Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Więc problem został nie tyle co rozwiązany, co zdiagnozowany.
Po otrzymaniu manuala do złożenia silnika oraz rozmowach z specjalistami z branży okazało się że łożysko od strony zębatki rozrządu musi być zamknięte!! to wg specjalistów jest główna przyczyna przycierania się wałka, pompa była sprawdzana i daje bardzo dobre ciśnienie, zalecono mi również wymianę wszystkich simeringów na drodze przewodów olejowych, zwłaszcza ten co wchodzi w prawą pokrywę tam gdzie pompa.
Być może pompa, ale z drugiej strony jakby było faktycznie za małe ciśnienie, to zaczęłyby lecieć też pozostałe dźwignie i krzywki, a problem występuje tylko na jednej parze.
ja bym wymienił pompę oleju, najlepiej od jakiegoś niewylatanego dominatora, moze byc tak, ze ta daje za słabe ciśnienie
Obserwowałem wszystkie krzywki bardzo dokładnie, żadnych śladów przegrzania, jednak po zastanowieniu się doszedłem do wniosku że musiała być źle zregenerowana, motorowiec600rm masz rację zrobię zdjęcie po niedzielnym obiedzie to zamieszczę na forum.
Może źle została wykonana operacja regeneracji, a w szczególności obróbka cieplna. Zmierz krzywki mikrometrem i porównaj z serwisówką. Jak się mieści w tolerancji to ok. Musisz też zwrócić uwagę na przebarwienia będące oznaką miejscowego wzrostu temperatury, a tym samym spadku twardość współpracujących ze sobą części. Jak wałek będzie miał fioletowy kolor na tej przytartej krzywce to za niedługo będzie kolejna regeneracja. A przebarwiona dźwignia nadaje się do regeneracji lub wymiany.
Dzięki za odpowiedź.
Więc tak:
Łożyska nie wykazują luzu nawet przy większym nacisku, (ani góra dół ani na boki)
Przytarła się dźwignia, krzywka delikatnie tylko powierzchniowo, Mierzyliśmy suwmiarką,
Teraz na co mam zwrócić uwagę przy oględzinach podpory środkowej??
No to jest dziwne że tylko ta jedna się przytarła....
to przytarła się dźwigienka czy krzywka wałka ? W jakim stanie masz łożyska wałka rozrządu i środkową popdporę w głowicy ?
Witam wszystkich
Jestem posiadaczem Hondy XL 600R Pd03 rok 1983
Co się przy niej narobiłem nie będę się rozpisywał ale było tego dosyć sporo!!
Problem:
Regenerowałem wałek rozrządu, stan przed regeneracją był tragiczny.
Moto odzyskało moc silnik zaczął chodzić jak w zegarku,
Przyszedł czas na wymianę łańcuszka rozrządu,
po rozebraniu silnika okazało się że:
3 krzywki po regeneracji są w stanie idealnym, 1 się przytarła.... ( ta z oznaczeniem M, trzecia od strony zębatki)
Co się stało olej Motul 20W 50
Nie katowałem jej cenię sobie spokojną turystyczną jadę
Zwracam się do was o pomoc bo nie wiem co mam robić???? czy to wina wałka??
wszystkie opcje mój mechanik rozparzył (zatkane kanaliki, zły olej, i tym podobne)
Bardzo proszę o pomoc