XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.


Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

motoandrzey
2012-05-26 08:38:46

oszczędność wagi

_Radzio_
2012-05-25 14:23:21

xl 600 ma dodatkową linkę która idzie w okolice kopki z tego co widziałem, w xr jest ten nieszczęsny automatyczny dekompresator zamiast tego.

Rav88
2012-05-25 12:52:22

W takim razie w hondzie XL 600R jest inaczej, przynajmniej ja mam 2 dekompresatory, automatyczny dekompresator współpracuje z osobnym 5 zaworem służącym tylko do tego celu. Dekompresator "ręczny" współpracuje z zaworem wydechowym.

_Radzio_
2012-05-25 09:46:24

zrobiłem to jeszcze raz wg serwisówki i tym razem się udało, ale trochę luźniej spasowałem te luzy i jest dużo lepiej, lepiej się śmiga i już nie cyka, ale problemy z odpalaniem ciepłego silnika zostały, prawdopodobnie coś z gaźnikiem aczkolwiek ostatnio był przedmuchany kompresorem wszystko łącznie z dyszami, nowy filter twin air, świeca ngk nowa.

XRfanatyk
2012-05-24 21:10:39

jeśli kręcisz do tyłu to zrób dwa obroty wałem i wtedy powinno być dobrze. w mojej xr auto deko tykał chwile przed znaczkiem T i wtedy ustawiałem go normalnie tak jak wszystkie inne.

Rav88
2012-05-24 17:26:43

Dziwna sprawa, spróbuj wyregulować luz na wydechu ponownie. Najwidoczniej luz jest zbyt duży.

_Radzio_
2012-05-22 18:18:05

ostatnio próbowałem ustawić wg serwisówki ten prawy zawór wydechowy, czyli pozostałe normalnie kręciłem wałem zgodnie z wskazówkami zegara zmierzyłem i było ok, następnie cofłem wałem przeciwnie do wskazówek zegara i ponownie na znaczek T i było słychać kliknięcie autodeko, po czym ustawiłem luz, niestety coś mi tam cykało jakby któryś zawór i ciężko odpala na rozgrzanym silniku co zrobiłem nie tak ?

_Radzio_
2012-04-26 09:18:41

a ja polecam obejrzenie tego filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=Srv3y7kllpM

pieerro
2012-04-24 16:19:48

dzięki za przetłumaczenie tekstu, bardzo mi to pomogło, a czy tak poza tym jest tu ktoś kto już to robił i jest w stanie udzielić mi jakiś dodatkowych wskazówek co do regulacji - czy robiliście to zgodnie z tą serwisówką? gdzieś ktoś pisał, że ustawia ten zawór przed kliknięciem autodeko? co o tym myślicie?

Rav88
2012-04-24 13:27:44

Specjalną troską musi być objęte mierzenie luzu prawego zaworu wydechowego. Jako, że krzywka dekopresatora troszkę podnosi prawy zawór wydechowy kiedy pozycja wał jest przed kompresją (chodzi to że tłok jest przed Górnym martwym położeniem podczas suwu kompresji). Sprawdzić luz zaworowy, może on być nie poprawny w tym zakresie pracy (przed Górnym martwym położeniem podczas suwu kompresji). Dlatego wymagana jest pozycja wału gdzie zawór nie jest podniesiony (nie naciska na niego mechanizm dekompresatora), żeby ostawić poprawnie luz.
Ostrożnie.
Jeśli widać znak T, obrócić wał przeciwnie do ruchu wskazówek zegara ponownie ustawić znak T. To powinno być zrobione żeby zapobiec jednokierunkowemu działaniu systemu dekompresatora (ten system nie działa w drugą stronę i wtedy nie naciska za ten zawór) i otrzymać/uzyskać poprawny luz zaworowy.

Nie wiem, czy to jest do końca poprawnie przetłumaczone.

pieerro
2012-04-24 12:40:14

witam

czy ktoś się orientuje jak ustawić prawy zawór wydechowy w xr 600 96r? z serwisówki jaką mam wynika że ustawia się go w innym momencie niż pozostałe tu cytuje :

"Special care must be taken when measuring valve clearance at right-hand, exhaust valve.
As the Half-decompressor cam slightly lifts the right-hand, exhaust valve when the crankshaft position is before compression TDC, correct valve clearance cannot be obtained if the crankshaft is positioned at this range. Therefore it is necessary to position the crankshaft where there Is no valve lift in order to obtain correct valve clearance.

CAUTION
•    if it passed the "T" mark (aligning mark), rotate the crankshaft counterclockwise again and align it with the "T" mark. This should be made to prevent the one-way decompressor system from functioning and to obtain the correct valve clearance"

Jest ktoś w stanie mi to dobrze przetłumaczyć?
Z góry dziękuje za pomoc

XRfanatyk
2012-04-22 18:38:58

ja ustawiam luzy co 10-15 wyjazdów, zależy od długości. wszystko tak jak napisane powyżej. odkręć sobie dekle od zaworów i ustawiasz na T po ssaniu i wszystko.

Rav88
2012-04-22 17:12:16

Z tego co pamiętam, serwisówka mówi, że należy kontrolować luzy zaworowe co 1500km. Wartości 0,05 i 0,1[mm] są dla Hondy Xl 600. Dla XR 600 luzy wynoszą 0,10 i 0,12 (0,12mm na wydechu). Z tym znakiem "T", to "celuje" się w niego, ponieważ wtedy na zawory nie naciskają dźwigienki zaworowe, jeśli by tak było to po prostu luz zaworowy skasował by się. Trzeba to dobrze ustawić, nie sądzę, że z niebywałą precyzją, ważne, aby znak "T" był widoczny i wszystkie zawory zamknięte.
I jeszcze jedna sprawa, jako, że wał kręci się 2 razy szybciej, znak "T" jest widoczny 2 razy podczas cyklu pracy silnika. Więc trzeba go ustawić tak, aby trafić w suw sprężania.
Tutaj, schemat jak wyglądają fazy rozrządu w typowym silniku:
http://autowiedza.republika.pl/fazy_rozrzadu.html

_Radzio_
2012-04-22 15:07:58

Co ile km regulujecie zawory w swoich xr/xl 600 ? nigdzie nie moge znaleźć informacji na ten temat. I jeszcze jedno serwisówka podaje 0,10 i 0,12mm szczeliny, ale ostatnio czytałem "Motocykle Używane" jakieś stare wydanie i tam jest podane 0,05 i 0,10mm. Jaka wartość jest prawidłowa? Ostatnią regulację  ustawiłem 0,10 i 0,12 czyżby w tej gazecie się pomylili? I czy ten znaczek "T" ma być idealnie równo na tym rowku czy kawałek za? jak to jest. Pozdrawiam.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Poręba pojemniki mapa