XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.


Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

antz13
2013-05-26 16:45:38

Już prawie dwa lata czekam i dalej nie wiem co to za sposób...

Shadow878
2011-07-25 18:22:39

Ściski mam więc jutro spróbuję coś pokombinować z tymi zaworami, bo wszystkie uszczelki mam w domu i tylko przez te zawory stoi proces składania silnika.

Znalazłem bardzo prosty sposób na wyjęcie zaworów! Nie potrzeba dwóch osób i zajmuje to aż 3 minutki Jutro wam opiszę wszystko bo teraz lecę do pracy. Aktualnie zawory mam już wyjęte

Rav88
2011-07-21 18:28:02

Jeśli chodzi o rozpięcie sprężyn (w XL 600 są 2 sprężyny na jednym zaworze) to zastosuj ścisk stolarski, jeśli masz głowice niezamontowaną to masz sprawę ułatwioną. Ja rozpinałem zawory z założona głowicą i trochę się namęczyłem. Jeszcze jedna rada, lepiej zrobić to z pomocą drugiej osoby.

Shadow878
2011-07-20 19:33:21

Rav88 napisał:

nie powinno się świecy wypalać

Ja też świece czyszczę drucianką, ale niestety ale nic innego nie dało się zrobić, bo świeca była zalana i iskry nie było, po wypaleniu znów była, silnik przekręcił 2 suwy i znów brak iskry i świeca zalana, no ale to akurat problem przeszłości nad którym nie ma co się rozczulać

Dzięki, akurat przyszła głowica i oryginalne lusterka, więc powoli mogę myśleć o jakimkolwiek postępie w pracach.... Macie może jakąś sprawdzoną i skuteczną metodę na wyjęcie zaworów?

Rav88
2011-07-20 18:59:02

Jeśli chodzi o świecę, to słyszałem taką teorię, że nie powinno się zapalać motocykla z wkręconą nową świecą na krótki okres czasu (zapalić i za moment zgasić), może to spowodować uszkodzenie świecy, trzeba ją odpowiednio wygrzać i nie powinno się świecy wypalać, ja czyszczę szczotką drucianą.
Co do pierścieni to czasem widać na krawędzi znaczek TOP - trzeba tą krawędź skierować ku górze, jednak nie wiem czy tak jest akurat w hondzie, bo nie rozbierałem mojego silnika.
Powodzenia w naprawie.

Shadow878
2011-07-20 15:49:41

OK, ogromne dzięki! No to jedynie pozostaje mi czekać aż znajdę jakiś wałek bo głowica dziś dotarła.

motorowiec600rm
2011-07-20 10:49:52

Wałka nie przypasujesz z 600. A co do pierścieni, to gdy masz 3 sztuki ustawiasz je tak, aby zamki były rozmieszczone co 120 stopni. Inaczej mówiąc nie mogą znajdować się w jednej linii.

Shadow878
2011-07-19 22:24:32

Mi na NGK silnik pochodził jakieś 10 min na postoju, później świeca nie nadawała się do jazdy... Silnik nie chciał palić z kopa, a jedynie na popych, nie było mocy a sama świeca zalewała się i było trzeba ją wypalać. U brata w aucie było to samo - kupił NGK i samochód nie chciał nawet zapalić.

PS:Nie wiecie może czy wałek rozrządu od XL/XR 600 przypasowałby do 500-ki? Oto zdjęcie mojego wałka (proszę się nie przerazić...):
http://bikepics.com/pictures/2242136/
http://bikepics.com/pictures/2242142/

Rav88
2011-07-19 18:40:58

Witam, powinieneś ściągnąć sobie serwisówkę, tam najprawdopodobniej napisane jest jak zamontować poprawnie pierścienie tłokowe. Z tą świecą to dziwna sprawa, ja jeżdżę na NGK i nie narzekam. Może na stronie producenta świec znajdziesz odpowiedź:
http://www.globaldenso.com/en/products/ … rket/plug/

Shadow878
2011-07-19 15:53:21

A jak  ustawić pierścienie po wyjęciu cylindra? Dopiero jak będę wiedzieć mogę się za to zabrać. Wydaje mi się jednak że tam wszystko jest OK. No i przy okazji dziękuję za zainteresowanie tematem "Nowa" głowica już jest w drodze

motorowiec600rm
2011-07-18 22:52:21

Ale kompresji nie można dokładnie ocenić przy uszkodzonej głowicy. Po remoncie góry radziłbym zmierzyć ciśnienie sprężania, ale najpierw zobacz co słychać w układzie tłok-cylinder-korba. Tak profilaktycznie.

Shadow878
2011-07-18 21:47:21

Dzisiaj znalazłem przyczynę... Szlag trafił głowicę... Wałek od rozrządu w głowicy pęknięty, wytarte rowki w miejscu gdzie wałek pracuje, do tego ponad milimetrowy luz na zaworach strach na to patrzeć - wygląda jakby było jeżdżone bez oleju. Czas na wymianę głowicy i właściwe uzupełnienie płynów, do tego nowa świeca. Jaka świeca jest najodpowiedniejsza? Z góry mówię, że NGK nie kupię choćby mi ktoś wciskał za darmo... Jeżeli ktoś wie jaki zamiennik Denso odpowiada temu NGK byłbym bardzo wdzięczny. Poza tym wszystko OK, kompresja i wszystko jest. Zobaczymy co będzie jak kupię głowicę.

motorowiec600rm
2011-07-17 23:10:09

Sprawdź najpierw ustawienie rozrządu, kompresję i czy z przypadku nie zaciąga lewego powietrza.
Wygląda mi to na małe sprężanie, ale warto sprawdzić wszystkie możliwości.

Shadow878
2011-07-17 21:25:32

Witam,

Dzisiaj nabyłem XL 500 określone jako uszkodzone (niby łożysko na wale uszkodzone) ale okazało się, że zawory klekoczą. Maszyna ma iskrę, paliwo także dochodzi - wyczyściłem gaźnik. Na kopkę nie chce palić, ale podczas gdy psika się "Plaka" do filtra powietrza zaczyna jakoś tam chodzić, ale przy zaciągniętym ssaniu i nie wkręca się praktycznie wcale na obroty, ale trzeba mieć delikatnie odkręconą manetkę gazu. Podczas próby odpalenia na popych (trochę w barbarzyński sposób, gdyż na holu samochodu) na trójce jakoś tam ledwo jedzie, ale dźwigienka od ssania musi być ustawiona w jednym konkretnym punkcie inaczej obroty spadają i moto przestaje jechać... Jutro jeszcze sprawdzę co konkretnie z jest z tym rozrządem bo raczej to określałbym jako "sprawcę" tego wszystkiego.
A co wy sądzicie z tego co napisałem? Może jakieś podpowiedzi i sugestie?

Pozdrawiam i oczekuję waszego zainteresowania i pomocy!

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://thermofood.pl/ kopiowanie kaset vhs wola