XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#31 2015-11-14 08:24:07

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Dziku, te gaśnięcie przy bujaniu lub hamowaniu może mieć inną przyczynę. U mnie niby wszystko o.k. ale właśnie podczas hamowania do zatrzymania się w silniku obroty spadały co często doprowadzało do jego zgaśnięcia. Wkurzało mnie to i wczoraj wziąłem się za ten objaw. Pierwsze zaskoczenie to to, że po wkręceniu śruby regulacyjnej składu mieszanki wolnych obrotów do oporu silnik nadal pracował. Co świadczyło, że skądś musi te paliwo dochodzić do cylindra. Padło na ssanie i to był strzał w 10. Minimalnie widocznie się nie domykało przez co wolne obroty falowały lekko no i silnik potrafił gasnąć podczas hamowania. W tej chwili silnik ładnie pracuje na wolnych obrotach nie gaśnie ale dzieje się to dopiero po osiągnięciu przez olej temp. 60 st. Przy niższej temperaturze obroty są na poziomie 1000-1100 i silnik przy takich obrotach permanentnie gaśnie trzeba go trzymać manetą na lekko podwyższonych obrotach. Nie ma sensu podnosić je śrubą regulacyjną na zimnym silniku bo jak się silnik nagrzeje to wolne mogą oscylować wokół 2000 obr.

Offline

#32 2015-11-14 18:31:18

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Heja. No miałem wczoraj pisać ale się rozeszło po kościach. Otóż zdjąłem gaźniki by je rozebrać i celem sprawdzenia poziomu paliwa i oddania na myjkę ultradźwiękową. I wyszła buba. Kolektor ssący ten przy głowicy nieszczelny. Tak się rozszczelnił, że jak zdejmowałem to już oddzielnie kołnierze gumowe były od metalowej płytki przy głowicy...    A tego dnia jeździłem jeszcze i czułem że cuś nie tak.
To raz a dwa - brak podkładki i oringa na śrubie regulacji składu mieszanki.    Tyle że... na diagramie tego nie ma: http://www.partzilla.com/parts/search/H … parts.html  Screw set nr 7 to wyraźnie śruba i sprężynka, brak innych elementów.
czyli ok?? 
Nie mam manuala do XL, a XRa 85 ma już jeden gazior więc zasugerowałem się jegomościem Lucass
http://forum.motocyklistow.pl/index.php … ny-gaznik/  który pisze o 18mm.
Po rozebraniu moich wyszło że ma rację, bo oba moje pływaki tyle miały.
Ale trzeba zaznaczyć, że nie mierzy się poziomu do góry nogami gaźnika, bo wtedy masa pływaczka naciska bolczyk na sprężynce wystający z zaworka przelewowego, który to bolczyk dociska blaszkę pływaka do swej obejmy z drutu. I wtedy wynik jest zafałszowany. Trzeba trzymać tak, by blaszka pływaka dotykała bolczyka zaworu (który oczywiście ma być wciśnięty na maksa, czyli zamknięty), ale nie opadała razem z nim, bo ze 3mm może być wtedy pływak niżej.

Czyli u mnie poziom ok jest. Muszę po myciu gaziorów uszczelnić gardziel. Tylko kurka czym? Mam ten epoksyd com łatał zbiornik, ale on do 90C bodaj, a tu gorącawo przy głowicy..
Pozostaje jeszcze filterek, który to może ograniczać przepływ przy zwiększonym zapotrzebowaniu. Wymienię go na nowy jakiś większy albo zdemontuję jak nie znadę.

Przy okazji - fi śruby regulacji mieszanki to 3mm, fi zewn. gwintu jej to 6mm ale oring lepiej dać 5-5,5mm zewnętrznej. Czyli oring ma być 3x1 lub 3x1,25. Jeśli dawać.

PS. A to co masz za problem by potrzymać przy 8C jakie jest teraz dłużej na ssaniu? Przecie się nie wypalą zawory jak z 10m popracuje. W szczątkowym manualu jeźdźca XL350R piszą, że bez ssania dopiero przy 30C można palić czyli latem jeno.

Ostatnio edytowany przez DzikiDzik (2015-11-14 18:54:54)

Offline

#33 2015-11-14 19:45:24

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Uszczelnienie dolotu będzie dość trudne może jakaś wulkanizacja? Albo pozostaje używka.
W twoim przypadku przy śrubie regulacyjnej składu mieszanki nie ma podkładki i oringu.
Co do ustawienia poziomu paliwa to Piotr i Adam z "forummotocyklistów" są tego zdania co ja.
Co do pracy na wolnych obrotach na zimnym silniku to mam jeszcze dwa motocykle gaźnikowe i tam nie ma takich problemów. W Xl-ce jest to dość upierdliwe przy jeździe po mieście jak ci pod światłami ciągle gaśnie a sznur samochodów czeka za tobą jak odpalisz sprzęta z kopa. Żeby złapała temperaturę to parę kilometrów trzeba przejechać. Ciekawe czy u innych użytkowników xl-lek i XR-ek na podwójnym gaźniku też występuje taki objaw, że dopiero stabilnie pracują na wolnych obrotach po osiągnięciu temperatury oleju w granicach 60 st.

Offline

#34 2015-11-16 08:11:11

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Ja bym podciągnął obroty jałowe póki się nie zagrzeje a potem obniżał, jak już musisz jechać nim się zagrzeje. Półśrodek ale nikt nie będzie trąbił.   Mało kto ma termometr w takich motkach. Ja zamiast bagnetu nawiercę dziurę, wyjmę bagnecik a włożę sondę elektronicznego. Bezpieczniej chyba będzie wkleić tam zaślepioną rurkę hamulcową, a do niej włożyć czujnik w paru kroplach oleju. Obaczę. Kabel dam na złączkę trochę przedłużony i na kierę odczyt.
Obstaję, że właściwy jest pomiar jak Lukass pisał: "18mm mierzona między krawędzią podziału gaźnika a maksymalnym punktem pływaków, w momencie gdy gaźnik jest przechylony tak że blaszka pływaków dotyka minimalnie zaworka iglicowego." Gdyż wtedy zawór jest już zamknięty, a że jego masa żadna, nie ugnie się (w pozycji roboczej) sprężynka bolczyka pod nim opierając się na blaszce. Ugnie się natomiast w pozycji odwórconej 'do góry nogami' ,pod ciężarkiem pływaka.
Chyba że dorzucić należy napór dynamiczny paliwa, który to coś tam pchnąć może zawór i spowodować maluśkie ugięcie bolczyka...

Offline

#35 2015-11-16 19:05:01

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Podnoszenie i opuszczanie obrotów jest dość upierdliwe. Ale po wczorajszych jazdach i różnych próbach zauważyłem, że jeżeli redukując bieg robię to tak aby obroty były jak najmniejsze przed zredukowaniem na niższy bieg (szczególnie hamując silnikiem na drugim biegu) to występuje mniejsza tendencja do gaśnięcia silnika. Na wyższych biegach redukcję przeprowadzam z międzygazem dla zdrowotności silnika.

Offline

#36 2015-11-17 14:49:16

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Mechanik mi gadał, że manewrowanie na ssaniu motorkiem może powodować gaśnięcie przy sprawnym gaźniku. Motor szczególnie na powietrznym singlu, powinien się zagrzać do zdjęcia ssania i dopiero być użytkowany w jeździe.

Offline

#37 2015-11-17 17:31:20

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Ja hołduję zasadzie rozgrzewania silnika podczas jazdy.
Zbyt długie trzymanie go na ssaniu na postoju niezbyt dobrze wpływa na smarowanie silnika. Paliwo nie zawsze jest spalane do końca przy bogatej mieszance i odkładając się na ściankach cylindra osłabię smarowanie cylindra.
Poza tym w przypadku konieczności wykonywania dość krótkich tras zużycie paliwa wychodziłoby jak w litrze.

Nadal mnie interesuje przy jakiej temperaturze oleju/ilości kilometrów od ruszenia (bez długiego grzania silnika na postoju) inni użytkownicy nie mają problemów z wolnymi obrotami.

Ostatnio edytowany przez Galar (2015-11-17 17:32:11)

Offline

#38 2015-11-17 21:21:22

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

Galar napisał:

Paliwo nie zawsze jest spalane do końca przy bogatej mieszance i odkładając się na ściankach cylindra osłabię smarowanie cylindra.
Poza tym w przypadku konieczności wykonywania dość krótkich tras zużycie paliwa wychodziłoby jak w litrze.

1. Pewnie masz rację, ale teoria mówi, że korzystne dla silnika jest szybkie wejście na temperaturę optymalną (90C), a podczas jazdy w zimne dni się to mocno wydłuża. A jazda na zimnym, czyli gęstym oleju też osłabia smarowanie.
2. Jak dojeżdżasz do roboty, to odpalasz (wybrałeś) niewłaściwy motor.

Offline

#39 2015-11-17 22:48:01

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

O krótkich przebiegach pisałem czysto teoretycznie.
A przy niskich temperaturach za nim osiągnie na stojąco odpowiednią temperaturę to pół paczki fajek można spalić. Motocykl służy do szybkiego przemieszczania się. A w takiej sytuacji to autobusem bym szybciej dojechał.

Offline

#40 2015-11-27 20:09:04

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Honda XL600R 83' PD03 Problem z wolnymi obrotami i kichaniem

No i wszystko ogarnięte. Główną przyczyną było niedomykające się ssanie. Żeby jakoś chodził na wolnych śrubę składu mieszanki wolnych obrotów skręciłem do 2 obrotów. Teraz wróciła na 3 obroty i dzisiaj przy ujemnej temperaturze po uzyskaniu temperatury 30 st. silnik pracował równo na wolnych obrotach i nie gasł podczas hamowania.

Ostatnio edytowany przez Galar (2015-11-27 20:10:00)

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
pultusk.zbiorniki-na-szambo.pl