Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Panowie, znacie jakiegoś zapaleńca mechanika w okolicach warszawy, co by zajął się moją xl 500 r. mam problemy z 2 biegiem i z tym cholernym kopniakiem, jest taki opór że nie da sie kopać ((
99,99% na tak
Dzięki kolego za ten bardzo pomocny link bardzo się przydał zaobserwowałem złe ustawienie rozrządu O jeden ząbek jest nie właściwie ustawiony To może być przyczyna moich kłopotów??
http://speedy.sh/uFTe5/xl-500.JPG z manuala do xl 500
Panowie jest mały problem Nie ma żadnych znaków na kole zębatym i na wałku ;( żadnych kreseczek kropek nic... zupełnie
przed wyjęciem napinacza sprawdź najpierw znaki, jak się wszystko pokrywa to nie musisz go wyjmować. Zobacz jeszcze nastawy gaźnika - o ile masz wykręconą śrubę od regulacji powietrza wolnych obrotow i jak wysoko jest podniesiona przepustnica - jeśli będzie za bardzo uchylona dostaje za dużo powietrza i będzie odbijał i niechętnie odpali.
Co do manuala przejrzyj dział ZNALEZIONE W INTERNECIE, tam w którymś z tematów powienien być do xl 500 jak nie to daj znać spróbuję Ci pomóc go znaleźć.
Najpierw rozbierz pokrywę zaworów i zobacz czy jest ustawione tak jak powinno. Ustawiasz gmp czyli na kole magnesowym znak T, na wału rozrządu są 2 znaki na przeciwko siebie. Musisz ustawić wałek tak żeby znaki były równo z powierzchnią głowicy a na kole kreska znaku T na środku otworu. Oczywiście musisz przedtem wyjąć napinacz. Jeśli będziesz miał trudności z przełożeniem łańcuszka to odkręć koło zębate od wałka, ustaw tak jak ma być i przykręć wałek (koniecznie na klej do śrub).
A jak powinien być ustawiony rozrząd a konkretnie wałek rozrządu ? w jakiej pozycji ? bo GMP wiem jak ustawić Może ktoś dokładnie opisać Bo już nie wiem co robić;(
musisz sprawdzić rozrząd i luzy
sprawdziłem dziś gażnik jest czysty żadna dysza nie zapchana Sprawdziłem świece Nie ma przebicia. Nie mogę znaleźć tego link ;(
w dziale wyżej masz link do serwisówek, tam jest ustawienie obu odprężników co do milimetra opisane. Niebieski dym to spalony olej cięzko wydedukować na odległość skąd się wziął w komorze spalania. Jak nie możesz odpalić ja sprawdził bym ustawienie rozrządu i gaźnika dla pewności.
Odpalałeś na ssaniu ? Spróbuj na poczatek opuścić trochę przepustnicę tą śrubą od obrotów tak, żeby była prawie całkiem przymknięta.
Gaznik co prawda nie był rozkręcany jedynie śruba od obrotów była przestawiana. Dziś gdy próbowałem odpalić troszke załapała ale dosłownie na chwilke i zgasła i zauważyłem że niebieski dym wyleciał z górnego wlotu filtra powietrza ;( Czym to może być spowodowane??
może po prostu odkręciłeś gazu przy kopaniu? koledze xr odbiła i 2 tygodnie w gipsie
Odbicie raczej nie było spowodowane ustawieniem odprężnika, a prędzej gaźnika. Gdyby odprężnik miał za duży luz kopka chodziłaby swobodnie - przy zbyt małym luzie ledwo przeskoczył by GMP. Zobacz luz na lince gazu i ustawienia wolnych obrotów.
Witam wszystkich i proszę o pomoc, zrobiłem mały remont silnika wymiana pierścieni uszczelniaczy docieranie zaworów Potem mechanik ustawił rozrząd i zawory. Ale przy składaniu dekla od strony sprzęgła zapomniałem jak był ustawiony odprężnik i t teraz podczas próby odpalania tak mi kopniak odbił że przez dwa dni nie mogłem chodzić Nie wiem jak go ustawić Teraz boje się że znowu tak się stanie i do niej nawet nie podchodzę . Prosze po muszcie będę bardzo wdzięczny;)