- XLclub.pun.pl http://www.xlclub.pun.pl/index.php - Silnik http://www.xlclub.pun.pl/viewforum.php?id=9 - Przyciera się jedna dźwignia zaworowa http://www.xlclub.pun.pl/viewtopic.php?id=122 |
Krizs - 2012-03-29 10:32:59 |
Witam wszystkich |
motoandrzey - 2012-03-29 10:36:30 |
to przytarła się dźwigienka czy krzywka wałka ? W jakim stanie masz łożyska wałka rozrządu i środkową popdporę w głowicy ? |
Krizs - 2012-03-30 10:02:21 |
Dzięki za odpowiedź. |
motorowiec600rm - 2012-03-30 16:02:31 |
Może źle została wykonana operacja regeneracji, a w szczególności obróbka cieplna. Zmierz krzywki mikrometrem i porównaj z serwisówką. Jak się mieści w tolerancji to ok. Musisz też zwrócić uwagę na przebarwienia będące oznaką miejscowego wzrostu temperatury, a tym samym spadku twardość współpracujących ze sobą części. Jak wałek będzie miał fioletowy kolor na tej przytartej krzywce to za niedługo będzie kolejna regeneracja. A przebarwiona dźwignia nadaje się do regeneracji lub wymiany. |
Krizs - 2012-04-01 11:46:16 |
Obserwowałem wszystkie krzywki bardzo dokładnie, żadnych śladów przegrzania, jednak po zastanowieniu się doszedłem do wniosku że musiała być źle zregenerowana, motorowiec600rm masz rację ;) zrobię zdjęcie po niedzielnym obiedzie to zamieszczę na forum. |
jjank - 2012-04-10 22:26:18 |
ja bym wymienił pompę oleju, najlepiej od jakiegoś niewylatanego dominatora, moze byc tak, ze ta daje za słabe ciśnienie |
motorowiec600rm - 2012-04-11 01:06:05 |
Być może pompa, ale z drugiej strony jakby było faktycznie za małe ciśnienie, to zaczęłyby lecieć też pozostałe dźwignie i krzywki, a problem występuje tylko na jednej parze. |
Krizs - 2012-04-11 10:21:54 |
Więc problem został nie tyle co rozwiązany, co zdiagnozowany. |