Honda Xl 600 R 1985 (PD03)
Wymienione zmiany po modernizacji można też nazwać wersją europejską nie dotyczyły wszystkich motocykli wersję 1984 produkowano do końca i w USA była dostępna tylko ona (z powodu braku możliwości innego ich rozróżnienia podałem to w ten sposób)
SILNIK
Typ: czterosuw, chłodzony powietrzem Układ: jednocylindrowy pochylony o 15 stopni Rozrząd: OHC (RVFC - 4 radialnie rozmieszczone zawory, jeden wałek rozrządu) Pojemność skokowa: 589 ccm Średnica cylindra: 100,0 mm Skok tłoka: 75,0 mm Stopień sprężania: 8,6:1 (po modernizacji 9,0 : 1) Moc maksymalna: 43 KM (32kW) przy 6000 obr/min (po modernizacji 45 KM (33,5kW) przy 6500 obr/min, wersja dławiona 27 KM (20kW) przy 5500 obr/min) Maksymalny moment obrotowy: 50 Nm przy 5000 obr/min (po modernizacji 51 Nm przy 5000 obr/min, wersja dławiona 42Nm przy 3500 obr/min) Zasilanie: gaźnik mechaniczny dwu gardzielowy 2 x 30 mm Keihin (1983r- PH60A, 1984- PH64A, 1985- PH68C) Paliwo: benzyna bezołowiowa minimum 91 oktanów Rozruch: nożny Filtr powietrza: gąbkowy wielokrotnego użytku (można go wyprać :)) Smarowanie: z suchą miską olejową, zbiornik oleju w ramie, dwu-sekcyjna toroidalna pompa Zapłon: CDI (bezstykowy, tyrystorowy) niezależny od akumulatora Twornik prądu: jednofazowa prądnica prądu zmiennego 230W - 5000 obr/min Ilość oleju: z filtrem (bez) 2,5 litra (2,0 litry) Kompresja: 12,5 kg/cm2 +/- 1,5 kg/cm2
SKRZYNIA BIEGÓW Skrzynia biegów pięcio stopniowa Przełożenia skrzyni biegów:
I-2,46 ( 32/13 z ) II-1,65 ( 28/17 z ) III-1,25 ( 25/20 z ) IV-1,00 ( 23/23 z ) V-0,84 ( 21/25 z )
Zębatki: przód 15z / tył 41z Sprzęgło: mokre 7 tarczowe Przeniesienie napędu na tylne koło: łańcuch O-ringowy 104 ogniwa
DANE EKSPLOATACYJNE
Prędkość maksymalna: 155 km/h (wersja dławiona 135 km/h) Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,3 s Stosunek mocy do masy: 0,3 KM/kg (wersja dławiona 0,18 KM/kg) 0,23 kW/kg (wersja dławiona 0,13 kW/kg) 0-400 m 14 s - 145 km/h Średnie zużycie paliwa: 5,5 l / 100 km (dane nieoficjalne, brak danych serwisowych) Wymiana oleju: co 3200km (filtr co 6400) Regulacja luzów zaworowych: co 6400 km Luz zaworowy przy zimnym silniku: - zawory ssące 0,05 mm - zawory wydechowe 0,10 mm Przegląd techniczny: co 6400 km Olej silnikowy: SAE: 10W-40 API: SE-SF (Lub lepszy) Świeca zapłonowa: NGK DPR8EA-9, Denso X24EPR-U9 Szczelina na świecy: 0,8-0,9mm Obroty biegu jałowego: 1983 - 1200 +/- 100 obr/min, 1984 - 1300 +/- 100 obr/min
HAMULCE
Przedni: tarczowy o średnicy 240 mm z dwu tłoczkowym pływającym zaciskiem, tarcza stała wentylowana, do sterowania kombinacja węży i rurek. (po modernizacji przewód hamulcowy w stalowym oplocie) Tylni: bębnowy 130 mm (na jazdę rekreacyjną zupełnie wystarcza)
ELEKTRYKA
Akumulator: 12V, 3Ah YB3L-A Bezpiecznik: 10A rurkowy Żarówka reflektora: H4 55/60W Żarówka tylnej lampy: 21/5W Żarówki kierunkowskazów: 4 x 21W Żarówka pozycyjna przednia: brak (po modernizacji 4W) Sygnał dźwiękowy: elektryczny Żarówki podświetlenia wskaźników: 2 x 1,2W (po modernizacji 1,2 i 3W) Żarówki kontrolek: kierunkowskazów / luzu / św.drogowego 3 / 3 / 1,2W
RAMA I ZAWIESZENIE
Rama: stalowa, zamknięta, rurowa, częściowo podwójna Kąt pochylenia główki ramy: 61stopni, 30 minut Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy o skoku 229 mm, rury 39mm z regulacją poprzez pompowanie. (po modernizacji)rury 41 mm Zawieszenie tylne: dwuramienny stalowy wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco - tłumiącym w systemie Pro-Link o skoku 203 mm z regulowanym 4 stopniowo hydraulicznym tłumieniem odbicia i bezstopniową regulacją twardości.
OGUMIENIE
Opona przednia: 90/90-21" dętkowa 54S Opona tylna: 130/80-17" dętkowa 65S Ciśnienie w oponach: 1,50 bar (z pasażerem 2 bary z tyłu)
Powyższy dane zostały większości zaczerpnięte ze strony http://tezla.freehost.pl/
Wykres mocy i momentu obrotowego Hondy Xl 600 R PD03 (niestety nie wiem który to rok produkcji)
|
A co jest takiego w XR-ce, ze wazy ok 120 kg? A wlasciwie czego brak :D Wiem,że w XR jest plastikowy bak, standardowo 10 l, tyle ze sam bak nie robi takiej różnicy... Jest coś takiego co można "wyrzucić" z XL ki? Mam zdjęte tylne oswietlenie i ten taki zaczep metalowy, na mały bagaż :D, z przodu zdjąlem tylko kierunki i dałem lzejszą lampe UFO.
|