XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.


Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

poli zed
2014-06-07 22:19:52

Dokończę temat... Jednak wina była po stronie modułu. Kupiłem chińczyka od jakiegoś skutera bo gdzieś tam wyczytałem i ktoś mówił że będzie działał  (cena 40 zł ) ale niestety palił bezpiecznik , trzeba by było zgłębiać temat w necie i zmieniać piny ,wtyczki ,kable, oporniki itp. Oryginał to koszt  800  do 3000 zł zależy kto chce zarobić a kto pomóc . Pomógł hehe "magik z Lublina " wylutował stare elementy i wlutował nowe . Jest super, przejechany 1000 i wszystko  ok , fotki wlepię z rozbiórki modułu i chinola jak będę miał chwilę bo na razie latam ...(podziękowania dla Zmylera i Kopernika  ,Tezla i "magików "ze Świętoduskiej )

poli zed
2014-04-14 20:50:12

Po rozebraniu i złożeniu (odkręceniu) prądnicy i impulsatora wyczyszczeniu gaźników  i wszystkich połączeń elektrycznych chyba problem znikł . Wylatany zbiornik w niedzielę , odpala normalnie na zimno i ciepło czyli wróciło wszystko do normy, prawdopodobnie jakiś "luźny" styk spowodował to że przybyło mi kilka siwych włosów.

ducati996
2014-04-11 08:40:32

O widzisz - własnie takie opisy sa najlepsze!!! Wielki szacun!!!

Zmyler
2014-04-10 18:58:11

Fotorelacji nie zrobiłem bo wszystko było zrobione na szybko pod garażem ,nawet mi do głowy nie przyszło żeby robić fotki .Ale to nic trudnego -odkręcacie lewy dekiel ,wcześniej dekielki sprzęgła rozrusznika  (uwaga na łby śrub! łatwo ukręcić -muszą być idealne klucze ampulowe żadne marketowe gów..o najlepiej bity żeby można było popukiwać -raczej długo musiałem pukać zanim puściły zapieczone w aluminium . ) Później delikatnie wyciągamy koła zębate sprzęgiełka -znów uwaga na podkładki dystansujące -trzeba zapamiętać co było na czym a  co pod czym  :-) ale idzie to ogarnąć -cały dekiel zdejmujemy ostrożnie do góry -ŻADNEGO PODWAŻANIA ŚRUBOKRĘTAMI -same uzwojenia są przykręcone trzema śrubami od wewnątrz dekla + jedna śruba blaszki kryjącej przewód .Później wyjmujemy gumkę uszczelniającą przewód w deklu w miejscu wyjścia na zewnątrz (przerywając niestety uszczelkę) i po przewodzie  szukamy wtyczek -pod siedzeniem w gumowym rękawie - obczajamy co z czym i w czym siedzi rozłączamy i pozamiatane .Montaż w odwrotnej kolejności z tym że albo nowa uszczelka albo naprawdę bardzo bardzo wysokiej jakości sylikon w bardzo śladowych ilościach.Znów uwaga na kanał olejowy w okolicy zębatki zdawczej -widać go na odciśnięciu uszczelki starej oczywiście. W tym miejscu proponuję nie walić z tuby czy paluchem a użyć małej strzykawki żeby nie przepi....dobrzyć .Później czekamy ok 15 min aż sylikon troszkę stężeje i składamy delikatnie dociągając równomiernie (klucz dynamometryczny się kłania -u mnie do pierwszego strzyknięcia w nadgarstku). Ja wymieniłem wszystkie śruby na nowe -stare były złachane więc wolałem nie ryzykować (koszt niewielki a oszczędzimy sobie i sąsiadom wiele kurew przy następnym rozbieraniu). Ogólnie robota prosta ,książka poleca nową uszczelkę (ja też ) ale zależało mi na czasie i sprawdzeniu czy działa i czy to tylko alternator.Przy odpowiedniej staranności i odtłuszczeniu powierzchni nie puszcza ani kropli oleju .Alternator był strzałem w 10 -iskra że konia rozpoławia jednak coś dolegało jeszcze .Iskra jest -iskry nie ma -mimo że jak jest to mocna jak diabli ale zaraz amba !Byłem tak zdesperowany i wkqq..y że powiedziałem albo dziś to znajdę albo xlka idzie na części.Okazało się że na module ruszały się wtyczki ale razem z pseudo gniazdami -okazało się że z tyłu płytki były zimne luty.Po zlutowaniu przez mojego kolegę -bomba -wszystko git do dziś -pomyka jak trzeba.Przypomniały mi się czasy junaka .Trochę się rozpisałem ale starałem się opisać krok po kroku co i jak -a zapomniałem - wysyłamy do przewinięcia cały stator razem z wiązką kabli aż do wtyczek -jeszcze jedna uwaga -na przewód kontrolki luzu -jak ktoś ma mocno zasyfione okolice zębatki zdawczej można łatwo urwać -ogólnie cały czas trzeba patrzeć co się robi.Pozdrawiam .

ducati996
2014-04-09 08:23:59

Dokładnie - Zmyler jak możesz to może jakaś fotorelacja z wykonanej pracy?

poli zed
2014-04-05 20:47:04

Jak to rozebrać "z głową" żeby nie przeciąć niczego bo tam wszystko jest zalane? A w razie czego to gdzie kupić nowy?

Zmyler
2014-04-05 15:06:52

Przyszedł mi przewinięty alternator -od razu iskra mocna że konia by przepołowiło ale nadal były problemy z nagłym gaśnięciem bez powodu .Dokładne poszukiwania ujawniły zimne luty na module zapłonowym.Po przelutowaniu modułu jest już ok -motocykl lata jak należy. Pali z pierwszego strzała ,nie gaśnie -ogólnie jest ok .

poli zed
2014-04-02 20:37:57

Jutro zadzwonię, dzięki.

Zmyler
2014-04-02 07:24:01

To jest nr do gościa który się tym zajmuje  503-038-126-zadzwoń on Ci poda swój adres - ja aktualnie oczekuję na alternator ale mam kumpla który naprawia motocykle i remontuje zawodowo(głównie enduro) i mówi że 6 szt mu przewijał i zawsze było ok ,albo lepiej niż fabryka a co do kosztów to raczej się dogadujcie sami telefonicznie.

poli zed
2014-04-01 18:28:22

Gdzie to się wysyła i jaki jest koszt przewinięcia?

Zmyler
2014-04-01 08:33:30

Pisałem Ci w mailu że u mnie z alternatorem było tak że pomiar na zimno mieścił się z tolerancjach z książki servisowej  -nawet gość któremu wysłałem do przewinięcia też mi to powiedział jednak na gorąco jak dostanie oleju może dostawać przebić między zwojami. Impulsator też potrafi głupieć pod wpływem temperatury.A nie ma bardzo możliwości pomiary na ciepło jak już motocykl rozebrany więc jak nie ma innej możliwości przewijasz w ciemno  o ile jesteś pewny połączeń ,styków ,wtyczek i przewodów  w całej instalacji zapłonowej.

poli zed
2014-03-31 20:56:21

Wyjąłem dzisiaj gaźniki  ,wszystko czyste, nie zacina się ,dysze takie jak mają być. Wyjąłem też impulsator  -ma wyrwaną gumkę w miejscu gdzie wchodzą przewody ale przewody siedzą dobrze.Potem wyjąłem prądnicę ale na moje oko jest w porządku ,przewody też. Pytałem mechanika jak to pomierzyć czy nie ma przerw ale mówił że to nie takie proste kiedy są takie objawy jak u mnie, że raz jeździ normalnie a za chwile nie.Mam kilka pytań może ktoś podpowie:

gdzie można kupić nowy impulsator?

co to jest ? z prawej strony przy akumulatorze z bezpiecznikiem 20A?

czy luźny rozrząd może powodować takie objawy?

z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Zmyler
2014-03-26 06:15:02

Możesz opisać czy sobie poradziłeś  i jak ? Kupiłem xlkę w Lublinie i mam identyczne objawy -przez chwilę myślałem że kupiłem od Ciebie.Ja podejrzewam że konieczne będzie przewinięcie cewek na statorze.Jeszcze tylko impulsator dla czystego sumienia podmienię.

motorowiec600rm
2014-03-17 13:15:11

Jak masz okazję to podmień prądnicę i jeszcze sprawdź impulsator. Być może po nagrzaniu zaczynają głupieć i są takie efekty.

poli zed
2014-02-22 20:22:25

Wymieniłem cewkę ,świecę ,fajkę ...i dalej to samo. Z braku czasu oddałem hondzie do (pseudo) serwisu ,trzymał miesiąc i niby znalazł przyczynę ale  okazało się że nie. Więcej szczegółów podam, może ktoś coś wymyśli  :Jak odpalam za pierwszym razem  to jest super ,rozgrzewam , przejeżdżam  1 km-  1 0km wszystko ok.   
gaszę próbuje odpalić po 10 min -30 min  -i tu jest problem nr 1)-jak nie załapie po obrocie z guzika to tak jakby ją zlewało i  już nie odpali choćbym ciągnął , pchał, i kręcił.  Czekam 15 min- 20 min  odpala bez ssania i jeździ.  nr 2)- tak jak pisałem wcześniej -odpala ,jedzie ,gaśnie itd ...

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
legowiska dla psa