- XLclub.pun.pl http://www.xlclub.pun.pl/index.php - Zawieszenie http://www.xlclub.pun.pl/viewforum.php?id=18 - Honda Xl 600 RM http://www.xlclub.pun.pl/viewtopic.php?id=44 |
andrzej12341 - 2011-06-03 11:37:18 |
Mam pewien problem z tylnym zawieszeniem a mianowicie słychać dziwne pykanie podczas pracy wahacza ( podczas postoju gdy naciskam tyl ) dodam ze regularnie smaruje wahacz przez kalamitki . Proszę o ewentualne propozycje co to może być, może ktoś już się z czymś takim spotkał?? |
motorowiec600rm - 2011-06-03 13:41:46 |
Spróbuj sprecyzować te "pykanie". Czy na pewno dobiega z wahacza czy może z dźwigni amora, albo samego amortyzatora. Może któreś łożysko/tuleja jest już zużyte i ma luz, dlatego coś może pykać. U mnie występuje taki stuk w okolicy zębatki, ale to zapewne wina zużytego napędu, bo łożysko z uszczelniaczem w zabieraku było nowe. A wracając to Twego problemu to najpierw sprawdź dokręcenie wszystkich śrub, a potem na uniesionym tylnym kole spróbuj poszarpać wahaczem góra-dół i na boki. Wtedy wszystko się okaże. |
Rav88 - 2011-06-03 15:27:18 |
Na pewno smarujesz wszystkie kalamitki, w modelu 600R są 4 w tym jedna trudno dostępna? Na razie posłuchałbym rad kolegi motorowiec600rm, jeśli to nie pomoże to sprecyzował bym skąd dochodzi stukanie i rozebrałbym ten element w celu oceny ewentualnego zużycia. |
andrzej12341 - 2011-06-03 23:14:57 |
Jutro rozepnę łańcuch i to wyeliminuje ewentualne "pykanie" z napędu jak nie pomoże to postaram się odpiąć cały wahacz )-: tylko jak to zrobię to jeszcze nie wiem, postaram się skontaktować z adminem forum "andere" może on coś będzie wiedział (mieszkamy w tej samej miejscowości). Postaram się opisywać moje postępy. |
motorowiec600rm - 2011-06-04 08:21:43 |
Ja wczoraj szukałem stetoskopem przyczyny stuków i okazało się, że pochodzą z łożyska łącznika dźwigni amora (tego bliżej tylnego koła). Nie ma luzów, smaru jest w brut a i tak wydaje takie tępe puknięcie jakby coś z nim przeskakiwało. Jak znajdę czas to spróbuję to rozkręcić i obadać. |
Rav88 - 2011-06-15 21:33:17 |
I jak wygląda sytuacja rozwiązałeś ten problem? |
motorowiec600rm - 2011-06-15 22:14:49 |
No własnie, bo ja nie mam pomysłu co może być u mnie przyczyną stuków, a na takie bezowocne rozkręcanie niezbyt mam czas. |
andrzej12341 - 2011-08-23 14:03:01 |
Dawno nie pisałem (brak czasu). Nic nie rozbierałem - wezmę się do tego po sezonie, czy ktoś z was próbował zgłębić temat ??? |
ducati996 - 2013-12-22 10:21:16 |
Przyczyna stukania jest prawdopodobnie łożysko amortyzatora - dolne to wahliwo-ślizgowe.W oryginale to łożysko jest dostępne tylko w serwisie Hondy ( oznaczenie 91077-KN5-004),a konkretną przyczyną stuków może być albo wybicie tegoż łożyska albo przez poluzowaną śrubę dolnego mocowania amortyzatora wyrobiły się otwory w strzemieniu jego mocowania. |
motorowiec600rm - 2013-12-22 13:22:16 |
Klx 650 też ma łożysko igiełkowe i sprawuje się dobrze. W xl-u też powinno się to sprawdzić. |