Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Okazało się, że poprzedni właściciel przewijał całe uzwojenie, ale zrobił to krótko mówiąc chujowo, cewka przewinięta, żarówka świeci jak powinna i skończyły się problemy z odpalaniem. Za przewinięcie całości dałem 250 zł jak by ktoś chciał mam namiary na dobrego fachmana
Dobra znalazłem serwisówkę do hondy xl 600r :
http://chomikuj.pl/kaziooo/MOTORYZACJA/ … 870407.pdf
I jest tam podane, że cewka świateł powinna mieć przejście na masę także wszystko ok.
Na razie lampa musi trochę poczekać bo wyciągnąłem silnik z ramy coby pozmieniać wszystkie cieknące uszczelniacze i wymienić sprzęgło. Dam znać jak postępy
Z tego co pamiętam, to też miałem przebicie na masę tej cewki. Ale nie pamiętam jaki kabel to zasilanie żarówki z cewki. Najlepiej sprawdzić, czy jest "przejście" prądu pomiędzy kablem wychodzącym z cewki a stykiem przy żarówce. Zobacz też, czy kable wychodzące z silnika, tuż przy zębatce nie są uszkodzone, ja tak miałem.
Weź lepiej zmierz rezystancję cewki i porównaj z danymi w serwisówce, a wtedy zastanawiaj się czy to wina cewki czy też nie. Albo podłącz na krótko jakąś żarówkę jak pracuje silnik. Jak się świeci z odpowiednią jasnością to cewka jest dobra.
Dobra prześledziłem schemat i wychodzi na to, że cewka, która odpowiada za pracę przedniej lampy ma przebicie na masę. Czy to normalna sytuacja, czy prądnica do wymiany/przewinięcia ?
Przestała działać przednia lampa, pozcyja działa ale jest zasilana z akumulatora. Zauważyłem, że ktoś już grzebał trochę w instalacji także nie mam pewności co jest oryginalne.
Który przewód wychodzący od alternatora odpowiada za pracę przedniej lampy ? Jak rozumiem ze schematu nie podlega ona pod regulator napięcia tylko napięcie idzie bezpośrednio z cewki. Jakieś pomysły gdzie i jak zacząć szukać usterki? Oczywiście styki już posprawdzane, cała reszta instalacji działa.