Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Gość
Jak odróznić z zewnątrz silnik który ma już wałek rozrządu łożyskowany .
Chodzi mi o silniki z drugiej generacji XR/L500 - te z inną głowicą i komorą spalania.
Czy prawdą jest że w starszej generacji odprężnik był na głowicy a w nowszej przy kopce ?
Stara pokrywa sprzęgła jest jajowata: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ … r%2082.htm
W 1983 weszła rodzina silników RFVC i są podobne do siebie niezależnie od pojemności.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ … r%2083.htm Generalnie na pokrywie zaworowej pisze RFVC i sprzęgło z filtrem są uwydatnione.
Nie prawda. Stara ma mechanizm w kopce, który za pomocą linki uchyla dźwignię dekompresora w głowicy:
https://www.youtube.com/watch?v=mDmvBhRqaKM
W nowszych jest prawie tak samo: http://www.partzilla.com/parts/search/H … parts.html
'podnośnik zaworu' czyli wałek nr 2 na tym diagramie to właśnie ten odprężnik.
Offline