marti - 2011-10-08 21:29:15

Witam. Mam następny problem. Po znalezieniu iskry moto odpaliło i chodziło ładnie na ssaniu, lecz nie mogło się wkręcić na obroty. Następnego dnia przy próbie odpalenia Xlka nie dała rady zapalić, czasami strzeliła w tłumnik i tyle.(nowa świeca, wyczyszczone gaźniki). Podpowiedzcie coś czy może ktoś miał takie problemy.

Rav88 - 2011-10-09 12:22:29

Dziwna sprawa, jak jak miałem podobne problemy wymieniłem fajkę na nową i problem znikł, zobacz jaką masz iskrę. Takie zachowanie może być spowodowane praktycznie wszystkim, jakością paliwa, zarudzeniem filtra powietrza, nieszczelnością układu gaźnik-cylinder, przeskoczeniem rozrządu. Zacznij od elektryki (zobacz jaką masz iskrę, może gdzieś jest przebicie).

motorowiec600rm - 2011-10-09 12:52:31

Zawsze zaczyna się od rzeczy najbardziej prozaicznych. Pierw sprawdź iskrę, ewentualnie załóż inną świecę. Jeszcze raz zobacz do gaźników, bo być może coś się przytkało albo źle złożyłeś. Możesz spróbować innego paliwa, ale wątpię, że to jest bezpośrednią przyczyną. Zawsze coś się jeszcze mogło zdarzyć, iż zapłon jest nie w odpowiedniej chwili. Rada na teraz to iskra i gaźniki. Jak się z tym uporasz, to daj znać.

marti - 2011-10-09 19:13:16

Trudno ją zapalić jak już zaskoczy to na ssaniu chodzi, gdy odkręcę manetkę o jedną trzecią bez ssania zaczyna się dławić i przerywać, dymić na czarno. Wydaje mi się że to się dzieje jak drugi gaźnik zaczyna się załączać to zaczyna przerywać(gaźniki były czyszczone) Naprawdę dziwna sprawa.

Tezla - 2011-10-09 20:46:00

filtr powietrza albo usterka w gaźniku czarny dym oznacza za dużą ilość paliwa względem powietrza

_Radzio_ - 2012-05-25 14:28:17

nie chciałem zakładać nowego tematu więc napisze tu: otóż od niedawna mam problem w xr 600 z odpalaniem gorącego silnika( zimny pali od kopa), wystarczy że chwilę pojeżdżę moc jest nic nie muli nic nie kopci(ostatnio zmieniłem olej z filtrem, filter twin air, nasączyłem bel rayem, nowa świeca ngk, regulacja zaworów, czyszczenie gaźnika[mam podciśnieniowy z dominatora]) wcześniej nie było takich problemów, problemy z odpalaniem zaczeły się przed wymiana filtra więc to odrzucam. Świeca ma idealny kolor więc spalanie ok. co może być jeszcze?

motoandrzey - 2012-05-26 08:37:21

według mnie jeśli luzy zaworowe ok, to pierwsze oznaki problemów z uzwojeniem. Każda xl i xr musi przez to przejść :)

p.s jak możesz latać na tym nudnym gaźniku z dominatora ?

_Radzio_ - 2012-05-26 09:18:49

o które uzwojenie Ci chodzi i jak je sprawdzić gdzie się wpiąć itp. A z tym gaźnikiem niestety kupiłem :|
jest mega oszczędny ale chętnie bym kupił oryginalny mechaniczny ale narazie brak funduszy i ta klapka od ssania do mnie nie przemawia...

motorowiec600rm - 2012-05-26 10:16:58

Zapewne chodzi o stator w silniku. Może ktoś go już wcześniej przegrzał, cewki dostały w dupę i teraz to wychodzi.

_Radzio_ - 2012-05-26 19:44:23

chodzi o ta co jest połączona z modułem zapłonowym? czarno czerwonym przewodem? mierzyłem opór i mieści się w normie wg serwisówki, dzisiaj przeczyściłem całkowicie gaźnik wszystko co się dało, bawiłem się regulacją mieszanki, sprawdzałem na 2óch świecach, iskra jest, już brak mi pomysłów teraz wogóle nie pali ehhh.

motorowiec600rm - 2012-05-26 21:27:10

Iskra może być, opór też może się zgadzać, ale gdy silnik jest gorący parametry cewek mogą się zmieniać w zbyt dużym stopniu i iskra może albo całkiem znikać, albo osłabnąć na tyle, iż zapłon stanie się niemożliwy lub utrudniony.

motoandrzey - 2012-05-27 09:28:16

Sprawdź oporności cewek, które są pod lewym deklem (tam gdzie dochodzi linka sprzęgła) Wartości są we wszystkich serwisówkach. Dodam tylko, że moja ledwo odpalała po konkretnych kopach a po przewinięciu uzwojenia nawet na pierścieniach z luzem ponad 1mm odpala od lekkiego strzała. Problem też zaczynał się na gorącym silniku - później nie startowała nawet na zimno.

_Radzio_ - 2012-05-27 11:47:17

no to nieźle ehhh a ja nad tym nieszczęsnym gaźnikiem pół dnia spędziłem i tylko raz "pierdła", a w sumie ostatnio miałem problem z oświetleniem i podejrzewam że cewka świetlna też któraś poszła. Jakie są koszty przewinięcia? orientujecie się? bo na nowy alternator nie mam :/

motoandrzey - 2012-05-28 06:34:04

ja płaciłem 250zł

_Radzio_ - 2012-05-28 15:59:43

po wielu próbach udało się odpalić :D  jedyne co zrobiłem to: zauważyłem że brakowało podkładki pod śrubą regulacji a co za tym idzie całkiem inaczej reagowało na regulacje moto, i okazało się że nowa świeca jest delikatnie mówiąc "do dupy" niby ta sama iskra na pierwszy rzut oka, ale po wkręceniu starej(kawa z mlekiem) odrazu zagadała, teraz tylko regulacja gaźnika została, miejmy nadzieje... także alternator mogę chyba wykluczyć?

motoandrzey - 2012-05-28 21:35:15

nie koniecznie, ja miałem tak że odpalała strasznie niechętnie i zmieniałem świece z 4 razy za każdym razem paliła tylko na nowej aż w końcu już nie miałem siły w nodze żeby kopnąć :) tydzień do tyłu chodziłem. Jak masz miernik to pomierz te oporności bo będziesz sobie pluł w brodę jak Ci w lesie 20 km od domu padnie :)
Śruba regulacji nie miała by aż takiego wpływu, moja chodziła nawet jak mi wyleciała gdzieś w lesie tylko wolnych nie chciała trzymać dobrze

_Radzio_ - 2012-05-29 10:44:03

jakbyś mógł to napisz mi co dokładnie mam pomierzyć i jakich wyników się spodziewać(z alternatora wychodzą u mnie 4 przewody: czarno-czerwony, różowy, żółty, biało-żólty), mierzyć na zimnym silniku ? pozdrawiam


Ok wstępnie zrobiłem pomiar na zimno:
-cewki z alternatora czarno-czerwony kabel i masa wynik: 280-300Ohm
-cewka WN ta od świecy: 4-10 Ohm pomiedzy zielonym a czarnym., pomiedzy czarnym a fajfką  9,5 kOhm

_Radzio_ - 2012-05-30 12:54:56

przepraszam za post pod postem ale wczoraj wyciągnąłem alternator i ukazał mi się taki widok:
http://iv.pl/images/40754025589317467501.jpg
http://iv.pl/images/61211182551964614794.jpg
http://iv.pl/images/31329744972514012298.jpg

odrazu widac że laminat był popękany i napalony więc winowajca raczej znaleziony, teraz pytanie czy da się to przezwoić i jakie koszty? i może znacie jakieś tanie i dobre warsztaty.

motoandrzey - 2012-05-30 16:56:45

tak jak pisałem, płaciłem 250 zł i zrobione lepiej niż profesjonalnie. jak chcesz dam namiary

_Radzio_ - 2012-05-30 18:29:29

no chętnie ale co za te 250zł zrobili tylko jedną cewke czy jak?

motorowiec600rm - 2012-05-30 21:19:39

Za tyle to pewnie przewinęli całą prądnicę.

Rav88 - 2012-05-30 22:01:56

Nieciekawie to wygląda, ale czy nie warto zastanowić się nad inną opcją. Mianowicie zadzwonić do kogoś kto oferuje części to tych motocykli i zapytać czy posiada ten element.

motoandrzey - 2012-05-31 09:25:46

na mojej np. nie było śladów przegrzania  a i tak nie działało uzwojenie zapłonu, z używaną też nie ma do końca pewności ile podziała, natomiast na przewiniętą jest gwarancja

505-996-993 - telefon do gościa

_Radzio_ - 2012-05-31 12:27:38

niestety używek jest mało a ceny kosmiczne wręcz i niewiadomo ile pochodzi to. Powiedz mi tylko z jakiego miasta jest to firma i jaka gwarancje udziela? I co jest wliczone dokładnie w te 250zł/ pozdrawiam
Dzisiaj byłem w zakładzie u mnie w mieście i powiedzieli że się nie podejmą tego bo to jakoś zalewane specjalnie jest i że ogólnie ciężko żeby to nawinąć.

motoandrzey - 2012-06-01 08:55:44

szkoda czasu, dzwoń do gościa co podałem numer. Za 250 przewinął mi całą prądnicę, łącznie z wymianą przewodów w elastycznym peszlu (fajnie się sprawdza). Moge nawet zaryzykować stwierdzenie, że po przewinięciu wygląda lepiej niż oryginał. Jak chcesz to mam teraz silnik w proszku to mogę cyknąc fotkę. Koszt wysyłki był wliczony. Musisz zadzwonić i umówić się indywidualnie a adres poda Ci przez telefon. Na przewinięcie masz rok lub dwa gwarancji, nawet nie pamiętam bo przewinąłem u niego już kilka sztuk i nigdy nie było problemów.

pozdrawiam

_Radzio_ - 2012-06-01 10:39:13

pokaż fotki jeśli to nie jest dla Ciebie problem . z góry dzięki i pozdrawiam.

_Radzio_ - 2012-06-13 16:37:55

wysłałem do przewinięcia i koleś zrobił to błyskawicznie, po złożeniu odrazu dużo lepsza iskra i pali za lekkim kopem. Dzięki za naprowadzenie i dzięki za namiary na kolesia :beer:

motorowiec600rm - 2012-06-13 22:23:50

Właśnie po to jest forum, aby pomagać w takich sytuacjach:)

motoandrzey - 2012-06-14 09:03:43

Zdjęcia nie dałem rady wrzucić bo rodzina wyjechala i zostałem bez aparatu a telefon mam przedpotopowy :)
Warto tego kolesia polecać dalej bo naprawdę robi robotę, nie to co połowa pseudo warsztatów. Jedyny warsztat, który chciał podjąć się przewinięcia prądnicy w xs 400 krzyknął za to 500zł a on zrobił to za ponad połowę mniej.
p.s.
też dostałeś płyty ? jeśli tak to nie odpalaj bo zmieni się Twoje życie :D

_Radzio_ - 2012-06-14 10:16:29

dostałem tylko gwarancje i wizytówkę, jakie płyty co na nich jest? xD

motoandrzey - 2012-06-14 10:50:09

w takim razie może płyty tylko dla stałych klientów ;)
nie wiem czy mogę napisać :D

_Radzio_ - 2012-06-14 10:56:45

któż to wie może kiedyś stane się stałym klientem, a tym czasem proszę napisz xD

motoandrzey - 2012-06-15 08:48:08

otóż otrzymałem dwie płyty, jedna z nich "Mesjasz" a druga to "Wielki Bój" traktują na tematy religijne ale jak odpaliłem pierwszą z nich u znajomego na komputerze to do tej pory nie może go do porządku doprowadzić :)

_Radzio_ - 2012-06-15 09:00:41

hahaha jakieś hakerskie nagranie :lol:

motoandrzey - 2012-06-15 09:05:43

no powaga, nie miałem odwagi więcej tego uruchamiać :D ale trzymam na wypadek objawienia czy coś :)

usuwanie adblue steyr