- XLclub.pun.pl http://www.xlclub.pun.pl/index.php - Coś się popsuło http://www.xlclub.pun.pl/viewforum.php?id=11 - Dymiąca,plująca olejem Honda XL500R http://www.xlclub.pun.pl/viewtopic.php?id=149 |
eddffs - 2012-05-31 21:16:00 |
Witam, |
motorowiec600rm - 2012-05-31 21:22:12 |
A może prócz samych pierścieni należało kupić nowy tłok i zrobić szlif? Przy znacznej owalizacji cylindra same pierścienie nic nie dadzą, tak samo jak montaż nowego tłoka do takiego cylindra. Rozbierz górę silnika i pomierz wszystko, bo inaczej nie dojdziesz co jest. A to, że nowy pierścień mógł już się skończyć jest wysoce prawdopodobne. Japońce to nie Junak, nie lubią takiej rzeźby i na bank długo na niej nie pochodzą. |
eddffs - 2012-05-31 21:37:03 |
yyy a jakie ma miec dokładne wymiary tłok cylinder itp jak to sprawdzic? |
motorowiec600rm - 2012-05-31 22:22:39 |
Jak nie masz średnicówek i mikrometrów to dokładnie tego nie pomierzysz. Zanieś lepiej do warsztatu zajmującego się szlifami cylindrów, oni go zmierzą i ocenią. Ewentualnie możesz sprawdzić jaki największy listek szczelinomierza wchodzi pomiędzy cylinder i tłok bez pierścieni i podobnie sprawdzić szczelinę zamka pierścienia włożonego w cylinder. Do ostatniej metody wartość pewnie będzie w serwisówce. Moim zdaniem jak idzie aż tyle oleju to raczej nie ma już zbyt co mierzyć.. |
eddffs - 2012-05-31 22:36:13 |
Tylko kupowac nowy tłok +cylidner+ pierscienie to jest koszt 700 zl a motor mozna za 2 tys kupic... |
motorowiec600rm - 2012-06-01 07:59:05 |
Za 2000 kupić i drugie tyle w niego dołożyć. Chyba, że na prawdę trafi się super okazja, ale to rzadkość. Nie ma się co czarować, jak nie włożysz to nie pojeździsz. Taki już urok. A jak trafiłeś na minę po poprzednim właścicielu to tylko współczuć kosztów. |
motoandrzey - 2012-06-01 09:00:32 |
I trzeba pamiętać, że jeśli motocykl brał olej przed remontem, to po remoncie też będzie srogo dymił przez pierwszy tysiąc km dopóki nie wyjara oleju z rury wydechowej |
eddffs - 2012-06-03 19:04:38 |
no tak tylko ona pluje z kolanek |
motorowiec600rm - 2012-06-03 20:18:02 |
A może jest jakaś wada głowicy w postaci pęknięcia? Może te zapewne nieoryginalne uszczelniacze nie trzymają? Jak masz wszystko rozłożone to pomyj dokładnie i sprawdź, bo takie gdybanie też niczego nie da. |