śmiga do tej pory. Najlepiej dać im też dane z serwisówki  dotyczące wymiarów i maksymalnych zużyć elementów. Mają odpowiednie przyrządy i maszyny więc w domu lepiej od nich nie zrobisz

Offline

#3 2012-02-13 23:33:16

Rav88

Moderator

Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 112
Punktów :   
Motocykl: XL 600R

Re: Naprawa głowicy

https://lh5.googleusercontent.com/-wB33ok7YNkE/TzmOQxSAtsI/AAAAAAAAAC4/4WjaQMZuQf8/s284/DSCt%25C5%2582ok.jpg
Przesyłam fotkę tłoka, na którym widać ślady po uderzeniu w niego zaworami. Chyba zrobię tak jak radzi kolega wyżej. Jeśli macie jeszcze jakieś porady albo wiecie gdzie w okolicach Katowic można wykonać tak remont, to czekam na propozycję.

Ostatnio edytowany przez Rav88 (2012-02-13 23:33:38)

Offline

#4 2012-02-14 09:32:10

motoandrzey

Moderator

Zarejestrowany: 2011-09-22
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: Xl 600R

Re: Naprawa głowicy

Oddaj do zakładu, nie biorą dużych pieniędzy a będziesz miał zrobione na lata. Tłok walił przez luzy na sworzniu czy na korbowodzie ? Mnie też niebawem będzie czekał remont, szukałeś już może tłoka i korbowodu do PD 03 ? Z tego co widziałem to są do PD 04 ale tam jest mniejszy tłok,

Offline

#5 2012-02-14 10:05:48

Rav88

Moderator

Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 112
Punktów :   
Motocykl: XL 600R

Re: Naprawa głowicy

Na razie nie wiem, skąd wiozły się te ślady na tłoku, cylindra jeszcze nie zdejmowałem, bo potrzebny mi jest specyficzny klucz. Tłoki z tego co wiem są dostępne, pisałem maile, do ludzi oferujących tłoki na allegro i do serwisu olekmotocykle. Tak, że jak dzisiaj zdejmę cylinder, to dam znać jak wygląda korbowód. Sprawa głowicy to sprawa o której nie wiedziałem, rozebranie silnika miało na celu wymianę tłoka, ale jak już okazało się, że jest głowica do zrobienia to trzeba ją naprawić. Tylko nie oddam to do byle jakiego zakładu, muszę się dowiedzieć, gdzie na śląsku zrobią mi to dobrze.

Offline

#6 2012-02-14 21:31:36

 XRfanatyk

Użytkownik

7183841
Skąd: Łobez
Zarejestrowany: 2011-11-29
Posty: 58
Punktów :   
Motocykl: XR 600R

Re: Naprawa głowicy

takie wycięcia są oryginalnie w tech silnikach. u mnie w xr też tak było i się troche wystraszyłem, ale umyłem dokładnie tłok i się okazało, że to fabryczne. dla pewności masz linki:
http://www.fazermotos.com.ar/IGM/TRABAJ … nuevos.JPG
http://brauhausbier.smugmug.com/Motorcy … Ghzy-L.jpg
http://media.photobucket.com/image/xr%2 … piston.jpg

Offline

#7 2012-02-18 13:06:52

Rav88

Moderator

Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 112
Punktów :   
Motocykl: XL 600R

Re: Naprawa głowicy

Wycięcia na moim tłoku są, jednak da się zauważyć, że zawory miały lekki kontakt, z tłokiem. Moją teorią jest zbyt późna wymiana łańcucha rozrządu, co rozregulowało fazy rozrządu, moment zamknięcia się zaworów, to tylko moja teoria. Dzisiaj Zmierzyłem wymiary niektórych elementów układu korbowo-tłokowego. Odległość pomiędzy korbowodem, a wałem przy łbie korbowodu 0,4mm servis limit wynosi 0,8mm, więc ok. Średnica główki korbowodu 0,07mm przed wymiarem serwisowym, więc też ok. Luz, szczelina pierścienia, po włożeniu w tuleję cylindrową pierścienia 1mm, wymiar graniczny 0,5mm, czyli duże zużycie tłoka, pierścieni, wniosek cylinder do szlifu i honowania + nowy tłok.
Jeszcze jedna sprawa, na rynku dostępne są tłoki podnoszące stopień sprężania, są one jakoś oznakowane? Chciałbym kupić zwykły tłok, a nie ten podnoszący kompresję. Taki tłok może i dał by radę, ale poco obciążać nadmiernie stary silnik (wał, korbowód, łożyska, łańcuch rozrządu).

Offline

#8 2012-03-05 00:30:27

Rav88

Moderator

Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 112
Punktów :   
Motocykl: XL 600R

Re: Naprawa głowicy

Witam, cylinder po szlifie i honowaniu tłok dobrał człowiek który robił szlif. Tłok od olekmotocykle, wiseco. Pytanie w sprawie głowicy: okazało się, że najprawdopodobniej do wymiany są prowadnice zaworowe, zawór i gniazda wyglądają dobrze (nie ma wypaleń). Wydaje mi się, że zawory nie trzymają właśnie z powodu dużych luzów na prowadnicy. Z serwisówki wynika, że prowadnice się wymienia, lecz nie można ich dokupić, nie ma ich w liście części, do zamówienia:
http://www.cmsnl.com/honda-xl600r-1983- … E++03.html
W jaki sposób dorabia się taką prowadnicę? Czy wystarczy oddać głowicę do zakładu i oni się już tym martwią?
Wymieniał ktoś prowadnice zaworowe?

Offline

#9 2012-03-05 22:50:53

 Tezla

Użytkownik

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2011-04-28
Posty: 47
Punktów :   
Motocykl: biała XL 600 RM
WWW

Re: Naprawa głowicy

Rav88 napisał:

Z serwisówki wynika, że prowadnice się wymienia, lecz nie można ich dokupić, nie ma ich w liście części, do zamówienia:
http://www.cmsnl.com/honda-xl600r-1983- … E++03.html

Otwórz fiszkę z rysunkiem na którym jest głowica

Offline

#10 2012-03-30 15:20:41

motoandrzey

Moderator

Zarejestrowany: 2011-09-22
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: Xl 600R

Re: Naprawa głowicy

Jak tam postepy w remoncie, skończyłes już ?

Offline

#11 2012-03-31 15:21:17

Rav88

Moderator

Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 112
Punktów :   
Motocykl: XL 600R

Re: Naprawa głowicy

motoandrzey napisał:

Jak tam postępy w remoncie, skończyłeś już ?

Obecnie mam małe problemy finansowe, nie dostałem stypendium na uczelni za luty, odłączyli mi też neta, dlatego nie pisałem na forum. Po 10 kwietnia dostane gotówkę, wtedy też oddam głowicę do zakładu w celu dokonania pomiarów i dowiem się czy na 100% prowadnice kwalifikują się do wymiany.

Tezla napisał:

Otwórz fiszkę z rysunkiem na którym jest głowica

Dzięki, nie mogłem się doszukać tych prowadnic. Cena nowej prowadnicy zaworowej wydechowej - 64zł, trochę dużo, zastanawiam się jaki jest koszt dorabianej prowadnicy i czy warto zakładać dorabiane, nieoryginalne prowadnice.

Offline

#12 2012-04-12 16:34:02

Rav88

Moderator

Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 112
Punktów :   
Motocykl: XL 600R

Re: Naprawa głowicy

No więc tak, głowica zregenerowana. 2 prowadnice zaworowe zostały dorobione przez zakład, poza tym splanowano głowicę (zebrano 0,014mm) ze względu na źle założoną uszczelkę pod głowicą przez osobę składającą mój silnik (tak twierdził człowiek który zlecił planowanie). Dalej, przeszlifowano gniazda i dotarto zawory, naprawiono jeden gwint, ten pod śrubę M8. Do tego wstępne oględziny całej głowicy. Koszt jak by kogoś to interesowało to 300zł. Usługę wykonywałem w zakładzie "Polok Welding" w Gliwicach. Ogólnie jestem zadowolony, podobno jest na to rok gwarancji, całość operacji można było przeglądać w necie, wiadomo było co i kiedy jest robione, kiedy odbiór, jakie są koszta. Co mam do zarzucenia to prawdopodobnie została zgubiona jedna tulejka, ta po przeciwnej stronie koła zębatego, ale może to też moja wina, że jej nie wymontowałem.

Offline

#13 2012-05-13 19:05:46

Rav88

Moderator

Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 112
Punktów :   
Motocykl: XL 600R

Re: Naprawa głowicy

Witam, silnik poskładany, ładnie chodzi i pali, moc większa. Mam tylko jeden problem Z silnika wydobywa się stukot który zanika po dodaniu gazu, słyszalny z lewej strony głowicy (pod pokrywą zaworów), co to może być? Może łożysko, dodam że rozrząd został robiony niedawno (2 ślizgi, łańcuszek i sprężyna) korba też nie miała luzów.

Offline

#14 2017-03-08 17:22:19

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Naprawa głowicy

Witam.
Skorzystam ze stuków RAV88...
U mnie (xl250r) również zauważyłem nad wyraz metalicznie głośną pracę góry silnika ("klawiatura"???)
Podobnie jak RAVA głowica była w regeneracji, zawory nowe, luzy ustawiłem na tyle precyzyjnie na ile potrafię i nie sądzę, żebym pomylił się tam o cale. Mimo to odgłosy są jakieś takie niepokojące...?
Do tego dochodzi jeszcze na wolnych obrotach gubienie co któregoś pufff  z wyraźną cofką w gaźnik, co skutkuje turn off.
Macie jakieś pomysły lub coś na uspokojenie?

Offline

#15 2017-03-09 09:26:52

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Naprawa głowicy

Mnie to wygląda na:
1. Coś z luzami zaworowymi. Po remoncie wszystko się układa, uklepuje i luzy zmieniają swoje wielkości.
2. Ewentualnie przestawienie np. o 1 ząbek rozrządu co może powodować spalanie stukowe jak również
cofanie mieszanki do gaźnika i zaduszenie silnika.

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Barwice