- XLclub.pun.pl http://www.xlclub.pun.pl/index.php - Coś się popsuło http://www.xlclub.pun.pl/viewforum.php?id=11 - Coś jest nie tak... XL500 ledwo chodzi... http://www.xlclub.pun.pl/viewtopic.php?id=53 |
Shadow878 - 2011-07-17 21:25:32 |
Witam, |
motorowiec600rm - 2011-07-17 23:10:09 |
Sprawdź najpierw ustawienie rozrządu, kompresję i czy z przypadku nie zaciąga lewego powietrza. |
Shadow878 - 2011-07-18 21:47:21 |
Dzisiaj znalazłem przyczynę... Szlag trafił głowicę... Wałek od rozrządu w głowicy pęknięty, wytarte rowki w miejscu gdzie wałek pracuje, do tego ponad milimetrowy luz na zaworach strach na to patrzeć - wygląda jakby było jeżdżone bez oleju. Czas na wymianę głowicy i właściwe uzupełnienie płynów, do tego nowa świeca. Jaka świeca jest najodpowiedniejsza? Z góry mówię, że NGK nie kupię choćby mi ktoś wciskał za darmo... Jeżeli ktoś wie jaki zamiennik Denso odpowiada temu NGK byłbym bardzo wdzięczny. Poza tym wszystko OK, kompresja i wszystko jest. Zobaczymy co będzie jak kupię głowicę. |
motorowiec600rm - 2011-07-18 22:52:21 |
Ale kompresji nie można dokładnie ocenić przy uszkodzonej głowicy. Po remoncie góry radziłbym zmierzyć ciśnienie sprężania, ale najpierw zobacz co słychać w układzie tłok-cylinder-korba. Tak profilaktycznie. |
Shadow878 - 2011-07-19 15:53:21 |
A jak ustawić pierścienie po wyjęciu cylindra? Dopiero jak będę wiedzieć mogę się za to zabrać. Wydaje mi się jednak że tam wszystko jest OK. No i przy okazji dziękuję za zainteresowanie tematem :) "Nowa" głowica już jest w drodze :) |
Rav88 - 2011-07-19 18:40:58 |
Witam, powinieneś ściągnąć sobie serwisówkę, tam najprawdopodobniej napisane jest jak zamontować poprawnie pierścienie tłokowe. Z tą świecą to dziwna sprawa, ja jeżdżę na NGK i nie narzekam. Może na stronie producenta świec znajdziesz odpowiedź: |
Shadow878 - 2011-07-19 22:24:32 |
Mi na NGK silnik pochodził jakieś 10 min na postoju, później świeca nie nadawała się do jazdy... Silnik nie chciał palić z kopa, a jedynie na popych, nie było mocy a sama świeca zalewała się i było trzeba ją wypalać. U brata w aucie było to samo - kupił NGK i samochód nie chciał nawet zapalić. |
motorowiec600rm - 2011-07-20 10:49:52 |
Wałka nie przypasujesz z 600. A co do pierścieni, to gdy masz 3 sztuki ustawiasz je tak, aby zamki były rozmieszczone co 120 stopni. Inaczej mówiąc nie mogą znajdować się w jednej linii. |
Shadow878 - 2011-07-20 15:49:41 |
OK, ogromne dzięki! :) No to jedynie pozostaje mi czekać aż znajdę jakiś wałek bo głowica dziś dotarła. |
Rav88 - 2011-07-20 18:59:02 |
Jeśli chodzi o świecę, to słyszałem taką teorię, że nie powinno się zapalać motocykla z wkręconą nową świecą na krótki okres czasu (zapalić i za moment zgasić), może to spowodować uszkodzenie świecy, trzeba ją odpowiednio wygrzać i nie powinno się świecy wypalać, ja czyszczę szczotką drucianą. |
Shadow878 - 2011-07-20 19:33:21 |
Ja też świece czyszczę drucianką, ale niestety ale nic innego nie dało się zrobić, bo świeca była zalana i iskry nie było, po wypaleniu znów była, silnik przekręcił 2 suwy i znów brak iskry i świeca zalana, no ale to akurat problem przeszłości nad którym nie ma co się rozczulać ;) |
Rav88 - 2011-07-21 18:28:02 |
Jeśli chodzi o rozpięcie sprężyn (w XL 600 są 2 sprężyny na jednym zaworze) to zastosuj ścisk stolarski, jeśli masz głowice niezamontowaną to masz sprawę ułatwioną. Ja rozpinałem zawory z założona głowicą i trochę się namęczyłem. Jeszcze jedna rada, lepiej zrobić to z pomocą drugiej osoby. |
Shadow878 - 2011-07-25 18:22:39 |
Ściski mam więc jutro spróbuję coś pokombinować z tymi zaworami, bo wszystkie uszczelki mam w domu i tylko przez te zawory stoi proces składania silnika. |
antz13 - 2013-05-26 16:45:38 |
Już prawie dwa lata czekam i dalej nie wiem co to za sposób... |