XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.


  • Index
  •  » Silnik
  •  » Grzanie się silnika xl 250r MD 03

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Galar
2017-01-03 19:44:43

Pomału zaczynam robić dokumentację zdjęciową. Ale trzeba będzie założyć oddzielny temat dot. chłodnicy

ducati996
2017-01-03 16:35:44

Galar to jakas rozrysówka pomysł patencik coś cos takie tam

Galar
2017-01-02 15:08:42

Koncepcja ewoluuje i będę dorabiał chłodnicę z pręta alu o śr. 40 mm. Przewód dolny elastyczny posłuży jako dawca końcówek do nowych przewodów dolotowego i wylotowego. Konstrukcja będzie pancerna.

DzikiDzik
2017-01-02 14:58:37

Albo sprzedawca dal ciała.  Są dwa rodzaje tych chłodnic czytałem w aukcjach.

Galar
2016-12-28 20:18:49

Chodnica kupiona od Daelima 125.
U mnie przewód powrotny oleju wychodzi z przodu kartera (mówimy o 600-ce) najpierw jest odcinek elastyczny dalej łączy się z przewodem stalowym, który wchodzi w górną część ramy. Opcje są dwie;
1. Przecinam stalową rurkę i wpinam się szeregowo z chłodnicą,
2. Dorabiam przewód między karterem, a chłodnicą i między chłodnicą a stalową rurką.
Pierwsza opcja jest zapewnie tańsza w wykonaniu, druga wyglądać będzie bardziej profesjonalnie.

Niestety ale z chłodnicą dałem doopy. Niby taka sama a jednak inna jaką przymierzałem pożyczoną od kumpla.
Jest za długa ma 21 cm szerokości a miało być 16 cm. Szukam dalej. Może coś znajdę na bajzlu w Łodzi w połowie stycznia.

Galar
2016-12-28 20:02:20

Chłodnica zamówiona.
U mnie przewód powrotny wychodzi z bloku silnika. Pamiętaj że mówimy o 600-ce. Na początku jest elastyczny
i dalej łączy się ze stalową rurką, która wchodzi w górną część ramy. Opcji są dwie;
1. Przecięcie metalowej rurki i wpięcie się szeregowo z chłodnicą,
2. Dorobienie przewodów elastycznych wychodzącego z bloku do chłodnicy i z chłodnicy łączący się z przewodem metalowym.
Pierwsze rozwiązanie na pewno tańsze drugie wyglądałoby bardzie profesjonalnie.

DzikiDzik
2016-12-28 18:58:10

Wejście na chłodnicę powinno być dane z wyjścia pompy, gdyż musi być siła przepchnięcia. Potem niech on leci do zbiornika w ramie. Stamtąd bodaj grawitacyjnie skapuje z powrotem do silnika. Zlej termostat. Sprawdzałem fiszki NX350 Sahara, to jest ten sam silnik co XL, XLX tylko z rozrusznikiem no i coolerem. Ta sama pompa co w XL350R, tylko dane wyjście z filtra na przewody i cooler. Zaworu zwrotnego też nie ma.
https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV … sp=sharing  str 45, 49, 124.
http://www.cmsnl.com/honda-xl350r-1985- … ml#results

DzikiDzik
2016-12-17 14:42:42

Ja zrobiłem chłodnicę w XR, opiszę sprawę w wątku o niej.

Galar
2016-12-16 21:08:34

Nie zmieniłem. To nie chodziło o pompę tylko koła zębate napędu. Same koła nie do dostania tylko z pozostałym szpejem który jest mi na klajster potrzebny.
Wymieniłem oringi w układzie smarowania.
Wyjazd teren i temperatura 140 C. Zaczynam kombinować z chłodnicą od Daelim`a w dość prostacki sposób
wcinając się w metalowy przewód powrotny oleju do ramy. Wskazane byłoby zamontować jakiś termostat w chłodnicy ale niestety nie ma za bardzo miejsca. Montowanie kranika i robienie bypassa z chłodnicą to chyba przerost formy nad treścią. Znajomy miał mi pomierzyć rurki wychodzące z chłodnicy Daelim`a bo moja powrotna ma po zewnątrz 10 mm więc trzeba by było przerobić wejście i wyjście chłodnicy na 10 mm. Może uda mi się ruszyć z tematem po świętach. jak coś wystrugam to dam znać.

DzikiDzik
2016-12-15 18:57:21

No i co Galar z tą pompą, zmieniałeś koła zebate?

Galar
2016-10-29 17:26:05

Różnica wynika z miejsca produkcji (myślę, że nie w Chinach) i znaku firmowego.
Ważne że udało się wyremontować. Nie ma co się bać tylko jeździć. Z analizy strony dominatora i strony z częściami zamiennymi wynika, że mogę zwiększyć wydajność pompy oleju poprzez zamianę na koła napędowe z NX650. Koło napędowe ma o dwa zęby więcej a w pompie o jeden ząb mniej.

emilloo
2016-10-29 08:51:36

Trzy i pół paczki z przesyłką. Dorobienie jednego 75zł plus parę groszy za azotowanie bez znaczenia który zawór. Ciekawe dlaczego w oryginałach taka różnica.

Galar
2016-10-28 08:21:10

Trochę mnie tu nie było i widzę duże zmiany.
Emilloo z ciekawości ile zapłaciłeś za zawory i czy była różnica w cenie między ssącym a wydechem?
Co do chłodnicy cały czas kombinuję jak do tego podejść. Wiem są opisy ale nie konkretnie do XL600R.
Tu nie ma po prostu miejsca na jej umocowanie. Przy ramie idą kolanka wydechowe i błotnik przechodzi przy samej ramie a szkoda go ciąć. A z boku silnika ani to wygląda a przy glebie duże ryzyko uszkodzenia.

emilloo
2016-10-22 10:23:18

Ma się rozumieć.
Sporo zdrowia i nie tylko mnie to kosztowało.
Opinia i zaufanie do tego modelu zostało tak nadwątlone że będzie musiała się mocno wykazać aby odbudować relacje.
Puki co nie odważę się na dalszą eskapadę moim "przecinakiem ubiegłego wieku".

ducati996
2016-10-20 22:28:21

Brawo! Kolejna Xl ożywiona !!! To jest bardzo dobra wiadomość .Gratulacje niech służy długo i dobrze bezawaryjnie

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
karma hipoalergiczna dla psa