ANDERE - 2011-06-20 16:09:10

Witam mam kilka pytań, oto one :

1. Jaki olej do lag powinienem kupić do Xl 600 (PD03)
2. Ile oleju wchodzi do lag Xl 600 R PD03 (wersja po modernizacji o większej średnicy lagi 41 mm ), tyle samo co do standardowej lagi 39 mm ?
3 Jakie uszczelniacze zawieszenia kupić do lag ?

Rav88 - 2011-06-21 21:48:14

1. Na stronie "sklep motocyklowy" jest opcja motodata - dane dotyczące motocykli, napisane tam jest że powinno się wlać olej 10w (10 [SAE])
2. Podana jest też ilość (455/455 [ml]). To są dane dla wersji XL 600R z 83r.
Druga sprawa to czy można w to wierzyć?
W instrukcji podany jest chyba poziom w cm, ile powinno być tego oleju, wystarczy odmierzyć taką wartość.
3. Jakie uszczelniacze, ja uszczelniacze zaworowe zamówiłem oryginalne, jeszcze nie testowałem, bo nie było mnie w domu od 3 tygodni, ale uszczelniacze zaworowe to inna kwestia. Dobre opinie słyszałem o firmie Athena.
Można takie uszczelniacze firmy Athena kupić w sklepie Larsson.

ANDERE - 2011-06-25 22:23:13

dzięki za informację :) , jak zrobię naprawę do końca to dam znać jak poszło i co ile mnie kosztowało :)

Rav88 - 2012-02-05 14:46:38

Witam, jakiś czas minął od daty ostatniego posta. W związku z tym pytanie, jaki w końcu zastosować olej (jaka lepkość)? Trzymać się tego co wyczytać można na stronie sklepu motocyklowego i wlać 10w czy może 15w? Ktoś jeszcze zmieniał ten olej?

motorowiec600rm - 2012-02-05 15:22:29

Z tego, co wiem to w lagach oryginalnie był olej ATF taki jak w automatycznej skrzyni, lepkość nie była podana.

Tezla - 2012-02-05 22:42:00

przy rurach 41mm ma być 555ml
przy gęstości 15W nie trzeba zawieszenia pompować ale do szybkiej jazdy po kamieniach lepszy może okazać się 10W bo będzie szybciej wybierać
po sezonie 10tys km to dobry moment na zmianę tak zauważyłem

Uszczelniacze w zawieszeniu są bardzo trwałe jeżeli mieszki były cały czas sprawne i nigdy nie przymarzły do lag to oryginalne działają dalej bardzo dobra guma podobnie jak na kolektory ssące które w innych moto po 10latach już są sparciałe.

motoandrzey - 2012-02-06 09:09:23

Jak latasz w zimę to wlej mniej gęsty, ja wczoraj zrobiłem 20 km po śniegach ale strasznie twardy przód ( u mnie -12) Olej mam zalany 10w castrola fork oil

motorowiec600rm - 2012-02-06 23:18:28

A czy ktoś może powiedzieć jak zachowuje się zawieszenie na oleju 10W i na ATF? Niby lepkości są podobne, więc teoretycznie dużej różnicy być nie powinno, ale bardziej mi chodzi o rzeczywiste odczucia z jazdy.

motorowiec600rm - 2012-02-08 10:19:10

A jaki ma być poziom lustra oleju przy 41mm lagach? 150mm?

Tezla - 2012-02-11 00:21:03

135mm

dawid6011 - 2013-02-12 11:06:46

jeżdżę w kubie około 100 motocyklistów i jak ja tak i inni stosujemy do lag olej do przekładni sprawdza sie idealnie przy każdym rodzaju motocykli. Olej ATF to to samo. Więc nie ma co przepłacać bo ten oryginalny do lag to jest nic nie wart. testowane nie jednokrotnie. nie pamiętam oznaczeń ale powiec żeby co dali odpowiednik do 10w.

motorowiec600rm - 2013-02-12 14:48:39

Niby ATF to chyba 7.5W, ale jak miałem zalany po gruntownym myciu amortyzatorów, to przód chodził bardzo dobrze. Nie dobijał, ale nie był też zbyt twardy. Jak dla mnie było ok.

www.xlclub.pun.pl