XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

  • Index
  •  » Silnik
  •  » Grzanie się silnika xl 250r MD 03

#31 2016-06-17 21:17:03

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

emilloo zrobiłeś chociaż jedną rzecz o której pisałem? np. pomiar luzów na zamkach pierścienia?

Offline

#32 2016-06-20 18:15:07

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Właśnie ze względu na brak specjalistycznych urządzeń pomiarowych sprawdziłem tylko pierścienie. Zarówno luz na tłoku (0,12) jak i na zamkach (0,5mm) jest poniżej dopuszczalnych wartości serwisowych. Nie sprawdziłem tylko olejowego ponieważ bardzo delikatny, a skoro olej nie ginął zakładam że w normie.
Z tym zaworem myślę że trafnie zdiagnozowałeś. Przytarty, zgrzany i nagar wypalony, to trzyma się kupy.
To znowu generuje całą serię pytań.
1. Wypinając zawór, będzie widać że przytarty na prowadnicy?
2. Coś mi mówi że naprawa nie sprowadza się tylko do wymiany zaworu plus uszczelniacz...?
3. Może właśnie on a nie przytarte środkowe łoże wałka przegrzewał górę...?
Czas przynajmniej do urlopu mam mocno ograniczony, a i budżet raczej skromny.
Zrobienie całej góry od podstaw to koszt większy niż drugie moto więc raczej mi się nie kalkuluje.
Nie twierdzę też że włożę nowe uszczelki i będę oczekiwał wzorowej pracy silnika.
Rozsądne wydaje mi się kupno używanej głowicy choć to też niełatwe ani tanie.
Poniżej link do dokumentacji zdjęciowej głowicy:
https://drive.google.com/open?id=0Bw21v … nNLVGs5aFE

Offline

#33 2016-06-20 20:12:24

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

No więc tak.
Cylinder do szlifu. Czy wyjdzie pierwszy wymiar to oceni szlifierz. Co za tym idzie tłok i pierścienie.
Czy zawór przytarty to poznasz po rozpięciu jak ciężko będzie wychodził z prowadnicy. Może być też porysowany trzonek jak i prowadnica w środku. Niestety głowica to masakra. Zakup używanej to wielka loteria. Chyba jednak
remontowałbym własną. Dzwigienki zaworowe też szału nie robią. Nie raz bywają używki w niezłym stanie. No ale to wszystko jakby powiedział Ferdek Kiepski "proszę Pana to nie są tanie rzeczy, a i usługi też". Tylko nie złomuj sprzęta to już young timer i znajdą się chętni na jego odbudowę.

Offline

#34 2016-07-15 22:25:57

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Emillo i jakie decyzje? Coś się dzieje w temacie?

Offline

#35 2016-07-17 21:43:45

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Jak już pisałem, moto mi leży bardzo i bez walki nie odpuszczę. Szperałem i wyszperałem. Cierpliwość popłaca. Chyba nie najgorsza głowica od xr'y z olx'a wraz z pokrywą i dźwigniami za trzy i pół paczki powinna być na początku tygodnia, gdzie już wahałem się czy nie z ebay'a za jakieś osiem z przesyłką zamawiać- hurraaaa!!!
Następnie regeneracja- czyszczenie, docieranie gniazd, sprawdzenie zaworów, uszczelniaczy, itd.
Kpl. nowych uszczelek już mam tyle że bez tej pod głowicę właśnie (a pisali, że całość), ale nic to, zamówię.
Trochę szczypię się ze szlifem i myślę sobie że, jeśli uporam się z całą górą i silnik przestanie się przegrzewać to przyjdzie kolej na resztę...

Offline

#36 2016-07-19 06:40:13

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Ja wiem że chcesz już jeździć ale ja bym poczekał. Nie masz kasy na tłok i szlif poczekaj dozbieraj.
To i tak w całości Ci się bardziej opłaci, bo nie będziesz wykonywał dwa razy tej samej roboty przy silniku.

Offline

#37 2016-08-08 18:26:38

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Jak już wspomniałem w temacie obok Zawory przez wielkie Z!
Zastanawia mnie cosik, mianowicie:
na portalach aukcjowych do mojego modelu zaworów brak.
Ma Motoriście jak już wspomniałem są ale cena kosmos - trzy paczki za wydechowy, wiem Galar mówiłeś że to nie są tanie żeczy ale...
W sklepach typu:
http://www.partzilla.com/parts/searc...cle/parts.html
http://www.cmsnl.com/
zawory do 82 i roczników 80-81 mają ten sam numer, chyba te same znaczy???
A takowe to znaczy do xl250s sa nawet na aledrogo i to w całkiem przyzwoitej cenie.
Najprościej byłoby zmierzyć i porównać ale w tych wszystkich super sklepach nie podają wymiarów, nie ma ich również w manualu, stare natomiast są stare i rozklepane ...
no ale do brzegu - skoro numery te same będą pasować czy nie będą...?

Offline

#38 2016-09-12 11:32:39

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Wymiary zaworów  https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV … U5cTQ/view 
Tu ciekawy wątek o TOPach RFVC:  http://advrider.com/index.php?threads/x … ns.552341/
Te głowice są wg mnie za słabo chłodzone olejem. Inżynierowie japońscy to nie bogowie, że ma być tak i nic lepszego się nie wymyśli. Nikt nie testuje latami motocykla w ilości tysięcy poza użytkownikami. Oni mają co najwyżej kilka miesięcy na sprawdzenie paru egzemplarzy, czy taka konfiguracja przetrwa gwarancję. Reszta to zarobek na częściach... Oczywiście lata 80 nie były aż tak skażone postarzaniem produktu jak teraz.
XR250, XR400 czy mało znane, bo robione na Brazylię XLX i NX350 miały suche miski bądź/i chłodnice. XLX był zdjęty z produkcji przez Hondę, by nie robiła konkurencji dla nowego NX, którą to 8lat produkowali. Więc nie była taka zła skoro kultową XR400 tyle samo produkowali. Czyli jak moja 350 ma mokrą miskę i zero chłodnicy, to nie znaczy, że tak jest najlepiej dla tego silnika. Przykładem jest bliźniacza XR350, która w 83-84 miała mokrą michę a w 85 suchą - i ta wersja jest najbardziej ceniona wznioskując z for w USA.

Zamiaruję zrobić prowizoryczną chłodniczkę z rurki miedzianej hamulcowej z lewej strony garnka i najlepiej dorobić drugie wejście olejowe na lewe łożysko wałka w pokrywie. Wstrzymam się z wyprowadzaniem całego oleju z pokrywy filtra na razie, bo mogę przedobrzyć.  Nie wiem co inżynierowie z Japonii mieli na myśli, ale dziurki w śrubkach olejowych przy rurce do głowicy mają otwory jak te w wałku (a jest ich 5szt): jakieś 2mm. Rurka w środku też niewiele lepsza. To działa jak dławik, a nie droga do chłodzenia góry olejaka. Jednak trzeba mieć na uwadze, że olej tam idzie przez tzw trójnik, który robi się na wejściu do wału, więc jak więcej oleju pójdzie na górę, to zgodnie z prawami fizyki, mniej wejdzie do wału i na tłok. Ale warto spróbować.
Zwykła chłodnica oleju może być za duża, więc rurki przed głowicą przetestuję. 
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1376
http://forum.motocyklistow.pl/index.php … nator-650/
http://www.xlclub.pun.pl/chlodnica-oleju-217.htm

Ostatnio edytowany przez DzikiDzik (2016-09-12 11:51:56)

Offline

#39 2016-09-13 17:21:04

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Ciekawie rozwinąłeś temat i linki też fajne, niestety dla mnie to już mechanika kwantowa raczej.
Grzanie i chłodzenia w czasie projektu chyba było obliczane co do powierzchni, objętości, przepustowości itd.
Problem chyba tkwi w coraz to bardziej wyeksploatowanych podzespołach gdzie minimalna różnica w tarciu przyspiesza obracanie się w ruinę góry silnika.
Co do wymiarów zaworów doczytałem się tylko nowszej wersji RFVC, a mojej z 82 robionej po staremu brak.
Tymczasem podążając za radą Galara zamówiłem zawory u Paradowskich i prawie miech już czekam...
Mam nadzieje że będzie warto.

Offline

#40 2016-10-16 15:28:18

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Ufff.
Udało mi się w końcu złożyć moto do kupy.
Zawory od Paradowskich.
Głowica i pokrywa od xr.
Po około dwudziestominutowej próbie drogowej wygląda na to, że jest ok.
Trochę pyrka marchewą jeszcze, nie wiem czy to sprawa dokładniejszej regulacji zaworów czy mieszanki.
Także hurrraa!

Offline

#41 2016-10-20 22:28:21

 ducati996

Użytkownik

Skąd: Nowy Sącz
Zarejestrowany: 2012-07-12
Posty: 97
Punktów :   
Motocykl: FJ1200,XL600RM,WSK125

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Brawo! Kolejna Xl ożywiona !!! To jest bardzo dobra wiadomość .Gratulacje niech służy długo i dobrze bezawaryjnie


http://images35.fotosik.pl/1105/54e93863f70699aem.jpg

Offline

#42 2016-10-22 10:23:18

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Ma się rozumieć.
Sporo zdrowia i nie tylko mnie to kosztowało.
Opinia i zaufanie do tego modelu zostało tak nadwątlone że będzie musiała się mocno wykazać aby odbudować relacje.
Puki co nie odważę się na dalszą eskapadę moim "przecinakiem ubiegłego wieku".

Offline

#43 2016-10-28 08:21:10

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Trochę mnie tu nie było i widzę duże zmiany.
Emilloo z ciekawości ile zapłaciłeś za zawory i czy była różnica w cenie między ssącym a wydechem?
Co do chłodnicy cały czas kombinuję jak do tego podejść. Wiem są opisy ale nie konkretnie do XL600R.
Tu nie ma po prostu miejsca na jej umocowanie. Przy ramie idą kolanka wydechowe i błotnik przechodzi przy samej ramie a szkoda go ciąć. A z boku silnika ani to wygląda a przy glebie duże ryzyko uszkodzenia.

Offline

#44 2016-10-29 08:51:36

emilloo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-28
Posty: 54
Punktów :   
Motocykl: MD 03

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Trzy i pół paczki z przesyłką. Dorobienie jednego 75zł plus parę groszy za azotowanie bez znaczenia który zawór. Ciekawe dlaczego w oryginałach taka różnica.

Offline

#45 2016-10-29 17:26:05

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Różnica wynika z miejsca produkcji (myślę, że nie w Chinach) i znaku firmowego.
Ważne że udało się wyremontować. Nie ma co się bać tylko jeździć. Z analizy strony dominatora i strony z częściami zamiennymi wynika, że mogę zwiększyć wydajność pompy oleju poprzez zamianę na koła napędowe z NX650. Koło napędowe ma o dwa zęby więcej a w pompie o jeden ząb mniej.

Ostatnio edytowany przez Galar (2016-10-29 19:14:53)

Offline

  • Index
  •  » Silnik
  •  » Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs łódz